15.6 C
Athens
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024

15.6 C
Athens
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Η Ειδική Φυσική Αγωγή υπολειτουργεί στα Ειδικά Σχολεία

Διαβάστε επίσης

Η Ειδική Φυσική Αγωγή υπολειτουργεί στην Ειδική και είναι απούσα στη Γενική Εκπαίδευση επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Με αφορμή το ότι η 3η Δεκεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής υπενθυμίζει ότι «η φυσική δραστηριότητα και ο αθλητισμός σε Άτομα με Αναπηρία αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση» και ότι «οι μαθητές που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία, μέσω των προσαρμοσμένων ασκήσεων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, επιτυγχάνουν την ολόπλευρη ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων τους».

Ωστόσο η Ειδική Φυσική Αγωγή δεν υποστηρίζεται στα Ειδικά Σχολεία όπως θα έπρεπε, καθώς προσλαμβάνονται ελάχιστοι αναπληρωτές σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Ενώ πέρυσι προσλήφθηκαν 149 εκπαιδευτικοί, φέτος από την αρχή της σχολικής χρονιάς έως σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί ήδη 137 προσλήψεις, ενώ σε αντιδιαστολή, οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν το 2023 ήταν μόλις 2. Κι όλα αυτά γιατί, όπως τονίζει η Ένωση, «οι πρακτικές της Πολιτείας για τη στήριξη των μαθητών με αναπηρία έχουν μονή κατεύθυνση, με στόχο αποκλειστικά τη γνώση και όχι τη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα αγκαλιάσει ολιστικά τους μαθητές με κινητικές, νοητικές και αισθητηριακές διαταραχές».

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής θίγουν επίσης την κακή κατάσταση των σχολικών κτηρίων, με εγκαταστάσεις παρατημένες στην τύχη τους στο διάβα του χρόνου, με μηδαμινές παρεμβάσεις βελτίωσης και ελλιπή συντήρηση, με απουσία ειδικών υποδομών που θα πρέπει να διαθέτει ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών σχολείο, με πολλά σχολικά συγκροτήματα να μην διαθέτουν κεκλιμένο επίπεδο (ράμπα) για μαθητές ή καθηγητές με πρόβλημα αναπηρίας, κατάλληλα αναβατόρια ή κατάλληλες τουαλέτες. «Η χρονίζουσα αυτή κατάσταση μαρτυρά τη διάθεση των κονδυλίων σε λάθος κατεύθυνση, τις ευήκοες εξαγγελίες που δεν εφαρμόζονται στην πράξη και την εγχώρια νοοτροπία που δεν φαίνεται να αλλάζει. Ακόμα και στις μέρες μας, που οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης στις εκθέσεις τους αξιολογούν θετικά τα οικονομικά μεγέθη της χώρας μας, οι μικροί μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν το εισπράττουν στην καθημερινότητά τους» σημειώνει η Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής και καταλήγει:

«Οι μαθητές μας με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έχουν το δικαίωμα της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην εκπαίδευση, η οποία επιβάλλεται να εδραιώνεται πάνω στα οικουμενικά ανθρώπινα δικαιώματα για αυτοδιάθεση, συμμετοχή, ασφάλεια και σεβασμό. Η μεταπροοδευτική Παιδαγωγική, υιοθετεί τις αρχές της ένταξης, της ενσωμάτωσης, της συμπερίληψης, δηλαδή της συνεκπαίδευσης των μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκες. Αλλά κυρίως απαιτεί το δικαίωμα του παιδιού να είναι όπως είναι, το δικαίωμα του παιδιού να ζήσει το σήμερα και γενικότερα το δικαίωμά του στην ίση μεταχείριση».

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα