Συμβαίνει τώρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην τραγωδία των Τεμπών: Στη Βουλή η δικογραφία για Χ. Σπίρτζη και Κ. Καραμανλή

Ραγδαίες δικαστικές και κοινοβουλευτικές εξελίξεις στην τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς σηματοδοτεί η διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή για την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών των πρώην υπουργών Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή.

Ο εφέτης – ειδικός ανακριτής Σωτήρης Μπακαϊμης , ο οποίος χειρίζεται την υπόθεση, διαβιβάζει, μέσω της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, την ογκωδέστατη δικογραφία στη Βουλή για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών των πρώην υπουργών τη χρονική περίοδο 2016 – 2023 που συνδέονται με την εθνική τραγωδία των Τεμπών.

Ο δικαστικός λειτουργός αμελλητί , όπως επιτάσσει το Σύνταγμα στέλνει τη δικογραφία στη Βουλή μετά τις απολογίες δύο στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, οι οποίοι πριν από λίγες ημέρες βρέθηκαν ενώπιον του κατηγορούμενοι για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών. Το περιεχόμενο των δικών τους απολογιών , αλλά και το σύνολο των εγγράφων που εισέφεραν στη δικαιοσύνη υπεραπιζόμενοι εαυτούς είναι εκείνα, τα στοιχεία, που σύμφωνα με δικαστικές πηγές, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του εφέτη – ειδικού ανακριτή για τη διαβίβαση της δικογραφίας .

Συγκεκριμένα πρόκειται για τις απολογίες που έδωσαν στην τακτική δικαιοσύνη ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών . Και οι δύο , κατά πληροφορίες, έδειξαν προς στην πλευρά των πολιτικών προϊσταμένων, δηλαδή των υπουργών, οι οποίοι είχαν γνώση της κακής κατάστασης στην οποία βρισκόταν το σιδηροδρομικό δίκτυο , το οποίο είχε πολλά κενά και παθογένειες, όπως εξάλλου έχει καταγραφεί και στο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.

Μετά από αυτή την εξέλιξη ο ανακριτής ως όφειλε διαβιβάζει το φάκελο στη Βουλή τα μέλη της οποίας με βάση το Σύνταγμα έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα να ερευνήσει τυχόν «υπουργικά» αδικήματ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Μπακαίμης δεν προβαίνει σε καμία αξιολογική κρίση πέρα από τη διαβίβαση του υλικού, ούτε σε χαρακτηρισμό των πράξεων που θα ερευνήσει η Βουλή, η οποία έχει και τον ρόλο του εισαγγελέα. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η Βουλή έχει την αρμοδιότητα να προσδιορίσει αφενός τα αδικήματα , αν δηλαδή θα αφορούν τη διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών (κακούργημα) ή άλλο αδίκημα , καθώς και αν υπάρχουν και ποιες χρονικές περίοδοι για τις οποίες οι ερευνώμενες αξιόποινες πράξεις έχουν πλέον παραγραφεί, καθώς έχει συμπληρωθεί ο χρόνος της αποσβεστικής προθεσμίας για το διάστημα πριν από τη συνταγματική αλλαγή του 2019 με βάση την οποία επί της ουσίας καταργήθηκε η προνομιακή παραγραφή για τα πολιτικά πρόσωπα .

Όπως είναι γνωστό, δικογραφία για τους δύο συγκεκριμένους πρώην υπουργούς είχε διαβιβαστεί ξανά στο παρελθόν από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για το θέμα της διαχείρισης των ευρωπαϊκών κονδυλίων που αφορούν την υλοποίηση της σύμβασης 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ωστόσο, τότε δεν συνεστήθηκε προανακριτική επιτροπή. Αντίθετα, στην παρούσα χρονική στιγμή έχει προηγηθεί μία fast track προανακριτική που κατέληξε στην άσκηση ποινικής δίωξης για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος σε βάρος του πρώην υφυπουργού Χρήστου Τριαντόπουλου, ο οποίος είχε δηλώσει ότι θέλει η υπόθεσή του να κριθεί από το φυσικό του δικαστή.

Ως προς αυτό το σκέλος , της αλλοίωσης του χώρου του σιδηροδρομικού δυστυχήματος , έχει απαγγελθεί ήδη κατηγορία και σε επτά μη πολιτικό πρόσωπα, ενώ αναμένεται η αποστολή καταλόγου δικαστών για να ακολουθήσει η κλήρωση των μελών του Δικαστικού Συμβουλίου και του ανακριτή – αρεοπαγίτη , ο οποίος θα διενεργήσει την έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα.

Μίνα Μουστάκα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ