Συμβαίνει τώρα

ΕΔΕ και κυρώσεις για το αδιανόητο περιστατικό με τη σήραγγα των 150 μέτρων του Μετρό

Ένορκη Διοικητική Εξέταση και κυρώσεις για το αδιανόητο περιστατικό με τη σήραγγα των 150 μέτρων του Μετρό που άνοιξαν… κατά λάθος στην Κατεχάκη προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Ο υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε πάντως ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην Κατεχάκη και στα κτήρια που βρίσκονται σε αυτήν και υποστήριξε ότι η διάνοιξη «δεν έγινε από λάθος, αλλά άλλαξε η μεθοδολογία».

Το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα με επίκαιρη ερώτηση για τα «προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό», του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, σύμφωνα με την οποία «για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της “Ελληνικό Μετρό ΑΕ”, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε στην εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο κ. Ταχιάος έκανε λόγο για σήραγγα που έπρεπε ούτως ή άλλως να κατασκευαστεί. «Κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4. Αυτή η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, η οποία έχει τη δική της μεθοδολογία. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτή τη σήραγγα σε βήματα των δέκα μέτρων. Αντ’ αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 150 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία του. Προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια τέτοια εταιρεία. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της Ελληνικό Μετρό» ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών.

Σχετικά με τις ανησυχίες περί πιθανής καθίζησης, ο κ. Ταχιάος δεσμεύτηκε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην Κατεχάκη λέγοντας ότι «οι υποδομές παρακολουθούνται σε καθημερινή βάση διαρκώς. Υπάρχουν σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν συγκεκριμένα σημεία και υπολογίζουν τις καθιζήσεις. Αυτό που έλεγε το έγγραφο της “Ελληνικό Μετρό” είναι ότι μπορεί να υπάρξουν μικρές καθιζήσεις αν η μέθοδος αυτή δεν είναι σωστή. Αποδεικνύεται ότι δεν έχει υπάρξει όμως καμία καθίζηση. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, ούτε για τα νοσοκομεία, ούτε για τον δρόμο. Μιλάμε για μια σήραγγα, η οροφή της οποίας είναι σε βάθος άνω των 20 μέτρων».

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ