Συμβαίνει τώρα

Το 20ο Athens Digital Arts Festival παρουσιάζει το “Uncanny Valley” των Rimini Protokoll

Θα μπορούσαν οι μηχανές να μας προβλέψουν; Το 20ο Athens Digital Arts Festival παρουσιάζει το “Uncanny Valley” των Rimini Protokoll

Τι συμβαίνει με το πρωτότυπο όταν αναλαμβάνει το αντίγραφο; Μπορεί το πρωτότυπο να καταλάβει καλύτερα τον εαυτό του μέσα από το διπλό του; Ανταγωνίζονται το πρωτότυπο και το αντίγραφο ή αλληλοσυμπληρώνονται;

Το Athens Digital Arts Festival ανακοινώνει με ενθουσιασμό την παρουσίαση της πρωτοποριακής παράστασης Uncanny Valley από τη φημισμένη γερμανική θεατρική ομάδα Rimini Protokoll. Η πολυαναμενόμενη παράσταση θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Μαΐου 2024, στο Θέατρο REX του Εθνικού Θεάτρου στη Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», στο πλαίσιο της επετειακής έκδοσης των 20 χρόνων του φεστιβάλ, ADAF 2024: TECHNO(S)CENE.

Το Uncanny Valley είναι μια προκλητική εξερεύνηση της λεπτής γραμμής μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, σε σκηνοθεσία Stefan Kaegi. Η παράσταση αμφισβητεί τις αντιλήψεις μας για την ταυτότητα και την ουσία της ανθρωπότητας εισάγοντας ένα animatronic διπλό του συγγραφέα και θεατρικού συγγραφέα Thomas Melle. Καθώς αυτό το ανθρωποειδές παίρνει τη θέση του συγγραφέα, προκαλεί βαθύ προβληματισμό σχετικά με τη σχέση μεταξύ του πρωτότυπου και του ηλεκτρονικού του αντίστοιχου.

Ημερομηνίες: Παρασκευή 24 Μαΐου και Σάββατο 25 Μαΐου
Τόπος συγκέντρωσης: Εθνικό Θέατρο – Θέατρο REX – Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
Εισιτήρια: https://www.more.com/theater/festival/adaf-2024-rimini-protokoll/
Περισσότερες πληροφορίες: 2024.adaf.gr

Επισκόπηση απόδοσης

Σκεφτόμαστε κυρίως τα ρομπότ ως μηχανές εργασίας, ως αποτελεσματικούς και ακριβείς εκτελεστές εργασιών. Στη γερμανική βιομηχανία, μοιάζουν ελάχιστα με ανθρώπους, για να αποφευχθούν συναισθηματικές επιπλοκές. Σε αντίθεση με την Ασία, όπου τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν ήδη αναπτυχθεί εδώ και αρκετό καιρό, για παράδειγμα για εργασία φροντίδας ή ως σεξουαλικοί σύντροφοι. Η εξωτερική ομοιότητα με τα ανθρώπινα όντα διευκολύνει την αποδοχή των μηχανών. Ωστόσο, αν η μηχανή είναι πολύ παρόμοια με έναν άνθρωπο, αρχίζουμε να αισθανόμαστε δυσπιστία: τι είναι άνθρωπος, τι είναι μηχανή; Ιάπωνες ερευνητές ρομποτικής αποκαλούν αυτή την παράξενη ομοιότητα «παράξενη κοιλάδα».

Για το έργο του, ο Stefan Kaegi συνεργάζεται για πρώτη φορά με έναν συγγραφέα και θεατρικό συγγραφέα: ο Thomas Melle επέτρεψε να γίνει ένα animatronic διπλό του εαυτού του. Αυτό το ανθρωποειδές παίρνει τη θέση του συγγραφέα και θέτει ερωτήματα: τι σημαίνει για το πρωτότυπο όταν αναλαμβάνει το αντίγραφο; Γνωρίζει καλύτερα ο πρωτότυπος τον εαυτό του μέσα από το ηλεκτρονικό του σωσία; Ανταγωνίζονται το αντίγραφο και το πρωτότυπο ή βοηθούν ο ένας τον άλλον;

Ιδέα, Κείμενο &; Κατεύθυνση: Στέφαν Καέγκι
Κείμενο / Σώμα / Φωνή: Θωμάς Μέλε
Εξοπλισμός: Εύη Μπάουερ
Animatronic: Chiscreatures Filmeffects GmbH
Κατασκευή και Art Φινίρισμα κεφαλής σιλικόνης / χρωματισμού και μαλλιών: Tommy Opatz (2023)
Κατασκευή και τέχνη Φινίρισμα της κεφαλής σιλικόνης και χρωματισμός: Ίνα Τσόχολ
Γροθιά μαλλιών: Σουζάνα Λανγκ
Συστήματα στερέωσης και animatronics επανεπεξεργασίας: Jörg Steegmüller/Steegmüller Skulpturen
Δραματουργία: Μάρτιν Βαλντές-Στάουμπε
Σχεδιασμός βίντεο: Μίκο Γκάεστελ
Μουσική: Νίκολας Νίκε
Διεύθυνση παραγωγής Rimini Protokoll / Touring: Μόνικα Φεράρι
Σχεδιασμός φωτισμού / Touring: Robert Läßig, Martin Schwemin, Lisa Eßwein
Σχεδιασμός ήχου και βίντεο / Περιοδείες: Jaromir Zezula, Nikolas Neecke, Manuela Schininá

Αυτό το έργο από το Rimini Protokoll έχει παραχθεί αρχικά από το Münchner Kammerspiele, σε συμπαραγωγή με το Berliner Festspiele – Immersion, donaufestival (Krems), Feodor Elutine (Μόσχα), FOG Triennale Milano Performing Arts (Milano), Temporada Alta – Festival de Tador de Catalunya (Girona), SPRING Utrecht

Δικαιώματα εκτέλεσης: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek κοντά στο Αμβούργο

Σχετικά με το Rimini Protokoll

Οι Helgard Haug, Stefan Kaegi και Daniel Wetzel αποτελούν μια ομάδα συγγραφέων-σκηνοθετών από το 2000. Εδρεύουν στην Ελληνοαμερικανική Ένωση του Βερολίνου από το 2003. Τα έργα τους στο χώρο του θεάτρου, του ήχου και του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου και των εγκαταστάσεων, αναδύονται ως σόλο, αλλά και σε αστερισμούς δύο ή τριών. Από το 2002, όλα τα έργα τους έχουν γραφτεί συλλογικά υπό την ετικέτα Rimini Protokoll. Το έργο τους επικεντρώνεται στη συνεχή ανάπτυξη των θεατρικών εργαλείων, επιτρέποντας ασυνήθιστες προοπτικές για την πραγματικότητά μας.

20ο Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Αθήνας “TECHNO(S)CENE”
16-26 Μαΐου 2024
Πρώην Δικαστικό Μέγαρο Σανταρόζα (Σταδίου 18 &; Αρσάκη)
Πλατεία Δικαιοσύνης (Αρσακίου &; Πανεπιστημίου)
Εθνικό Θέατρο – Θέατρο REX (Πανεπιστημίου 48)
Ώρες λειτουργίας: ΔΕΥ-ΠΑΡ 17:00-23:00 &; ΣΑΒ-ΚΥΡ 11:00-23:00
Εισιτήρια: more.com
Ιστοσελίδα: 2024.adaf.gr

Η εκδήλωση διοργανώνεται στο πλαίσιο της Δράσης «20ο και 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών Ελλάδας – Athens Digital Arts Festival», η οποία αναμένεται να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» ΕΣΠΑ 2021-2027, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και εθνικούς πόρους.

Το 20ο Athens Digital Arts Festival τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Τουρισμού, του Δήμου Αθηναίων, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνών (ΟΠΑΝΔΑ).

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ