back to top
6.3 C
Athens
Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου, 2025

6.3 C
Athens
Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου, 2025

Νέα στοιχεία για τη φωτιά στα βαγόνια στα Τέμπη και η οργή των νέων ανθρώπων

Διαβάστε επίσης

Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα, δύο μήνες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία, και στο φως της δημοσιότητας ήρθαν στοιχεία για το σημείο από όπου ξεκίνησε η φονική φωτιά στα βαγόνια.

Σύμφωνα με το Mega, τα στοιχεία των εμπειρογνωμόνων, τα οποία αναμένεται να παρουσιαστούν εντός των επόμενων ωρών ή ημερών, επικεντρώνονται στη χαρτογράφηση του πού ακριβώς έχασαν τη ζωή τους τα 57 θύματα του δυστυχήματος.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στο πρώτο βαγόνι έχασαν τη ζωή τους 15 άνθρωποι ενώ στο δεύτερο βαγόνι, όπου ήταν και το κυλικείο του τρένου, 20 νεκροί έχουν καεί. Θεωρείται, πλέον, βέβαιο, ότι η έκρηξη μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων έγινε στο βαγόνι του κυλικείου.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν τα θύματα έχασαν τη ζωή τους από τη σύγκρουση ή από τη φωτιά. Μάρτυρες, πάντως, έχουν αναφέρει ότι, από το βαγόνι του κυλικείου, άκουγαν ανθρώπους να ζητούν βοήθεια και να φωνάζουν ότι καίγονται.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι, στο πλαίσιο της σχετικής έρευνας που διεξάγεται από πραγματογνώμονες της Πυροσβεστικής, έχει υπάρξει αλληλογραφία με τις εταιρείες και τους υπεύθυνους ώστε να διαπιστωθεί τι ακριβώς υπήρχε στα σκευοφυλάκια ενώ, σύμφωνα με την επίσημη απάντηση, δεν υπήρχαν στις φορτωτικές εύφλεκτα υλικά.

Εν τω μεταξύ, στη νέα γενιά η δυσαρέσκεια για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα είναι ακόμα μεγάλη.

Σύμφωνα με έρευνα με τίτλο «Η Νέα Γενιά μετά τα Τέμπη», που πραγματοποιήθηκε από το Eteron, το Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή, η οργή είναι το κυρίαρχο συναίσθημα μετά το δυστύχημα, με ποσοστό 43,7%. Ακολουθεί η απελπισία (19,7%) και το αίσθημα της ντροπής (17,4%).

Η νέα γενιά δεν αποδέχεται ότι η ευθύνη για το δυστύχημα περιορίζεται σε λάθος του σταθμάρχη, αλλά αποδίδει πολιτικές ευθύνες. Το 59,5% απαντά ότι την ευθύνη φέρει η τωρινή κυβέρνηση, το 58,3% όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και μόλις το 13,1% απαντά ότι ο σταθμάρχης φέρει κυρίως την ευθύνη.

3 στα 8 άτομα απάντησαν ότι συμμετείχαν στις συλλογικές δράσεις διαμαρτυρίας για το δυστύχημα στα Τέμπη (διαδηλώσεις, απεργίες, συμβολικές δράσεις στη μνήμη των θυμάτων κ.ά.). Οι νέες γυναίκες είχαν μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις κινητοποιήσεις από τους νέους άντρες.

5 στα 10 άτομα ενημερώθηκαν για τις κινητοποιήσεις κυρίως από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, με πιο δημοφιλείς πηγές πληροφόρησης το Facebook (67,4%) και το instagram (57,2%).

Ανεξαρτήτως συμμετοχής ή μη στις κινητοποιήσεις, το δυστύχημα επηρέασε την άποψη των νέων σε μία σειρά από κρίσιμα ζητήματα (αξιοπιστία του κράτους, μέλλον της χώρας, κυβέρνηση, κόμματα, ιδιωτικοποιήσεις κ.ά.) σε υψηλά ποσοστά που κυμαίνονται από 60 – 80%.

Περισσότερο επλήγη το αίσθημα ασφάλειας για τις μεταφορές (87,6%).

Στην ερώτηση «τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει για να είναι ασφαλείς οι μεταφορές;», οι απαντήσεις καταδεικνύουν την αποδοκιμασία των νέων απέναντι στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Η πλειοψηφία τάσσεται υπέρ της επανακρατικοποίησης του επιβατικού έργου, στο σύνολό του, με ποσοστό 38,3%.

Επίσης, το 70% των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών στην έρευνα, συμφωνεί με την άποψη ότι η αστυνομία αντιμετώπισε με υπέρμετρη βία τις δράσεις διαμαρτυρίας για τα Τέμπη.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

Συμβαίνει στην Αθήνα