«Ι bought this before elon went crazy” δηλώνει το αυτοκόλλητο σήμα που κατά χιλιάδες ιδιοκτήτες και οδηγοί Tesla, καταρχήν στην Ευρώπη και στη συνέχεια σε άλλες ηπείρους και χώρες κολλούν στον αυτοκίνητο τους θέλοντας να δηλώσουν ότι δεν έχουν καμία σχέση με την ακροδεξιά ρητορική του Ιλον Μασκ που από οραματιστής της τεχνολογίας εξελίχθηκε σε συνοδοιπόρο ακραίων πολιτικών ηγετών με διψα για την εξουσία.
Όπως σημειώνει η βρετανική ιστοσελίδα του Guardian οι ακραίες πολιτικές πεποιθήσεις και οι προκλητικές δηλώσεις του Μασκ προκαλούν τη δυσαρέσκεια ιδιοκτητών Tesla και οι οποίοι επιθυμούν να δηλώσουν την απόσταση τους από τον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου και τις ακροδεξιές του απόψεις
Anyone seen liberal Tesla drivers with stickers like that? pic.twitter.com/tAIz9VYxWw
— Caroline Kliby (@SchnurreZueri) December 19, 2024
Στην Γερμανία και την Ολλανδία έχουν πολλαπλασιαστεί τα αυτοκόλλητα που έχουν συνθήματα κατά του Μασκ με πιο χαρακτηριστικό αυτό που αναφέρει «το αγόρασα πριν ο Μασκ τρελαθεί». Οι λεγόμενες αντι-Μασκ ετικέτες έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς, εκπροσωπώντας ένα κίνημα μεταξύ των οδηγών Tesla οι οποίοι κατα κύριο λογο επελεξαν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα λόγω του εμβληματικού πρωτοπορικού χαρακτήρα τους .
I see more and more #TESLA drivers are placing this sticker on the back of their cars. Next time they will chose another brand.#ElonMusk pic.twitter.com/6d9CXDzT8c
— Maximilian Fichtner (@MaxFichtner) December 27, 2024
Από οραματιστής του τεχνολογικού τομέα και υπερασπιστής της κλιματικής αλλαγής, ο Μασκ πλέον δέχεται έντονη κριτική από δυσαρεστημένους ιδιοκτήτες Tesla, εξαιτίας της δημόσιας υποστήριξής του προς τον νέο Αμερικανό πρόεδρο και της υιοθέτησης ακροδεξιών θεωριών συνωμοσίας. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Guardian, αυτό έχει οδηγήσει σε μια «έκρηξη» αυτοκόλλητων με φράσεις όπως «Anti Elon Tesla Club».
Σύμφωνα με τον επιχειρηματία Μάθιου Χίλερ , ο οποίος πρωτοστάτησε στη μόδα των αυτοκόλλητων, εκατοντάδες τέτοια πωλούνται καθημερινά. «Ο κόσμος συνεχώς μου λέει ότι με αυτά τα αυτοκόλλητα νιώθει ξανά άνετα να οδηγεί τα Tesla του», δήλωσε ο Χίλερ.
Η Tesla, βρήκε γόνιμο έδαφος στους φιλελεύθερους κατοίκους της παράκτιας ζώνης των ΗΠΑ, με σαφώς πιο αναπτυγμένη περιβαλλοντική συνείδηση από τους Αμερικανούς της ενδοχώρας. Τωρα οι ιδιοκτήτες Tesla θέλουν να μάθει ο κόσμος ότι βλέπουν τα Model 3 και Model Y τους απλώς ως έναν ενδεδειγμένο τρόπο μετακίνησης και όχι ως ένα MAGA (aka Make America Great Again) με ρόδες.
Ο Χιλερ λάνσαρε για πρώτη φορά τα αυτοκόλλητα Tesla τον Ιανουάριο του 2023. “Και τώρα, οι πωλήσεις τους έχουν εκτιναχθεί”, δήλωσε.
Το “I Bought This Before We Knew Elon Was Crazy” παραμένει το best seller στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Hiller . Όμως η επιτυχία του, έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία και ένα σωρό άλλων αυτοκόλλητων Tesla, με φράσεις όπως “Anti Elon Tesla Club” και το λιτό αλλά ξακάθαρο “Shut Up Elon”.
«Ο κόσμος επιτέλους ξυπνά και είναι ανακούφιση να τους βλέπεις να ανακάμπτουν μετά από τέτοιες ψευδείς πεποιθήσεις», πρόσθεσε.
Ze nemen massaal afstand van de denkbeelden van de Tesla-baas met speciale stickers. pic.twitter.com/9WkPmaZq3e
— Marijke Louise (@MarijkeLouisevd) January 12, 2025
Η αλλαγή στην αντίληψη του κοινού για τον πιο πλούσιο άνθρωπο του κόσμο το τελευταίο διάστημα είναι δραματική. Η εκρηκτική άνοδος της Tesla ως η πιο πολύτιμη ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ενίσχυσε το περιβαλλοντικό του προφίλ και την εικόνα του ως πρωτοπόρου και οραματιστή. Ωστόσο, η υποστήριξή του σε ακροδεξιά ιδεολογία, οι παρεμβάσεις σε ξένες χώρες, η συχνή κριτική που κάνει για τον «ιό αφύπνισης» κατά της woke πολιτικής και η δημόσια υποστήριξή του στον Τραμπ έχουν προκαλέσει απώλεια σημαντικού μεριδίου αγοράς για την Tesla
Για τους ιδιοκτήτες Tesla, αυτά τα αυτοκόλλητα αντιπροσωπεύουν κάτι περισσότερο από χιούμορ – αποτελούν ισχυρή δήλωση κατά της πρόσφατης συμπεριφοράς του Μασκ, ενώ παράλληλα επαναβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους για βιώσιμη καινοτομία και δράση για το κλίμα.
Καθώς ο Μασκ συνεχίζει να προκαλεί συζητήσεις, η αντίδραση από τους ιδιοκτήτες Tesla δείχνει πώς ο ακτιβισμός των καταναλωτών μπορεί να διαμορφώσει αφηγήσεις γύρω από ισχυρές μάρκες. Προς το παρόν, αυτά τα αυτοκόλλητα είναι σύμβολο αντίστασης και δημιουργικής εκτόνωσης για απογοητευμένους οδηγούς Tesla.
Πηγή: The Guardian