back to top
23.9 C
Athens
Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

23.9 C
Athens
Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

«Τσουχτερά» πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train για το σιδηροδρομικό ατύχημα τον Ιανουάριο του 2022

Διαβάστε επίσης

Πρόστιμο που αγγίζει τα 100.000 ευρώ, το ανώτατο το οποίο προβλέπεται για παραβιάσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια, επέβαλε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train για τους χειρισμούς τους στην ακινητοποίηση επιβατικής αμαξοστοιχίας και σύγκρουσής της με τη βοηθητική μηχανή κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίς» τον Ιανουάριο του 2022.

Η Αρχή προσάπτει στους δύο φορείς έλλειψη συντονισμού, και τους κατηγορεί για «μη έγκαιρες και σωστές συνεννοήσεις των αρμοδίων». Υπενθυμίζεται ότι η ταλαιπωρία των επιβατών της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας στη διάρκεια της κακοκαιρίας είχε ξεκινήσει το μεσημέρι της 24ης Ιανουαρίου 2022 όταν το Intercity είχε ακινητοποιηθεί στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λιβαδειάς λόγω βλάβης. Προβλήματα είχαν παρουσιάσει και άλλες δύο μηχανές που έφτασαν για ρυμούλκηση, ενώ η τελευταία μηχανή που εστάλη συγκρούστηκε προσεγγίζοντας το σημείο με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα και τον τραυματισμό έξι επιβατών.

Σύμφωνα με τη ΡΑΣ, η βοηθητική μηχανη προσέγγισε στο σημείο με μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη ταχύτητα, ενώ το προσωπικό της αμαξοστοιχίας δεν προέβη στις απαραίτητες βάσει του Κανονισμού κινήσεις. Συνολικά τα πρόστιμα που καταλόγισε η Αρχή φτάνουν τα 98.000 ευρώ σε καθένα από τους δύο σιδηροδρομικούς φορείς. Αναφορικά με τις παραβάσεις προέκυψε για την HELLENIC TRAIN ότι «οι ενέργειες στις οποίες προέβη το προσωπικό της αμαξοστοιχίας IC54/Αθήνα-Θεσσαλονίκη σχετικά με την κάλυψή της, περιορίστηκαν σε άλλα καθήκοντα ήτοι, στον εφησυχασμό του επιβατικού κοινού για την πολύωρη καθυστέρηση, και όχι στις υπηρεσίες και τα καθήκοντα που όφειλαν να παρέχουν τη δεδομένη χρονική στιγμή, δηλαδή στην τήρηση κανόνων ασφάλειας κατά τη διάρκεια της στάθμευσης της αμαξοστοιχίας». Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ισχυρίστηκε πως λόγω του ύψους του χιονιού, ήταν αδύνατο να μεταβεί κάποιος από τους συνοδούς εκτός της αμαξοστοιχίας για να πράξει τα προβλεπόμενα, διότι θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλειά του διακυβεύοντας με αυτό τον τρόπο την παροχή της υπηρεσίας του στο επιβατικό κοινό.

Σε ό,τι αφορά τις παραβάσεις εκ μέρους του ΟΣΕ, η ΡΑΣ σημειώνει στην απόφασή της ότι «δεν επιδόθηκε το Δελτίο Πορείας Εν Όψει (υπόδειγμα 1036α) του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, από τον αρμόδιο σταθμάρχη του ΟΣΕ Α.Ε. στον μηχανοδηγό της μηχανής βοήθειας Δ/Η 463». Επιπλέον «δεν αποδείχθηκε ο ισχυρισμός ότι η γραμμή, λόγω του χαμηλού ύψους του χιονιού, δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί αποκλεισμένη».

Η Αρχή ξεκαθαρίζει επίσης πως οι συγκεκριμένες παραβάσεις «έθεσαν, επιπρόσθετα, σε σοβαρό κίνδυνο τους 181 επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC54/Αθήνα – Θεσσαλονίκη οι οποίοι εκτέθηκαν σε πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες, κάποιοι εξ αυτών τραυματίστηκαν εξαιτίας λανθασμένων επιλογών και μη έγκαιρων και σωστών συνεννοήσεων μεταξύ των εδώ ελεγχόμενων επιχειρήσεων και εν τέλει ταλαιπωρήθηκαν σωματικά και ψυχικά μένοντας εγκλωβισμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα εντός των συρμών και εκτός σταθμών».

Η ΡΑΣ επίσης εγκαλεί την HELLENIC TRAIN επειδή δεν κατάργησε το συγκεκριμένο δρομολόγιο όσο υπήρχε χρόνος να μεταφερθούν οι επιβάτες με ασφάλεια στον προορισμό τους, ενώ στην απόφαση περιγράφει αναλυτικά το απίστευτο αλαλούμ μεταξύ των αρμοδίων και τις απανωτές βλάβες που κράτησαν για ώρες τους επιβάτες μέσα στον χιονιά.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα