back to top
16.7 C
Athens
Τρίτη, 25 Μαρτίου, 2025

16.7 C
Athens
Τρίτη, 25 Μαρτίου, 2025

Μετρό: Οι εργασίες της νέας γραμμής 4 και ο σχεδιασμός για επεκτάσεις

Διαβάστε επίσης

Η επέκταση του δικτύου του Μετρό προς τα βόρεια προάστια είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα της εταιρείας «Ελληνικό Μετρό» την ώρα που σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα στην Αθήνα είναι δίχως άλλο η επέκταση της γραμμής 4 προς τα βόρεια προάστια, γεγονός που θα δώσει μία σημαντική ανάσα σε βεβαρημένος οδικούς κόμβους όπως είναι η Λεωφόρος Κηφισίας. Η επέκταση αυτή, που θα καλύψει την Κηφισίας έως το «δαχτυλίδι» και την είσοδο στην Αττική Οδό, θα κινηθεί δυτικά προς Μαρούσι και Πεύκη, με κατάληξη την Λυκόβρυση.

Η επέκταση αυτή όχι μόνο θα «ανακουφίσει» τους οδικούς άξονες των βορείων προαστίων αλλά θα εξυπηρετήσει και το μεγάλο εμπορικό κόμβο που έχει δημιουργηθεί με τα πολυκαταστήματα στο Μαρούσι, αλλά και το αθλητικό κέντρο στο ΟΑΚΑ. Οι 11 σταθμοί που αναμένεται να δημιουργηθούν είναι «Κατεχάκη», «Φάρος», «Φιλοθέη», «Σίδερα Χαλανδρίου», «Ολυμπιακό Στάδιο», «Παράδεισος», «ΟΤΕ», «Μαρούσι», «Πεύκη» και «Λυκόβρυση». Ως εκ τούτου εξυπηρετείται και η διασύνδεση της γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με τη γραμμή 3, στο σταθμό Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στο σταθμό Μαρούσι με τη γραμμή 1, επιτυγχάνοντας την λειτουργία ενός ενιαίου δικτύου συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή των βορείων προαστίων.

Η γραμμή θα έχει μήκος 13 χλμ. και το κόστος της υπολογίζεται σε πάνω από 1,7 δισ. ευρώ. Το ζητούμενο βέβαια είναι η εύρεση χρηματοδότησης η οποία και θα αναζητηθεί από μελλοντικά χρηματοδοτικά εργαλεία.

Την ίδια ώρα, με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ο ένας από τους δύο μετροπόντικες έχει ήδη διανύσει τη μισή διαδρομή του ενώ και ο δεύτερος έχει ολοκληρώσει την κατασκευή σήραγγας 750 μέτρων.

Η «Αθηνά», ο υπερσύγχρονος μετροπόντικας, που ξεκίνησε από την Κατεχάκη με στόχο να κατασκευάσει σήραγγα 5 χιλιομέτρων μέχρι τον Ευαγγελισμό, έχει ήδη φτάσει στα 2,5 χιλιόμετρα, διανύοντας, δηλαδή, το 50% της διαδρομής του. Ειδικότερα, η «Αθηνά» έχει ήδη περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή», έχει αφήσει πίσω της και τον σταθμό «Ζωγράφου». Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις μάλιστα σε λίγες ημέρες θα φτάσει στον τρίτο κατά σειρά σταθμό, που είναι ο σταθμός «Ιλίσια».

Με εξίσου γρήγορους ρυθμούς συνεχίζει την κατασκευή της σήραγγας και ο δεύτερος μετροπόντικας, η «Νίκη», η οποία το καλοκαίρι ξεκίνησε από το Άλσος Βεΐκου και ακολουθώντας αντίθετη πορεία ήδη έχει κατασκευάσει σήραγγα 750 μέτρων, περνώντας κάτω από τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και με κατεύθυνση τον δεύτερο κατά σειρά σταθμό, που είναι ο σταθμός «Γαλάτσι». Στελέχη του ομίλου ΑΒΑΞ μάλιστα σημειώνουν ότι «εντός του 2026 η σήραγγα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, μήκους 12,5 χλμ, θα είναι πραγματικότητα».

Το έργο υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2030, οι συρμοί θα είναι «τετράδυμοι» (Alston Metropolis), ο μέσος όρος αναμονής στις αποβάθρες δεν θα ξεπερνά το 1,5 λεπτό και ο χρόνος διάνυσης της διαδρομής Άλσος Βεΐκου – Γουδή θα είναι στα 17 λεπτά.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

Συμβαίνει στην Αθήνα