back to top
24.8 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

24.8 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ομαδική ξενάγηση και περφόρμανς στην έκθεση “Evrovision” του Ινστιτούτου Goethe

Διαβάστε επίσης

Το Goethe-Institut Athen παρουσιάζει την έκθεση EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES και μας προσκαλεί στην ομαδική ξενάγηση που θα πραγματοποιηθεί από την επιμελήτρια της ελληνικής συμμετοχής Ιόλη Τζανετάκη την Τετάρτη 7 Ιουνίου στις 18:00, όπως και στην περφόρμανς Crushed Bitter Oranges των VASKOS –σε συν-επιμέλεια της Δώρας Βασιλάκου–, η οποία θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα στις 19:00 στην εγκατάσταση Pickle Bar των Slavs and Tatars.

Σε επιμέλεια της Sabina Klemm και της Sanja Kojić Mladenov, το συνεργατικό-δημιουργικό εκθεσιακό πρότζεκτ EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES διερευνά την τρέχουσα κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Ευρώπης, και εξετάζει την ιδέα μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας. Η έκθεση του ifa (Institut für Auslandsbeziehungen) παρουσιάζεται στην Αθήνα σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen και το EMΣT | Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Ομαδική ξενάγηση στην έκθεση
EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES
από την επιμελήτρια της ελληνικής συμμετοχής
Ιόλη Τζανετάκη
Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023
18:00

Το Goethe-Institut Athen σάς προσκαλεί στην ομαδική ξενάγηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί από την επιμελήτρια της ελληνικής συμμετοχής Ιόλη Τζανετάκη την Τετάρτη 7 Ιουνίου στις 18:00. Η εικαστικός Μαρία Τσάγκαρη που παρουσιάζει ένα νέο έργο της στην έκθεση με τίτλο This Is the Place Gentlemen! θα είναι παρούσα κατά την ξενάγηση προκειμένου να συνομιλήσει με το κοινό γύρω από τη δουλειά της.

Έπειτα από παρουσιάσεις στο Μουσείο Ιστορίας της Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, καθώς και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Βοϊβοντίνα στη Σερβία, η έκθεση «ταξίδεψε» στο Goethe-Institut Athen στην Ελλάδα. Στην Αθήνα παρουσιάζεται μια μικρότερη επιλογή των έργων τέχνης της έκθεσης, ενώ ταυτόχρονα η έκθεση έχει διευρυνθεί με την προσθήκη ενός νέου έργου της Ελληνίδας εικαστικού Μαρίας Τσάγκαρη – σε επιμέλεια της Ιόλης Τζανετάκη. Επίσης, το πρότζεκτ διευρύνεται με δύο ακόμα τοπικές προσθήκες: Οι εικαστικοί Johanna Diehl και Adnan Softić δημιουργούν νέα έργα σε στενή συνεργασία με τοπικούς φορείς.

Στην έκθεση της Αθήνας συμμετέχουν με έργα τους η Lana Čmajčanin, η Johanna Diehl, η Ivana Ivković, η Henrike Naumann, η Selma Selman, οι Slavs and Tatars, ο Adnan Softić και η Μαρία Τσάγκαρη.

Η έκθεση ξεκίνησε στις 28 Απριλίου με μια ειδική εκδήλωση, κατά την οποία η καλλιτέχνιδα Ivana Ivković παρουσίασε την περφόρμανς MONUMENT: THE SCHOOL OF ATHENS. Oι εικαστικοί Johanna Diehl, Adnan Softić και Μαρία Τσάγκαρη έδωσαν επίσης το παρόν στα εγκαίνια και συνομίλησαν με το κοινό σχετικά με τα έργα τους. H επιμελήτρια Sanja Kojić Mladenov, όπως και η τοπική επιμελήτρια Ιόλη Τζανετάκη ξενάγησαν τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες στην έκθεση. Η Δώρα Βασιλάκου, υπότροφος του διεθνούς προγράμματος φιλοξενίας της καλλιτεχνικής ομάδας Slavs and Tatars, υποδέχτηκε το κοινό στην εγκατάσταση Pickle Bar.

Μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης στην Αθήνα, θα δημοσιευτεί ένα νέο τεύχος του περιοδικού της EVROVIZION, εμπλουτίζοντας έτσι το «αρχείο του ταξιδιού». Σε συν-επιμέλεια της Δανάης Γιαννόγλου το EVROVIZION.CROSSING ATHENS θα είναι αφιερωμένο στην παρουσίαση του διαρκώς αναπτυσσόμενου εγχειρήματος στην Αθήνα και το αποτύπωμά του στην πολιτιστική ταυτότητα της πόλης.

Crushed Bitter Oranges
Περφόρμανς των VASKOS
σε συνεπιμέλεια της Δώρας Βασιλάκου
στο Pickle Bar των Slavs and Tatars
Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023
19:00

Το Goethe-Institut Athen σας προσκαλεί στην περφόρμανς Crushed Bitter Oranges των VASKOS, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 7 Ιουνίου στις 19:00 στην εγκατάσταση Pickle Bar των Slavs and Tatars, στο πλαίσιο της περιοδεύουσας έκθεσης EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES που φιλοξενείται έως τα μέσα Ιουνίου στο Goethe-Institut Athen.

Mέσα από την πολύμορφη πρακτική του και τις αυτοοργανωμένες πρωτοβουλίες του, το δραστήριο καλλιτεχνικό δίδυμο VASKOS (Βασίλης Νούλας και Κώστας Τζημούλης) αναπτύσσει υβριδικές δράσεις οι οποίες περιλαμβάνουν περφόρμανς, ηχητικά έργα, ενώ συνδυάζουν οπτικοακουστικά μέσα και κίνηση, και διακρίνονται από στοιχεία θεατρικότητας και σαρκασμού. Στο Pickle Bar των Slavs and Tatars οι VASKOS παρουσιάζουν την περφόρμανς Crushed Bitter Oranges.

Tα νεράντζια, ή αλλιώς πικρά πορτοκάλια, είναι εσπεριδοειδή φρούτα με καταγωγή από την Νοτιοανατολική Ασία. Ενώ οπτικά θυμίζουν πορτοκάλι, έχουν μια διαφορετική, πικρή γεύση, που σχεδόν δεν τρώγονται. Πρέπει να τα βράσεις και να τα κάνεις γλυκό για να καταναλωθούν. Οι νεραντζιές είναι δέντρα πολύ διαδεδομένα στις γειτονιές της Αθήνας, είναι ανθεκτικές στην ατμοσφαιρική ρύπανση και δεν χρειάζονται σχεδόν καθόλου φροντίδα και νερό. Τα ώριμα νεράντζια πέφτουν στα πεζοδρόμια, σαπίζουν ή πατιούνται και συνθλίβονται κάτω από μπότες πεζών ή ρόδες αυτοκινήτων. Καμιά φορά χρησιμοποιούνται στις διαδηλώσεις ως πρόχειρα πολεμοφόδια ενάντια στην αστυνομική καταστολή.

Τα συνθλιμμένα νεράντζια –μια ανάμνηση και εικόνα από τους δρόμους της Αθήνας αρκετά οικεία– είναι μια μεταφορά και ένα πολιτικό σχόλιο για την πόλη γύρω μας που αλλάζει με ραγδαία ταχύτητα, ακολουθώντας τα κελεύσματα της ανάπτυξης, της τουριστικοποίησης, της βελτιστοποίησης και της εντατικοποίησης. Μια αναφορά στους σύγχρονους ρυθμούς κανονικότητας και ταυτόχρονα σε ένα κοινωνικό μοντέλο που προσπαθεί να εξαντλήσει το δυναμικό της πόλης, τις δομές της, τους ανθρώπους της.

Το Crushed Bitter Oranges είναι μία ιστορία για τα πράγματα που τελειώνουν, για τα υλικά που καταναλώνονται, για τα εξαντλημένα αποθέματα και τις μειωμένες αντοχές. Όπως σημειώνουν οι VASKOS: «Σπαταλημένη μουσική και φώτα νέον μέσα στη μέρα. Όμως οι αγώνες και οι διεκδικήσεις συνεχίζονται παρά τη ματαίωση, παρά την εξάντληση. Τα νεράντζια είναι πικρά, δεν τρώγονται, κείτονται στα πεζοδρόμια της πόλης συνθλιμμένα. Κατοικούν παρασιτικά κι εφήμερα. Μοιάζουν αστεία και ξεπερασμένα».

Είναι όμως εδώ.

Περισσότερα για τους VASKOS
τοπικούς καλλιτέχνες της περφόρμανς Crushed Bitter Oranges
στο Pickle Bar των Slavs and Tatars στην Αθήνα

Οι VASKOS είναι ένα καλλιτεχνικό δίδυμο με έδρα την Αθήνα που ιδρύθηκε το 2014 από τον Βασίλη Νούλα και τον Κώστα Τζημούλη. Στο έργο τους, οι VASKOS συνδυάζουν διάφορες τέχνες και δραστηριότητες, όπως την περφόρμανς, τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, την κεραμική, τις εκδόσεις και την επιμέλεια εκθέσεων, εξερευνώντας με παιγνιώδη τρόπο καλλιτεχνικές, σεξουαλικές και εθνικές ταυτότητες. Οι VASKOS αντιμετωπίζουν την έννοια του «καλλιτεχνικού διδύμου» κυρίως ως μια σύγχρονη εικαστική ιδέα, μια συνειδητή επιλογή, η οποία προτείνει ως εναλλακτικό μοντέλο την καλλιτεχνική συνύπαρξη και συνενοχή, δοκιμάζοντας τα όρια της παραδοσιακής ταυτότητας και της μοναδικότητας/μονάδας του καλλιτεχνικού υποκειμένου. Έργα των VASKOS παρουσιάστηκαν πρόσφατα στο Athens Photo Festival, στο EMΣT | Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο πλαίσιο της Polygreen Culture & Art Initiative (PCAI), στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο TRANSFORM! Queer Arts Festival στη Μασσαλία, στο Haus der Kulturen der Welt (HKW) στο Βερολίνο και στο πρόγραμμα σύγχρονης τέχνης Phenomenon στην Ανάφη.

Ο Βασίλης Νούλας (γενν. το 1975 στη Νέα Υόρκη/ΗΠΑ) είναι εικαστικός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης θεατρικών έργων. Είναι ιδρυτικό μέλος και ο κύριος σκηνοθέτης της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Nova Melancholia. Στη δουλειά του επιχειρεί μια νέα προσέγγιση της ελληνικής και ευρωπαϊκής παράδοσης της «μελαγχολίας» και κατασκευάζει έτσι σταδιακά την προσωπική του πνευματική γενεαλογία. Ο Νούλας σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, εικαστικά στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Paris III – Sorbonne Nouvelle. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, στο Φεστιβάλ Santarcangelo, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στην Μπιενάλε της Αθήνας, αλλά και σε καταλήψεις, διαμερίσματα ιδιωτών και αυτο-οργανωμένους χώρους. Έχουν εκδοθεί πέντε συλλογές ποιημάτων και σύντομων πεζογραφημάτων του. Η πρώτη του ταινία Το θολάμι έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2019. Τα τελευταία χρόνια, έχει πάρει μέρος σε bottom-up πρωτοβουλίες για την πόλη, μεταξύ των οποίων η κατάληψη του θεάτρου «Εμπρός», η κατάληψη Green Park, η Κίνηση Μαβίλη. Ο Νούλας ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Ο Κώστας Τζημούλης (γενν. το 1974 στη Θεσσαλονίκη/Ελλάδα) είναι εικαστικός καλλιτέχνης. Μετά τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ολοκλήρωσε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών στο Westminster University του Λονδίνου και στο Dutch Art Institute του Άρνεμ. Έχει παρουσιάσει πέντε ατομικές εκθέσεις: Recycled Spaces (2007) στο Contemporary Art Gallery of Pancevo (Βελιγράδι/Σερβία), Useless Passages (2008) στην γκαλερί Artis Causa της Θεσσαλονίκης, Yucca (2015) κατά τη διάρκεια της κατάληψης του Green Park στην Αθήνα, Χωρίς Αρματούρα (2018) στην γκαλερί της Αθήνας «Ασκληπιού 99» και Predela (2020) στον χώρο του ΟΧΤΩ στην Αθήνα. Από το 2014 συνεργάζεται στενά με την καλλιτεχνική κολεκτίβα Nova Melancholia. Το 2016 εγκαινίασε και διοργάνωσε μαζί με τον Βασίλη Νούλα και την Γκίγκη Αργυροπούλου την DIY Performance Biennale «No Future» και το 2019 ίδρυσε μαζί τους το κριτικό ινστιτούτο τέχνης και πολιτικής ΤΟ ΟΧΤΩ. Αυτή την περίοδο είναι ακαδημαϊκός υπότροφος στο Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο Τζημούλης ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα