back to top
23.7 C
Athens
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, 2024

23.7 C
Athens
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, 2024

Έρευνα στον Αθήνα 9,84 για την Παιδεία και τα Παιδιά

Διαβάστε επίσης

Με αισιοδοξία, αλλά και περίσκεψη αντιμετωπίζουν δάσκαλοι και καθηγητές την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για περισσότερους από ένα εκατομμύριο 300 χιλιάδες μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, που επιστρέφουν στα θρανία με νέους όρους σε απουσίες, αποβολές, χρήση smartphones, αλλά και χρόνια προβλήματα.

O πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Σπύρος Μαρίνης

Στο πλαίσιο της έρευνας του Αθήνα 984 από τις 7 το πρωί, έως τις 2 μετά το μεσημέρι, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Σπύρος Μαρίνης, περιέγραψε στον σταθμό της πόλης και στον Γιώργο Αποστολίδη, τα βασικότερα ανοικτά ζητήματα, σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, τις συμπτύξεις αιθουσών που τις απέδωσε σε περικοπές προσωπικού, τα κενά, τις ελλείψεις και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

*Ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις είναι πρόβλημα που εντείνεται από τις επιλογές της κυβέρνησης   

«Η έναρξη τη νέας σχολικής χρονιάς μας βρίσκει αντιμέτωπους με ένα μαζικό κύμα συμπτύξεων τμημάτων. Περισσότερες από 1.600 παραδέχθηκε η υφυπουργός Παιδείας με  αποτέλεσμα πολλά παιδιά να στοιβάζονται συχνά σε ακατάλληλες αίθουσες που δεν πληρούν τις διατάξεις του νόμου για  δύο (2) τμ ανά μαθητή. Και αυτό σε μια εποχή που μεταφέρονται με έντονο τρόπο στις τάξεις σύνθετα μαθησιακά αλλά και ψυχοκοινωνικά φαινόμενα.. Στο Λεκανοπέδιο Αττικής, αντιστοιχούν κατά μέσον όρο περισσότερα από 22 παιδιά ανά τάξη.. δυστυχώς, οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως αριθμοί, ως κόστος »

Οι συγχωνεύσεις αιθουσών γίνονται με στόχο δημοσιονομικά ζητήματα, σε μια λογιστική αντιμετώπιση της εκπαίδευσης και περικοπών. Δηλαδή, λιγότεροι  αναπληρωτές, λιγότερες ειδικότητες, μικρότερο κόστος».

*Το σχολικό τοπίο μετά την πανδημία 

«Εντάθηκαν πολλά προβλήματα. Μαθησιακά, ψυχοκοινωνικά, επιθετικότητα, ζητήματα που έχουν να κάνουν με την συγκέντρωση, την ανταπόκριση των μαθητών στη σχολική ύλη και για τα  οποία δεν έχει γίνει καμία συγκροτημένη μελέτη  από το υπουργείο Παιδείας» 

*Μεγάλα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση- 12 χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις

«Έγιναν τουλάχιστον 12 χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις συγκριτικά με την περασμένη ή χρονιά… Υπάρχουν κενά και σε  δασκάλους στην παράλληλη στήριξη».

*Αξιολόγηση

Υπάρχει διαδικασία για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου… Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε καθημερινά μάχη για να κρατήσουμε όρθιο το σχολείο και για αυτό το λόγο χρειαζόμαστε στήριξη όχι να μας δείχνουν με το δάχτυλο. Οι νόμοι 4823 και 4592 της κυρίας Κεραμέως δεν έχουν σχέση με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

 

Ν. Παπαχρήστος ΟΛΜΕ: Έλλειμα 15 χιλιάδων καθηγητών – Αναγκαίες νέες προσλήψεις συμβασιούχων αναπληρωτών

Για μεγάλο έλλειμμα διδασκόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έκανε λόγο ο Ταμίας και πρώην Πρόεδρος ΟΛΜΕ, Νικόλαος Παπαχρήστος.

Προσδιόρισε σε τουλάχιστον 15 χιλιάδες καθηγητές τα κενά στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας μιλώντας στον Γιώργο Αποστολίδη, στο πλαίσιο της έρευνας του Αθήνα 984  από τις 7 το πρωί, έως τις 2 μετά το μεσημέρι.

15 χιλιάδες κενά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

«Από το 2020 και μετά έγιναν 30 χιλιάδες  διορισμοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επειδή όμως -δυστυχώς- την προηγούμενη δεκαετία δεν υπήρξε κανένας, εξαιτίας των μνημονικών περιορισμών και πολλοί συνάδελφοι αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης ή νωρίτερα προκειμένου να αποφύγουν δυσμενείς ρυθμίσεις, τα κενά παραμένουν πολύ μεγάλα. Τουλάχιστον 15.000 αυτή τη στιγμή, ενώ θα ξεπεράσουν τις 30 χιλιάδες συνολικά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Επιβεβλημένη μια δεύτερη φάση προσλήψεων συμβασιούχων αναπληρωτών καθηγητών, μέσα στον Σεπτέμβριο. Δεν επαρκούν για την κάλυψη των κενών οι  μόνιμοι καθηγητές, ούτε οι έως τώρα τοποθετήσεις αναπληρωτών».  

Γηρασμένο το προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

«Ενδεικτικό το παράδειγμα των φιλολόγων. Ως  νεώτεροι ηλικιακά καθηγητές, είναι κατά μέσον όρο 52 ετών».

Αύξηση των κρουσμάτων βίας

«Όταν εκπαιδευθήκαμε εμείς δεν υπήρχαν αυτά τα φαινόμενα, το μπούλινγκ .. . Προσπαθούμε να τα αντιμετωπίσουμε χωρίς πάντα να ξέρουμε αν χρησιμοποιούμε τον σωστό τρόπο… »

Αυτονόητο να πληρώνει όποιος καταστρέφει δημόσια περιουσία

«Το πρόβλημα είναι  πως θα διακριβωθούν οι υπαίτιοι των φθορών στη διάρκεια της νύχτας ή όταν τα σχολεία δεν λειτουργούν… Είναι δύσκολη η πιστοποίηση και η διακρίβωση των δραστών…» 

O Πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργος Λεχουρίτης

Χωρίς ιδιαίτερες διακυμάνσεις σε σύγκριση με την περσινή χρονιά οι τιμές φέτος σε βιβλία, τετράδια και στην απαραίτητη σχολική ύλη, ενώ οι γονείς θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά  το χέρι στην τσέπη για τα εξωσχολικά και τα ξενόγλωσσα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργο Λεχουρίτη.

Μιλώντας στη Σοφία Μπερετάνου, στη έρευνα του σταθμού της πόλης για την Παιδεία και τα παιδιά τόνισε  πως δεν είναι ανάγκη να αγοράζουν οι γονείς εκ των προτέρων βοηθήματα. «Κάνουν περιττά έξοδα, αχρείαστα σε τόσο δύσκολες εποχές. Οι μαθητές θα μάθουν τι ακριβώς χρειάζονται με την καθοδήγηση δασκάλων και καθηγητών».

*Τα εξωσχολικά βιβλία κοστίζουν πολύ ακριβότερα σε σύγκριση με τα σχολικά.

«Όσο για τα ξενόγλωσσα πρέπει να πούμε πως κάθε γλώσσα έχει το δικό της κόστος. Η χώρα δαπανά 12 δις ετησίως για την εκμάθηση ξένων γλωσσών στα παιδιά, αλλά δεν έχει φροντίσει ώστε το πτυχίο που παίρνουν στο σχολείο να έχει αντίκρισμα και να μην αναγκάζονται να τρέχουν σε φροντιστήρια για να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους».

Στην Ελλάδα δεν έχουμε τα ίδια δεδομένα με το εξωτερικό. Γενικότερα, η εξωσχολική εκπαίδευση έχει να κάνει με την επάρκεια της εκπαίδευσης στο σχολείο. Κανονικά, θα έπρεπε να μην χρειάζεται φροντιστήριο για την εκμάθηση των γαλλικών και των αγγλικών

*Ξοδεύουμε χρήματα που δεν θα έπρεπε σε φροντιστήρια.

«Τα παιδιά θα έπρεπε να προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα στο σχολείο. Δεν μπορεί ένα παιδί Τετάρτης δημοτικού μετά το σχολείο να πηγαίνει σε κέντρα μελέτης μέχρι το απόγευμα.»

*Δεν υπάρχει το παρατηρητήριο τιμών στην ιδιωτική εκπαίδευση και πρέπει να επανέλθει

 

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Σεισμοπλήκτων Δήμου Μινώα – Πεδιάδας «Η Ελπίδα» Κώστας Γκαντάτσιος

«Δεν μιλάμε για χαρτόκουτα που πρέπει να μπουν σε μια αποθήκη, μιλάμε για μαθητές που πρέπει να πάνε σχολείο» τόνισε στον Δημήτρη Κουκλουμπέρη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Σεισμοπλήκτων Δήμου Μινώα – Πεδιάδας «Η Ελπίδα» Κώστας Γκαντάτσιος.

«Για τέταρτη συνεχή χρονιά οι μαθητές μας θα στεγάζονται σε κουτιά από λαμαρίνα. 700 μαθητές θα στεγάζονται σε κοντέινερ, είναι 2 δημοτικά και ένα Γυμνάσιο. Η προσωρινή κατάσταση τείνει να είναι μια μόνιμη κατάσταση. Δυστυχώς, στην Ελλάδα έχουμε ακόμη σχολεία σε κοντέινερ σε περιοχές που χτυπήθηκαν από σεισμό. Είναι εύκολο το κράτος να πετάει το μπαλάκι στους Δήμους. Δεν έχουν κονδύλια οι Δήμοι. Τους μεταφέρουν αρμοδιότητες χωρίς πόρους.
Υπάρχει μια πρόθεση για την αγορά οικοπέδου από το Υπουργείο Εσωτερικών για να χτιστεί το σχολείο. Επίσης, υπάρχει κι ένα κτίριο που ανήκει όμως στην κατηγορία των νεότερων μνημείων με ό,τι αυτό συνεπάγεται…Δε μιλάμε για χαρτόκουτα που πρέπει να μπουν σε μια αποθήκη, μιλάμε για μαθητές που πρέπει να πάνε σχολείο».

Ο  Α’ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης,Γρηγόρης Κωνσταντέλλος

Για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων μίλησε στον Δημήτρη Κουκλουμπέρη, ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.

«Υπάρχουν 2.500 διδακτήρια στην Ελλάδα, πολλά εξ αυτών είναι κτίρια που έχουν κατασκευαστεί πριν από 50- 60 χρόνια και χρήζουν μεγάλης προσπάθειας και δαπανών για να είναι σύγχρονα και λειτουργικά. Η ευθύνη για τη συντήρηση τους είναι των δήμων, διεξάγεται κυρίως με ίδιους πόρους και επικουρικά με κάποιες επιχορηγήσεις. Οι πόροι ωστόσο που έχουμε δεν επαρκούν για να γίνουν αυτά που πρέπει, όπως να εφαρμοστούν κτίρια με τα σύγχρονα αντισεισμικά δεδομένα. Το πρόγραμμα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ είναι καλοδεχούμενο, ωστόσο για να μπορέσουμε να κάνουμε σωστή δουλειά, να εκσυγχρονίσουμε και τα ήδη υπάρχοντα κτίρια, θέλουμε περισσότερα χρήματα». 

 

Η Δρ. Αντωνία Τορρένς, Εκπαιδευτική Ψυχολόγος, Γενική Διευθύντρια του Κέντρου Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας, δημιουργός και υπεύθυνη του Live Without Bullying

Για τη μάστιγα του bullying και τα πολλά πρόσωπα του σχολικού εκφοβισμού, μίλησε στον Γιώργο Μελιγγώνη, η Δρ. Αντωνία Τορρένς, Εκπαιδευτική Ψυχολόγος, Γενική Διευθύντρια του Κέντρου Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας, δημιουργός και υπεύθυνη του Live Without Bullying.

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την έρευνα του σταθμού για την Παιδεία, αναφέρθηκε στο δυσβάστακτο βάρος που δέχονται τα παιδιά από τις φραστικές ή σωματικές επιθέσεις συνομιλήκων ή μεγαλύτερων νταήδων, στην απουσία ειδικής μέριμνας από την πολιτεία και στις ψυχολογικές και άλλες παραμέτρους που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.

*Πολυπαραγοντικό φαινόμενο ο εκφοβισμός

«Κάποια παιδιά αισθάνονται ότι φταίνε τα ίδια γι’ αυτό που συμβαίνει. Ο εκφοβισμός είναι πολυδιάστατο, πολυπαραγοντικό τοξικό φαινόμενο και μόνο οι ολιστικοί τρόποι αντιμετώπισής του, έχουν αποτέλεσμα».

*Χρειάζονται και το σχολείο και οι γονείς και η πρόληψη.

«Απαραίτητες οι ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, δεν αρκούν από μόνες τους οι ποινικές συνέπειες από το κράτος»..

*Ενημέρωση και συμβουλές μέσα από το Live Without Bullying.

«Μέσω της πλατφόρμας παιδιά και γονείς μπορούν να μιλήσουν με ειδικό ψυχολόγο … Επίσης, έχουμε δημιουργήσει εκπαιδεύσεις αναφορικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού, τις οποίες παρακολουθούν δωρεάν δάσκαλοι, καθηγητές, γονείς, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί».

*Κρίσιμο μέγεθος ο χρόνος ανάμεσα στην ενημέρωση για το πρόβλημα μέχρι την όξυνσή του.

«Απεύθυνση στον ειδικό από τους γονείς όταν το παιδί εμφανίζει αιφνίδια αλλαγή συμπεριφοράς ή απομόνωση. Έτσι, δίνεται παράδειγμα δίκαιας συμπεριφοράς, σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και πρέπει να μην το ξεχνάμε αυτό ως γονείς, αλλά και ως παιδαγωγοί».

 

Ο Γιώργος Σταματάκος, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και μέλος του συλλόγου μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Στους Γιάννη Λαυράνο και Νίκο Καρούτζο μίλησε ο Γιώργος Σταματάκος, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και μέλος του συλλόγου μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

«Μακάρι να λειτουργήσει το πρόγραμμα “ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ”».

«Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή έγιναν για πρώτη φορά το 2018, ενώ η Παράλληλη Στήριξη καλύπτει το 60% των αναγκών. Επίσης αντιμετωπίζουμε τεράστια ζητήματα προσβασιμότητας στα σχολεία Ειδικής Αγωγής. Στα περισσότερα δεν υπάρχουν οι προδιαγραφές. Για παράδειγμα στο κέντρο της Αθήνας δεν βρίσκεται καν χώρος για να γίνει σχολείο Ειδικής Αγωγής και οι μαθητές αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλες περιοχές. Πολλές φορές μάλιστα ταξιδεύουν 1,5 ώρα για να φτάσουν στο σχολείο τους. Μακάρι να λειτουργήσει το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”.

 

Ο Νικηφόρος Κωνσταντίνου, μέλος Δ.Σ. ΟΛΜΕ- εκπαιδευτικός σε Διαπολιτισμικά σχολεία,  στους Γιάννη Λαυράνο και στον Νίκο Καρούτζο

Τα Διαπολιτισμικά Σχολεία προσπαθούν να βρουν το ρόλο τους – Η υποστελέχωση και η μετακίνηση των μαθητών τα δύο βασικά προβλήματα

«Τα Διαπολιτισμικά σχολεία δημιουργήθηκαν στο κενό που είχαμε τη δεκαετία του ’70 από παλιννοστούντες. Τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε παλιννοστούντες με αποτέλεσμα αυτά τα σχολεία να δέχονται μαθητές κυρίως από το μεταναστευτικό κομμάτι. Το ελληνικό σχολείο και γενικά η ελληνική κοινωνία έχει πετύχει σε αυτό το κομμάτι. Να θυμίσω ότι τη δεκαετία του ’90, με το άνοιγμα των συνόρων, το ελληνικό σχολείο πέτυχε απόλυτα στο να μπορέσει να ενσωματώσει όλους τους μαθητές όχι μόνο στα Διαπολιτισμικά σχολεία, αλλά και στα σχολεία όλης της χώρας. Σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου δημιουργήθηκαν γκετοποιημένα σχολεία, στην Ελλάδα οι μαθητές ενσωματώθηκαν με μεγάλη επιτυχία. Τα Διαπολιτισμικά Σχολεία σήμερα προσπαθούν να βρουν το ρόλο τους και χρειάζονται βοήθεια. Είναι υποστελεχωμένα και στελεχώνονται αργά. Χρειάζεται βοήθεια στη μεταφορά των μαθητών μας και λόγω γραφειοκρατίας, μαθητές αδυνατούν να έρθουν στα Διαπολιτισμικά. Η υποστελέχωση κι η μετακίνηση των μαθητών είναι τα δύο βασικά προβλήματα. Εάν τα περιορίσουμε αυτά, θα λειτουργήσουν καλύτερα τα διαπολιτισμικά».

 

Ο Μιχάλης Χλέτσος, καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και ειδικός για τα οικονομικά της Παιδείας

Τον σημαίνοντα ρόλο της εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη και εξέλιξη μιας χώρας στο σύγχρονο σύνθετο και απαιτητικό περιβάλλον λόγω και της αλματώδους εξέλιξης της τεχνολογίας, επισήμανε -μεταξύ άλλων- ο Μιχάλης Χλέτσος, καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και ειδικός για τα οικονομικά της Παιδείας στη συνομιλία του με τον Γιώργο Μελιγγώνη.

*Η Ελλάδα έχει από τις χαμηλότερες δαπάνες για την εκπαίδευση στην Ευρώπη- Διαθέτει το 3,7% του εθνικού εισοδήματος με βάση στοιχεία του 2020

«Το 2012 φτάσαμε στο 4,7%, που ήταν και το υψηλότερο ποσοστό. Σήμερα, διαθέτουμε πολύ λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2019. Σε επίπεδο Ευρώπης, ο μέσος όρος είναι 4,8% με την Ελλάδα να βρίσκεται 1 μονάδα κάτω, την ώρα που η Κύπρος δαπανά 5% και αυτό είναι κακό».

*Η Ελλάδα, παρουσιάζει αυξημένες ιδιωτικές δαπάνες για την εκπαίδευση.

«Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ από το 2010 μέχρι το 2022 το ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ 3,3 και 3,5%, κάτι που δείχνει ότι οι Έλληνες προτιμούν να μειώσουν δαπάνες από άλλες κατηγορίες ώστε να έχουν την εκπαίδευση».

*Σήμερα οι γονείς ξοδεύουν 1600 ευρώ το μήνα για τα παιδιά του μέχρι το Λύκειο, σε μια χώρα που η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, δημόσια και “δωρεάν”.

*Για τα φροντιστήρια

«Ή θα πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές στις οποίες θα απορροφηθούν οι άνθρωποι των φροντιστηρίων ή θα μείνουν άνεργοι κάτι θα προκαλέσει τεράστια πολιτική πίεση».

*Πρέπει να χαραχτεί ένας οδικός χάρτης για την εκπαίδευση και να ισχύσει.

«Δεν μπορούμε να μεταρρυθμίζουμε κάθε χρόνο χωρίς να λέμε τι δεν κάνουμε καλά».

*Στη χώρα μας, αποφοιτά γύρω στο 50 με 60% των φοιτητών.

«Αυτό σημαίνει ότι μπαίνουν, ανακαλύπτουν ότι δεν είναι αυτό που θέλουν και τελειώνει… Δεν πρέπει να μας απασχολεί; Οι φοιτητές δεν είναι τεμπέληδες, απλά συνειδητοποιούν ότι τελικά δεν είναι αυτό που θέλουν».

 

Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός ερευνητής και σύμβουλος σταδιοδρομίας

Ο Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός ερευνητής και σύμβουλος σταδιοδρομίας στους Αθηνά Κορλίρα και Γιάννη Παπαγεωργίου.

«Στο ναδίρ η διασύνδεση αγοράς εργασίας και εκπαίδευσης» τόνισε μιλώντας στον σταθμό της πόλης.

Ανέφερε πως τα τελευταία δέκα χρόνια δεν έχει ιδρυθεί  σχολή προγραμματιστών και ότι η Ανώτατη Εκπαίδευση έχει μείνει στην δεκαετία του 90. Χαρακτήρισε παρωχημένο το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και υπογράμμισε την ανάγκη επανασχεδιασμού του ακαδημαϊκού χάρτη με συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων και της κοινωνίας , σημειώνοντας  παράλληλα πως «δεν γίνεται να κινούμαστε με βάση τις επιλογές του εκάστοτε υπουργού Παιδείας». Επίσης, καταπέλτης ήταν και για τις συνέπειες από την απουσία επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία

*Οτιδήποτε συνδέεται  με τον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία καταργήθηκε στην πανδημία.

«Όποιος επιζητεί σχολικό προσανατολισμό πρέπει να πάει σε ιδιώτη. Φέτος, είπαν ότι θα κάνουν τεστ ενδιαφερόντων τα παιδιά της Α Λυκείου».

*Να ξανασχεδιαστεί ο ακαδημαϊκός χάρτης, έχει μείνει στην δεκαετία 90.

«Σε κάθε δράση στον ακαδημαϊκό χάρτη υπάρχει αντίδραση και αυτό αλλάζει μόνο με συναίνεση. Δεν μπορούμε να κινούμαστε με βάση τις επιλογές του εκάστοτε υπουργού Παιδείας».

*Σε κάποιες Σχολές τα παιδιά γράφονται μόνον για να πάρουν το πάσο

«Σε άλλες περιπτώσεις παρακολουθούν για να πάρουν το πτυχίο και να κάνουν το μεταπτυχιακό τους αλλού.»

*Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής

«Όπως είναι δεν εξυπηρετεί αυτό που είχε εξαγγείλει η Νίκη Κεραμέως. Αποκλείονται παιδιά εκτός του 14. Βέβαια καλό θα ήταν μα υπήρχε μια λογική, ελάχιστη βάση για την εισαγωγή στα ΑΕΙ».

*Για το Εθνικό απολυτήριο

«Πρέπει να πιστοποιεί την ικανότητα του μαθητή για το που θα κινηθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις και το εν γένει γνωστικό του επίπεδο».

Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή

Στις συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, μιλώντας στις Ελεωνόρα Ορφανίδου και Ελευθερία Κουμάντου, η υφυπουργός Παιδείας αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή, Ζέττα Μακρή

«Ο αριθμός των συγχωνεύσεων που έγιναν μέχρι τώρα δεν ξεπερνά το 1,2%»

«Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, δεν είναι ποτέ παραπάνω από ό,τι προβλέπει ο νόμος. Η σχετική νομοθεσία ίσχυε πάντοτε, δεν είναι κάτι που έγινε επί Νέας Δημοκρατίας. Κάθε χρόνο ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας της ειδικής αγωγής, σε συνεργασία με τους συναδέλφους του -γιατί ο γραμματέας είναι εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- και τους Περιφερειακούς Διευθυντές, κάνει αυτή την άσκηση του εξορθολογισμού, πάντα με δεδομένη τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού. Εάν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυξηθεί ο αριθμός με καινούργιες εγγραφές ή κάποιες μετεγγραφές, εννοείται ότι δημιουργούνται τα καινούρια τμήματα. Είναι ελάχιστες οι σχολικές μονάδες μπροστά στα τμήματα τα οποία υπάρχουν, που έχουν την ανάγκη συγχωνεύσεων. Ο αριθμός των συγχωνεύσεων που έγιναν μέχρι τώρα δεν ξεπερνά το 1,2%».

 

Ο Πρόεδρος Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας, Παναγιώτης Κατηφές, μίλησε στη Σοφία Μπερετάνου

Το ερώτημα και ο μεγάλος μας προβληματισμός είναι, τι μόρφωση λαμβάνουν τα παιδιά μας

«Οι γονείς γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει η έναρξη νέας σχολικής χρονιάς , πραγματικά για όλους εμάς είναι ένας γολγοθάς. Το ερώτημα, αν είναι δωρεάν η μόρφωση των παιδιών μας, είναι ρητορικό. Στο σύνολο της ακρίβειας που βιώνουμε, έχουμε να προσθέσουμε τη σχολική λίστα και δεν συζητάμε για τα εξωσχολικά ή τις ξένες γλώσσες και τα φροντιστήρια. Δυστυχώς σήμερα τα φροντιστήρια ξεκινούν από πολύ μικρότερη τάξη».

Συγχωνεύσεις
«Εδώ και χρόνια, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς, διεκδικούμε μέχρι 15 μαθητές στο νηπιαγωγείο και μέχρι 20 μαθητές στις μεγαλύτερες τάξεις. Διογκώνουν το πρόβλημα με τις συγχωνεύσεις τμημάτων. Για παράδειγμα, σε σχολείο στη Νίκαια συγχωνεύονται δύο τμήματα της Δ΄Δημοτικού. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε σε ένα τμήμα, 26 μαθητές και μέσα σε αυτό το τμήμα επιπλέον έξι μαθητές με διάγνωση από το ΚΕΔΑΣΥ. Βασικός λόγος των συγχωνεύσεων είναι η εξοικονόμηση χρημάτων από την υποστελέχωση των σχολείων. Τελικά το ερώτημα και ο μεγάλος μας προβληματισμός είναι, τι μόρφωση λαμβάνουν τα παιδιά μας».

 

Γιώργος Χριστόπουλος, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ)  Γιώργος Χριστόπουλος στις  Ελεωνόρα Ορφανίδου και Ελευθερία Κουμάντου

«Δύσκολη προδιαγράφεται και η φετινή χρονιά στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπως όλες  από το 2020 μετά», εκτίμησε  στη συνομιλία του μαζί τους στον ραδιοφωνικό αέρα του σταθμού της πόλης.

*Ο νόμος Κεραμέως μοιάζει να γράφτηκε από το χέρι των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Τραγικές οι προβλέψεις του με αντίκτυπο στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας

«Η τότε υπουργός Παιδείας διατεινόταν ότι αυξήθηκε το εισόδημά μας με τις απογευματινές δράσεις, που δήθεν αυτή εγκαινίασε. Στην πραγματικότητα, όμως βγάζοντας αυτές τις ώρες από το διοριστήριό μας, η αμοιβή μας μειώθηκε κατά το 1/3. Το νομοθέτημα μοιάζει να έπεσε …εξ ουρανού και η ίδια απλώς το υπέγραψε επειδή γνώριζε ότι εξυπηρετεί τους πολιτικούς φίλους της κυβέρνησης, τους ιδιοκτήτες».

*Σε κάποια ιδιωτικά σχολεία παρατηρήθηκε ένας φρονιματισμός που χτυπάει κατευθείαν τον πυρήνα της εκπαίδευσης- Υπήρχαν και παρεμβάσεις στο πρόγραμμα σπουδών

«Σύμφωνα με μαρτυρίες συναδέλφων, ήταν υπό απαγόρευση το έργο του Γιάννη Ρίτσου γιατί ο ιδιοκτήτης διαφωνούσε με τον ιδεολογικό προσανατολισμό του μεγάλου μας ποιητή…Και δεν ήταν το μόνο…Για πρώτη φορά μπήκε πρόβλεψη να μετέχει ο ιδιοκτήτης στο Σύλλογο Διδασκόντων, με τον εργατολόγο κ. Καζάκο να κάνει λόγο για τη χειρότερη εργασιακή ρύθμιση από την εποχή της Μεταπολίτευσης».

*Μέσα σε 3 χρόνια απομακρύνθηκε το 40% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

«Είναι ένα τερατώδες ποσοστό, δίχως ιστορικό προηγούμενο στα εργατικά χρονικά…Δεν χάθηκαν μόνον δουλειές ανθρώπων , αλλά και τα σχολεία απώλεσαν έμπειρους επαγγελματίες..»

Ακόμη, ο επικεφαλής της ΟΙΕΛΕ κατήγγειλε πολιτική διασύνδεση ανάμεσα στους σχολάρχες και στο πολιτικό προσωπικό της χώρας

«Οι σχολάρχες είναι από τα ισχυρότερα λόμπι στον επιχειρηματικό χώρο και δεν μιλούν μόνον με τη Νέα Δημοκρατία…Διοργανώνουν διαδικτυακές, ενδεχομένως και άλλες εκδηλώσεις, στην κυρία Άννα Διαμαντοπούλου εκ των υποψηφίων για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.. Χρησιμοποιούν δηλαδή την δεξαμενή των γονέων για να βοηθήσουν συγκεκριμένα πρόσωπα.. Επικοινώνησαν μαζί μου συνάδελφοι και αξίωσαν να κάνω κάτι».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

Συμβαίνει στην Αθήνα