Ολοκληρώθηκε την Τρίτη η δράση στη Φόρμουλα Ένα για το 2024 με το τεστ μετά το τέλος της σεζόν, το οποίο διεξήχθη στο Άμπου Ντάμπι, με τον Σαρλ Λεκλέρκ να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο για λογαριασμό της Ferrari, αφήνοντας στις επόμενες δύο θέσεις τον -μέχρι πρότινος «ομόσταυλό» του και νέο οδηγό της Williams- Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.
Στη διαδικασία οι ομάδες ήταν υποχρεωμένες να «κατεβάσουν» στην πίστα έναν νεαρό οδηγό, ο οποίος να μην έχει εκκινήσει σε περισσότερα από δύο γκραν πρι, για να τον… τεστάρουν και αυτός να πάρει εμπειρίες, μαζί με έναν από τους έμπειρους «πιλότους» τους, προκειμένου να δοκιμάσουν τα ελαστικά της Pirelli για το 2025 και να δώσουν επιπλέον δεδομένα στην ιταλική εταιρεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Pirelli δεν καθόρισε το δικό της σταθερό πρόγραμμα, με τις ομάδες να έχουν την ελευθερία να προσεγγίσουν το τεστ με όποιον τρόπο θεωρούσαν κατάλληλο, όπερ σημαίνει τακτικές αλλαγές στο «στήσιμο» των μονοθεσίων και μια σειρά από διαφορετικές διαδρομές με υψηλό, μεσαίο και χαμηλό φορτίο καυσίμου με διάφορες γόμες ελαστικών.
Για το σκοπό αυτό, οι οδηγοί αγώνων είχαν στην διάθεσή τους ένα σετ από τη γόμα C2, τρία από τις C3 και C4, δύο από τη C5 και ένα από τη C6, με την τελευταία να είναι μια εξαιρετικά μαλακή γόμα, με την οποία… επεκτείνεται η γκάμα της Pirelli. Δεν χρησιμοποιήθηκε η C1, επειδή δεν ταίριαζε στα χαρακτηριστικά της πίστας, ενώ οι «ρούκι» οδηγοί είχαν στην διάθεσή τους τις ίδιες γόμες που είχαν επιλεγεί για το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, ήτοι δύο σετ από τη C3, τέσσερα σετ από τη C4 και δύο σετ από τη C5.
Στα αξιοσημείωτα του τεστ, ο Σάινθ έκανε την πρώτη εμφάνισή του για λογαριασμό της Williams, ο Εστεμπάν Οκόν πήρε μια «γεύση» από τη… ζωή στη Haas, ενώ η Sauber «κατέβασε» στο τεστ το δίδυμο οδηγών αγώνων της για το 2025, το οποίο συνθέτουν ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και ο -πρωταθλητής της Φόρμουλα 2- Γκάμπριελ Μπορτολέτο. Επίσης, ο Γιούκι Τσουνόντα οδήγησε για πρώτη φορά το μονοθέσιο της Red Bull, ύστερα από αρκετά χρόνια στην «αδελφή» ομάδα της RB, ο Κίμι Αντονέλι ξεπέρασε το πρόβλημα ασθενείας που τον ταλαιπώρησε και συνέχισε την προετοιμασία ενόψει του ντεμπούτου του στη Φόρμουλα Ένα με τη Mercedes, ενώ ο Πάουλ Άρον της Φόρμουλα 2 «έτρεξε» στο τεστ ως «αναπληρωματικός» οδηγός της Alpine.
Ο Σάινθ ήταν ο ταχύτερος οδηγός με την ολοκλήρωση του πρωινού προγράμματος, ωστόσο, όσο περνούσε η ημέρα, με τις θερμοκρασίες να πέφτουν και τους προβολείς να ανάβουν στην πίστα, οι χρόνοι «κατέβηκαν» κι άλλο, εν μέσω συνθηκών που ήταν παρόμοιες με αυτές στα δοκιμαστικά και στο κυριακάτικο γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι. Τελικά ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε την πρώτη θέση με επίδοση 1:23.510, την οποία σημείωσε λίγο πριν πέσει η καρό σημαία, με τον Μονεγάσκο να είναι ένα δέκατο πιο γρήγορος από τον Σάινθ, τον οποίο η Ferrari αποχαιρέτησε την Κυριακή, ενώ ο Ισπανός ήταν με τη σειρά του 1,5 δέκατο ταχύτερος σε σχέση με τον Ράσελ.
Ο Χούλκενμπεργκ συνδύασε την επιστροφή του στη Sauber με την τέταρτη θέση, αφήνοντας πίσω του τους Αντονέλι και Αγιούμου Ιουάσα (RB), ενώ έβδομος κατετάγη ο «αναπληρωματικός» οδηγός της McLaren, Πάτο Ο’Γουόρντ, με τους Τζακ Ντούχαν, Άρον και Οκόν να «κλείνουν» την πρώτη δεκάδα. Ο Λίαμ Λόσον ήταν ο πιο… δραστήριος οδηγός της ημέρας, καθώς «έγραψε» 159 γύρους στην πίστα της Γιάς Μαρίνα, απόσταση που είναι σχεδόν τριπλάσια αυτής του γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι.
Ο -νικητής του κυριακάτικου αγώνα- Λάντο Νόρις «έτρεξε» το πρωί και κατετάγη 16ος, τρεις θέσεις ψηλότερα από τον «ομόσταυλό» του, Όσκαρ Πιάστρι, ο οποίος πήρε τη… σκυτάλη το απόγευμα, την ώρα που οι Φρέντερικ Βέστι και Αντόνιο Φουόκο μετείχαν μόνο στο πρωινό πρόγραμμα.
Η «αυλαία» της νέας σεζόν στη Φόρμουλα Ένα ανοίγει το τριήμερο 14-16 Μαρτίου με το γκραν πρι της Αυστραλίας, ενώ οι χειμερινές δοκιμές ενόψει του 2025 θα διεξαχθούν γι’ ακόμη μια φορά στο Μπαχρέιν, το διάστημα 26-28 Φεβρουαρίου.
Τα αποτελέσματα του σημερινού τεστ στο Άμπου Ντάμπι:
ΟΔΗΓΟΣ/ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΓΥΡΟΙ
1. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 1:23.510 134
2. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Williams) 1:23.635 146
3. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 1:23.789 134
4. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Sauber) 1:23.856 113
5. Αντρέα Κίμι Αντονέλι (Ιταλία/Mercedes) 1:23.873 62
6. Αγιούμου Ιουάσα (Ιαπωνία/RB) 1:24.100 110
7. Πάτο Ο’Γουόρντ (Μεξικό/McLaren) 1:24.222 116
8. Τζακ Ντούχαν (Αυστραλία/Alpine) 1:24.268 137
9. Πάουλ Άρον (Εσθονία/Alpine) 1:24.275 121
10. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Haas) 1:24.305 119
11. Λουκ Μπράουνινγκ (Μ. Βρετανία/Williams) 1:24.375 105
12. Ρίο Χιρακάουα (Ιαπωνία/Haas) 1:24.435 133
13. Λίαμ Λόσον (Νέα Ζηλανδία/RB) 1:24.440 159
14. Αρτούρ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 1:24.576 68
15. Ισάκ Ατζάρ (Γαλλία/Red Bull) 1:24.632 125
16. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 1:24.678 84
17. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/Red Bull) 1:24.689 127
18. Γκάμπριελ Μπορτολέτο (Βραζιλία/Sauber) 1:24.738 130
19. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren) 1:24.838 72
20. Τζακ Κρόφορντ (ΗΠΑ/Aston Martin) 1:24.997 109
21. Φελίπε Ντρούγκοβιτς (Βραζιλία/Aston Martin) 1:25.019 146
22. Φρέντερικ Βέστι (Δανία/Mercedes) 1:25.159 55
23. Αντόνιο Φουόκο (Ιταλία/Ferrari) 1:25.278 73
πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ