10.6 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024

10.6 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024

Α. Νταλακέρας: Οδηγός των ΚΤΕΛ Λάρισας αρνήθηκε διπλοβάρδια στο τιμόνι και του επιβλήθηκε 10ήμερη αργία

Διαβάστε επίσης

Με νωπές ακόμα τις μνήμες από την σιδηροδρομική τραγωδία στη Τέμπη, μια καταγγελία σε σχέση με τα λεωφορεία προκαλεί προβληματισμό και δημιουργεί δυσάρεστες εντυπώσεις.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας  Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας  Αλέξανδρο Νταλακέρα, λίγο μετά το φρικτό δυστύχημα, την 1η Μαρτίου 2023 κοινοποιήθηκε πειθαρχική ποινή αργίας 10 ημερών σε οδηγό των υπεραστικών ΚΤΕΛ Λάρισας, επειδή δεν δέχθηκε να εργαστεί διπλοβάρδια,  παραβιάζοντας  το νόμο και ρισκάροντας τη ζωή και την ασφάλεια των επιβατών τους οποίους θα μετέφερε.

Όπως είπε μιλώντας στον Αθήνα 984 και στις Ελευθερία Κουμάντου και Ελεωνόρα Ορφανίδου, «κατά την άφιξη  του οδηγού στον σταθμό Λάρισας, ενημερώθηκε ο  σταθμάρχης ότι εφόσον συνέχιζε να δουλεύει και για το επόμενο δρομολόγιο μετά από 3,5 ώρες στο τιμόνι, δεν θα μπορούσε να σταματήσει στην άκρη του δρόμου μαζί με τους επιβάτες,  για να κάνει το προβλεπόμενο 45λεπτο διάλειμμα πριν συνεχίσει. Ο οδηγός στη συνέχεια κλήθηκε σε απολογία, η οποία διατυπώθηκε γραπτώς, με αποτέλεσμα να του επιβληθεί από τη Διοίκηση της Επιχείρησης, Υπεραστικό ΚΤΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ Α.Ε πειθαρχική ποινή λόγω άρνησης εκτέλεσης δρομολογίου και απρεπή συμπεριφορά.»

Ο κ Νταλακέρας πρόσθεσε ότι «έχουν αποσταλεί  σχετικές καταγγελίες και έγγραφα στο Υπουργείο Μεταφορών», ενώ -με γνώμονα την καλύτερη εκτέλεση του έργου στον κλάδο- πρότεινε «να γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στην ηλεκτρονική κάρτα του ταχογράφου στα οχήματα, η οποία ανανεώνεται ανά 5ετία, κάτι που δεν ακολουθείται αφού έως τώρα την καταθέτουμε και απλά προμηθευόμαστε χωρίς τον παραμικρό έλεγχο, την καινούργια».

Ερωτηθείς αν συνάδελφοί του ακολουθούν την πρακτική να οδηγούν επί ώρες και μετά τη βάρδια τους , απάντησε ότι «ενδίδουν επειδή επικρέμαται η απόλυση ως δαμόκλειος σπάθη επί των κεφαλών τους». 

Διέψευσε μάλιστα τον πρόεδρο της Πανελλήνια Ομοσπονδίας Υπεραστικών Συγκοινωνιών κ Φάτσο,  ο οποίος υποστηρίζει ότι  όλες οι διαδικασίες είναι σύννομες, ενώ αποκάλυψε ότι έγγραφα μισθοδοσίας ΚΤΕΛ, κυρίως από τη νησιωτική Ελλάδα, που έχει στη διάθεσή του, αναγράφουν ως εργάσιμες 31 ημέρες, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτές και τις ημέρες ανάπαυσης, οι οποίες δεν τηρούνται.

Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας  Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας  επικαλέστηκε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, την κατάσταση στο οδικό δίκτυο Κέρκυρας, όπου για να διανύσει κανείς μια απόσταση 45 χλμ απαιτούνται τουλάχιστον  δύο ώρες.

Τέλος, αναφέρθηκε στην κυκλοφορία τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα τα οποία μεταφέρουν μαθητές και μετά τις 10 το βράδυ, παρά την ρητή σχετική απαγόρευση.
«Αποτελεί συχνό φαινόμενο οι μαθητές να επιστρέφουν στο ξενοδοχείο στις 4 τα ξημερώματα, ενώ ο οδηγός την επομένη καλείται να σηκωθεί και να εργαστεί με ξεκούραση μόλις τριών ωρών, προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα επισκέψεων σε Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και ό,τι άλλο προβλέπεται, κινδυνεύοντας να κατηγορηθεί σε περίπτωση που τυχόν προκληθεί ατύχημα».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα