Μετατίθεται για τους προσεχείς μήνες,αντί της 1ης Απριλίου όπως είχε οριστεί , η υποχρεωτική χρήση των ψηφιακών δελτίων αποστολής από 150.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε 25 κλάδους της οικονομίας.
Η αναβολή προκρίθηκε, όπως ανακοίνωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ.Πιτσιλής στην ΕΡΤ, προκειμένου να δοθεί χρόνος για προσαρμογές και απλοποιήσεις στο νέο ψηφιακό εργαλείο της ΑΑΔΕ.
Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα ώστε η εφορία να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο από πού ξεκινάει μια αποστολή μεταφοράς αγαθών η υλικών,τι ακριβώς μεταφέρει,σε τι ποσότητες και πού καταλήγει, με την αυτόματη διαβίβαση όλων των στοιχείων της διακίνησης στο “myDATA”,ενώ παράλληλα θα γίνεται διασταύρωση με τα τιμολόγια διακίνησης προιόντων η υλικών.Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται σε σημαντικό βαθμό η φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο.
Η πρώτη φάση εφαρμογής θα αφορά:
- Επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
- Επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως εσόδων, που δραστηριοποιούνται σε τομείς όπως:
- Καύσιμα
- Φαρμακευτικά προϊόντα
- Οικοδομικά υλικά, ξυλεία, είδη υγιεινής
- Ελαιόλαδο και ελαιόκαρπο
Σύμφωνα με αποφάσεις της φορολογικής διοίκησης στις υπόχρεες επιχειρήσεις που δεν θα εκδίδουν ψηφιακά δελτία αποστολής, θα επιβάλλονται πρόστιμα 500 ευρώ ανά έλεγχο για επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά βιβλία και 1.000 ευρώ για όσες τηρούν διπλογραφικά.
Θάνος Πασχάλης