Για δραματικές ανακατατάξεις στην ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα λόγω της επέλασης ξένων funds που θα αλλάξουν τον χάρτη της Παιδείας στη χώρα μας, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) , Γιώργος Χριστόπουλος, μιλώντας στον Αθήνα 9,84 και στον Γιώργο Μελιγγώνη.
Με αφορμή τη συνεργασία του Inspired Education Group με τη Σχολή Μωραΐτη αλλά και με τα ”Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα”, ο κ. Χριστόπουλος, αφού σημείωσε ότι επίκεινται παρόμοιες συμπράξεις καθώς -όπως είπε- funds έχουν προσεγγίσει άλλα δέκα σχολεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κατήγγειλε την κυβέρνηση για συντονισμένη και μεθοδευμένη προσπάθεια συρρίκνωσης του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και μίλησε για επικίνδυνη κερκόπορτα και ”μπίζνα” που άνοιξε ο νόμος για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
Σημείωσε δε , ότι το ενδιαφέρον των επενδυτών δεν εστιάζεται μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και στα πρώτα βήματα εν γένει της εκπαίδευσης, σε δομές, δηλαδή, προσχολικής αγωγής, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία.
«Η Παιδεία ακολουθεί το δρόμο της Υγείας. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να συρρικνωθεί το δημόσιο κομμάτι για να αποκτήσει πελατεία το ιδιωτικό. Ήδη, το πρώτο βήμα έγινε. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής έκοψε περίπου 25.000 παιδιά από τα δημόσια πανεπιστήμια και τα έστειλε στα ιδιωτικά ΙΕΚ και στα Κολλέγια. Τώρα οδηγούμαστε σε μια πολύ μεγαλύτερη μπίζνα και σε συρρίκνωση του δημόσιου πανεπιστημίου ώστε οι ιδιωτικές υπεραγορές να μπορούν να προσελκύσουν πελάτες», προειδοποίησε.
Και πρόσθεσε: «Μετασχηματίζεται η ιδιωτική εκπαίδευση, φεύγει από τον παραδοσιακό ιδιοκτήτη, δηλαδή από το σχολείο και μεταφέρεται σε ένα απρόσωπο κερδοσκοπικό fund και μάλιστα σε μια χώρα με διάτρητο θεσμικό πλαίσιο».
«Η ΝΔ αποψιλώνει πολύ μεθοδικά τη δημόσια εκπαίδευση»
«Εδώ και 15 χρόνια, είχαμε επισημάνει ότι έρχεται ραγδαία αλλαγή στα της εκπαίδευσης στη χώρα η οποία ξεκίνησε την εποχή της οικονομικής κρίσης που ήταν η καλύτερη ευκαιρία για να τελειώνει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και μπουν στο παιχνίδι ιδιωτικές μορφές εκπαίδευσης. Επιπλέον, υπάρχει από το 2019 μια συντονισμένη και μεθοδευμένη προσπάθεια δραματικής συρρίκνωσης του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και αντικατάστασής του από την ιδιωτική εκπαίδευση. Η ΝΔ αποψιλώνει πολύ μεθοδικά τη δημόσια εκπαίδευση».
«Ανέκδοτο τα περί αριστείας της κυβέρνησης»
«Υπάρχει κάποιο άλλο ”τυράκι” πίσω από την είσοδο των funds στα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία και αυτό είναι ο νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Υπάρχει διάταξη σύμφωνα με την οποία για να εισαχθεί κάποιος σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο πρέπει να δώσει Πανελλαδικές εξετάσεις και να πιάσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής για το πεδίο. Μια κυβέρνηση που μιλάει συνεχώς για την αριστεία, δεν ενδιαφέρεται αν -για παράδειγμα- ένα παιδί μπει σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο για να σπουδάσει ιατρική με ελάχιστη βάση τα 8.000 μόρια, δηλαδή, τη βάση της τελευταίας σχολής του πεδίου. Αυτό δεν είναι αριστεία αλλά ανέκδοτο».
«Ενστάσεις για αδιαφανείς διαδικασίες»
«Διάταξη του συγκεκριμένου νόμου, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχουν πολλά παράλληλα απολυτήρια Λυκείου. Ανοίγει δηλαδή μια κερκόπορτα καθώς και άλλοι φορείς θα μπορούν να δίνουν απολυτήριο. Δημιουργείται, λοιπόν, μια κάθετη εκπαιδευτική παραγωγή η οποία θα ξεκινά από την προσχολική ηλικία και θα φτάνει μέχρι τον μεταπτυχιακό και διδακτορικό κύκλο σπουδών. Και επειδή η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα με διαφανείς διαδικασίες ή σαφή πιστοποίηση, έχουμε πολύ έντονες ενστάσεις εάν τα παιδιά θα μπαίνουν με διαφανείς διαδικασίες και εξετάσεις σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο και πώς θα παίρνουν τίτλους σπουδών. Στα κολλέγια, το πρόγραμμα το εγκρίνει με μια απλή υπογραφή ο υπουργός Παιδείας και κανείς δεν ελέγχει τι είδους εξετάσεις γίνονται και με ποιες διαδικασίες δίνεται η πιστοποίηση».
«Υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης»
«Υπάρχει μια σαφής υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης και ταυτόχρονα , ελλοχεύει ο κίνδυνος να πλημμυρίσουμε με χιλιάδες απόφοιτους σε σχολές αιχμής που απασχολούν τη δημόσια Υγεία, την ασφάλεια, την παραγωγικότητα, γιατρούς, αρχιτέκτονες, πολιτικούς μηχανικούς , ανθρώπους στην πρωτογενή παραγωγή οι οποίοι θα παίρνουν πτυχία που στην ουσία θα είναι ”μαϊμού” και δεν θα ξέρουν… που πάν’ τα τέσσερα».
«Προετοιμάζεται το έδαφος ώστε να ξεμπερδεύουμε με ένα μεγάλο κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης»
«Το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της δημόσιας εκπαίδευσης είναι ο νόμος για την ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, το να διαλέγει δηλαδή ο γονέας σε ποιο σχολείο θα πηγαίνει το παιδί του, όχι απαραίτητα σε αυτό της γειτονιάς του. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το σχολείο θα επιλέγει τον γονέα γιατί στα καλά σχολεία και στις ασφαλείς περιοχές, θα υπάρχει ορυμαγδός αιτήσεων. Από την άλλη πλευρά, τα σχολεία που θα αντιμετωπίζουν πρόβλημα επειδή δεν θα μπορούν πια να έχουν πολλά παιδιά, θα αρχίσουν σταδιακά να μαραζώνουν και θα υπάρξει μια άλλη έμμεση χαμηλότερου επιπέδου ιδιωτικοποίηση. Η ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, όταν συνδυάζεται με τα voucher, έχει ως μοναδικό στόχο να μεταφέρει πόρους από τη δημόσια εκπαίδευση στην αγορά. Προετοιμάζεται το έδαφος ώστε να ξεμπερδεύουμε με ένα μεγάλο κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης και να ανοίξει ο δρόμος για όλα αυτά τα ιδιωτικά υπερμάρκετ όπου ο μέσος πολίτης θα προσφεύγει για να μπορέσει το παιδί του να αποκτήσει έναν πανεπιστημιακό τίτλο».