«Η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά ένας επαγγελματικός δρόμος ο οποίος ανοίγει εξαιρετικές προοπτικές για πολύ επικερδείς επαγγελματικές δυνατότητες», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί το Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος και συμμετείχε σε εκδήλωση για την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
«Σήμερα εδώ, από το Επαγγελματικό Λύκειο του Περάματος, στέλνουμε ένα μήνυμα προσήλωσης στην κεντρική μας δέσμευση για την ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε ψηφίσει ένα καινούριο νομοσχέδιο, το οποίο θα αποδεικνύει και στην πράξη την έμφαση που δίνουμε στην τεχνική εκπαίδευση, με την ουσιαστική αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων, των Δημόσιων ΙΕΚ, τα οποία μετονομάζονται και ενισχύονται με θεματικούς άξονες, με καινούργιους οδηγούς κατάρτισης, κυρίως με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας».
«Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν περίπου 60 δομές campus στη χώρα μας, θεματικά στοχευμένες, μέσα από τη συνύπαρξη των επαγγελματικών λυκείων, των σημερινών ΙΕΚ που μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και των εργαστηρίων, με στόχο να μπορέσουμε πραγματικά και μέσα από 130 νέους οδηγούς κατάρτισης και μέσα από την επένδυση σε νέους εξοπλισμούς μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, να προβούμε σε μια πολύ ουσιαστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα μας», τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης πριν ξεκινήσει η εκδήλωση ανέφερε ότι στόχος είναι να δημιουργηθούν 60 δομές Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ). «Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν περίπου 60 δομές campus στη χώρα μας, θεματικά στοχευμένες μέσα από τη συνύπαρξη των επαγγελματικών Λυκείων, των σημερινών ΙΕΚ που μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) και των Εργαστηρίων με στόχο να μπορέσουμε πραγματικά και μέσα από 130 νέους οδηγούς κατάρτισης και μέσα από την επένδυση σε νέους εξοπλισμούς μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης να προβούμε σε μια πολύ ουσιαστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα μας», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα υπάρχει στοχευμένη με τοπικούς όρους κατάρτιση. Μίλησε επίσης για αναδιαμόρφωση των εργαστηριακών κέντρων, ενώ προανήγγειλε επίσης τη δημιουργία ψηφιακής πύλης ενημέρωσης. Η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Σκοπεύουμε να ενισχύσουμε τη διάρθρωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης διαχέοντας σε όλα τα ΕΠΑΛ ό,τι συμβαίνει στα πρότυπα επαγγελματικά λύκεια.
«Σε ό,τι αφορά τα κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΚΕΕΚ) στοχεύουμε σε 60 δομές όπως αυτή εδώ στο Πέραμα, μιλάμε για τη συνύπαρξη των ΕΣΚ των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.
Στόχος η βελτίωση της επαφής με την αγορά εργασίας πρόσθεσε ο κ. Πιερρακάκης παρουσιάζοντας τους νέους όρους που θα ισχύσουν για τα ΚΕΕΚ. Όπως είπε θα υπάρχει ένας οργανωτικός συντονιστής με συγκεκριμένα κριτήρια και 4ετη θητεία αλλά και ένα συμβούλιο λειτουργίας.
Απόστολος Χονδρόπουλος, Ισίδωρος Ρούσσος