back to top
19.6 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

19.6 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Στις ράγες και πάλι από σήμερα τα InterCity – Στην αμαξοστοιχία για Καλαμπάκα ο Γ. Γεραπετρίτης

Διαβάστε επίσης

Ένα μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα με 57 νεκρούς στα Τέμπη, επανεκκινούν σήμερα τα δρομολόγια του InterCity.

Η αρχή γίνεται με τα δρομολόγια Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα και Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Σε μια προσπάθεια αποκατάστασης της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού, στο πρώτο δρομολόγιο επιβαίνουν ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης καθώς και στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train.  

Σε δηλώσεις του λίγο πριν την επιβίβαση στην αμαξοστοιχία, ο κ. Γεραπετρίτης επεσήμανε ότι γίνεται τεράστια προσπάθεια από την κυβέρνηση όλες οι συμβάσεις (τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση) να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε από τα τέλη Σεπτεμβρίου να υπάρχει ασφάλεια σε όλο το δίκτυο με τα διεθνή στάνταρ.

«Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση των δρομολογίων για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Με μια χρονική υστέρηση εκκινούν οι αμαξοστοιχίες. Είμαστε εντός προγράμματος και απομένει ο προαστιακός για Κιάτο που θα ξεκινήσει προς τα τέλη της επόμενης εβδομάδας» σημείωσε Γεραπετρίτης, ο οποίος ευχαρίστησε τους εργαζομένους σε ΟΣΕ και Hellenic Train, οι οποίοι υπερέβαλαν εαυτούς, έτσι «ώστε να μπορέσουμε σε μία εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη να αναβαθμίσουμε το επίπεδο ασφάλειας, ώστε οι επιβάτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε ωσότου να ολοκληρωθούν τα προβλεπόμενα έργα να έχουμε ένα επίπεδο ασφάλειας που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών και των επιβατών».

Ο υπουργός Επικρατείας επισήμανε πως η Πολιτεία, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ανέδειξε τρία στοιχεία:

-Το πρώτο είναι να ριχτεί άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος έτσι ώστε να αναδειχθούν οι ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν. Η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και θα έχουμε σύντομα τα αποτελέσματα της.

-Το δεύτερο είναι να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια για την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού. Και πράγματι σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας 22 Μαρτίου εκκίνησαν οι πρώτες περιφερειακές αμαξοστοιχίες καθώς και ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το αεροδρόμιο και την Χαλκίδα. Είχαμε την επανεκκίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας για τη Θεσσαλονίκη και επιπλέον σήμερα έχουμε τις επιβατικές αμαξοστοιχίες οι οποίες κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Ελπίζω στο τέλος της επόμενης εβδομάδας να έχουμε και τον προαστιακό του Κιάτου.

-Το τρίτο ζήτημά είναι βεβαίως η ανάταξη της ασφάλεια του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο. Γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του υπουργείου και της πολιτείας έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα, ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών.

Αναφέρθηκε ακόμη στις σημαντικές συνέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό σιδηροδρόμων. «Έχουμε ήδη αναπτύξει συνεργασία με τη γερμανική κυβέρνηση και σήμερα θα βρεθώ το μεσημέρι και στην Γαλλία όπου με πρωτοβουλία και του πρωθυπουργού θα έχουμε μία συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών» προσέθεσε ο υπουργός.

«Υποχρέωσή μας είναι να έχουμε ένα σιδηρόδρομο, που θα είναι αντάξιος των προσδοκιών όλων μας, ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο ο οποίος θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να είναι από τους κορυφαίους στην Ευρώπη. Αυτό είναι υποχρέωσή της πολιτείας αλλά είναι και ένα χρέος το οποίο έχουμε απέναντι στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος που χάθηκαν τόσο πρόωρα και άδικα», είπε και κατέληξε, λέγοντας: «Η έρευνα θα φτάσει μέχρι τέλους και ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα θα γίνει ένα μέσο το οποίο θα είναι ασφαλές και το οποίο θα είναι στην υπηρεσία της πολιτείας και της κοινωνίας».

Τα μέτρα ασφαλείας θα είναι αυξημένα, μέχρι την πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου με όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα. Μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες/μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής, δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.

Ειδικότερα, από 3.4.2023 όπως ανακοίνωσε η Hellenic Train κυκλοφορούν:

Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
-Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
-Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08

Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
-Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
-Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45

Υπενθυμίζεται ότι, παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Τα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται είναι:

  1. Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο
  2. Άνω Λιόσια – Αεροδρόμιο
  3. Άνω Λιόσια – Κάντζα
  4. Αθήνα – Χαλκίδα
  5. Προαστιακός Πάτρας
  6. Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  7. Διακοφτό – Καλάβρυτα
  8. Ικόνιο- Θριάσιο – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (εμπορευματικό) και
  9. Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας -Προμαχώνας και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (εμπορευματικό).

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα