back to top
32.1 C
Athens
Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024

32.1 C
Athens
Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024

ERA: Επείγουσα σύσταση για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα

Διαβάστε επίσης

Επείγουσα σύσταση για την ασφάλεια του σιδηροδρόµου στην Ελλάδα απηύθυνε ο Ευρωπαϊκός Οργανισµός Σιδηροδρόµων (ERA).

Ο Οργανισμός ζητά από τη χώρα μας τη δημιουργία πρωτοκόλλων επικοινωνίας µεταξύ σταθµαρχών και µηχανοδηγών και τη βελτίωση της τεχνολογίας των συνεννοήσεων και συνομιλιών των εργαζοµένων στον σιδηρόδροµο.

Ο ERA αλλά και η Επιτροπή ∆ιερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδροµικών Ατυχηµάτων (ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ) ξεκίνησαν µε καθυστέρηση ενός έτους, τον Μάρτιο του 2024, έρευνα για την τραγωδία των Τεµπών, με το πόρισμα να εκκρεμεί, ωστόσο απηύθυναν επείγουσα σύσταση ασφαλείας προς τη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, τον ΟΣΕ, την Hellenic Train, καθώς και προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδοµών. Οι δύο φορείς ζητούν την άμεση τυποποίηση των επικοινωνιών µεταξύ των εργαζοµένων στον σιδηρόδροµο και την ολοκλήρωση της εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήµατος GSMR, µέσω του οποίου επικοινωνούν µηχανοδηγοί και σταθµάρχες.

Αναφορικά με την έλλειψη τυποποίησης στις επικοινωνίες και την ανάγκη δηµιουργίας ενός πρωτοκόλλου παρόµοιου µε αυτό που χρησιµοποιείται και εφαρµόζεται στις αεροπορικές µεταφορές, ERA και ΕΟ∆ΑΣΑΑΜ αναφέρουν ότι «η µετάδοση µηνυµάτων σχετικών µε την ασφάλεια στερείται δοµής (π.χ. σωστός προσδιορισµός των συνοµιλητών και των τοποθεσιών), µεθοδολογίας (π.χ. ανάγνωσης, διόρθωσης λαθών) και χρήσης διεθνώς συµφωνηµένης ορολογίας και κανόνων επικοινωνίας». Όσον αφορά τα συστήµατα επικοινωνιών, οι δύο φορείς αναφέρουν ότι «ο ασύρµατος VHF χρησιµοποιείται ευρέως ως ανοικτό κανάλι επικοινωνίας για την ανταλλαγή κάθε είδους πληροφοριών. Ωστόσο αυτό έχει ως αποτέλεσµα να διακόπτονται σηµαντικά µηνύµατα στη συνοµιλία ή να µη λαµβάνονται µε σαφήνεια λόγω της έντονης ραδιοεπικοινωνίας».

Αποδέκτες της επείγουσας σύστασης είναι η Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων ως εθνική αρχή ασφάλειας, ο ΟΣΕ ως ο διαχειριστής της υποδοµής, η Hellenic Train, η ΓΑΙΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών και Υποδοµών. Το σύστηµα GSMR που αφορά τις επικοινωνίες µεταξύ των σταθµαρχών και οδηγών παραµένει σε µεγάλο βαθµό εκτός λειτουργίας. Το δίκτυο κεραιών έχει σε µεγάλο µέρος του σιδηροδροµικού άξονα κατασκευαστεί ήδη από τον Σεπτέµβριο του 2022 (εξαιρείται το τµήµα Τιθορέας – ∆οµοκού), ωστόσο δεν έχουν τοποθετηθεί τερµατικά, δηλαδή ασύρµατοι, στις αµαξοστοιχίες. «Σε κάποια τρένα υπάρχουν, σε άλλα όχι», σχολίασε στέλεχος του ΟΣΕ, αποδίδοντας τις καθυστερήσεις σε υπαιτιότητα της ΓΑΙΟΣΕ και της Hellenic Train.

Εν τω μεταξύ την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των νέων διοικήσεων της Hellenic Train και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ιταλική εταιρεία, «οι δυο πλευρές είναι αποφασισμένες να θεραπεύσουν παθογένειες αλλά και δυσλειτουργίες του παρελθόντος, και κατά την πρώτη αυτή συνάντηση εκφράστηκε η βούληση για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου, γρήγορου, άνετου και ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου, σε πλήρη διαλειτουργικότητα με τα ευρωπαϊκά αντίστοιχα δίκτυα».

Στη συνάντηση των δυο πλευρών στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος τού ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, ο Πρόεδρος της Ηellenic Train Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος τού ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train Roberto Rinaudo, οι νέες Διοικήσεις συμφώνησαν τα εξής:

– Tην περαιτέρω απόλυτη αυστηροποίηση της τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και την εντατικοποίηση των ελέγχων ασφαλείας του σιδηροδρομικού συστήματος.
– Tην περαιτέρω ενίσχυση με μέσα και εξειδικευμένο προσωπικό του κοινού Κεντρικού Ρυθμιστή Κυκλοφορίας και τη θεσμοθέτηση επιπλέον κοινών διαδικασιών για την ασφάλεια.
– Την ρύθμιση όλων των εκκρεμοτήτων και οικονομικών διαφορών του παρελθόντος των δύο οργανισμών.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα