Συμβαίνει τώρα

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Εκτίναξη τιμών στην αγορά λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς των προϊόντων αν γενικευθεί η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν»

Τις παγκόσμιες και πολυεπίπεδες οικονομικές επιπτώσεις  του πολέμου Ισραήλ-Ιράν, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984 και στον Γιάννη Θεοδόση,  αναφέρθηκε στους νέους κινδύνους που εντείνουν την οικονομική αβεβαιότητα, στη σκιά της επαπειλούμενης γενικής σύρραξης, ενώ ήδη καταγράφηκε το πρώτο άλμα στις τιμές του πετρελαίου διεθνώς, με ορατό  το ενδεχόμενο να υπάρξουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις.

«Αν επεκταθεί αυτός ο πόλεμος, θα έχουμε περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές των αγαθών στην αγορά. Γιατί η ενέργεια επηρεάζει όλα τα προϊόντα, όχι μόνο στην παραγωγή, αλλά και στη διαδικασία διανομής τους».

Εκτίμησε πως «αν ξανακλείσει η Διώρυγα του Σουέζ» και εξαναγκαστούν τα πλοία να κάνουν το γύρο της Αφρικής για να φτάσουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια «θα εκτιναχθούν οι τιμές μεταφοράς των κοντέϊνερς από 2 χιλιάδες  που είναι τώρα, στις 7.000 με 8.000 ευρώ».

Ταυτόχρονα επισήμανε  ότι «θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα των πλοίων, ενώ μια επέκταση του πολέμου θα επιφέρει σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό, που επίσης επηρεάζεται από τις γεωπολιτικές αναταράξεις καθώς πρόκειται για ένα κατεξοχήν ευαίσθητο τομέα στην αντίληψη ασφάλειας».

ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΑΔΕ ΜΕΣΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

Με αφορμή την έναρξη, από αύριο Δευτέρα 16 Ιουνίου, της πρώτης ευρείας κλίμακας ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων για οχήματα, ώστε να  εντοπιστούν, μέσα από αυτοματοποιημένους ελέγχους, όσα κυκλοφορούν ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ, ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου έθεσε το θέμα της μη εφαρμογής σχετικού νόμου, που έχει ψηφιστεί εδώ και μια δεκαετία.

Γνωστοποίησε ακόμα, τη θλιβερή ελληνική πρωτιά, μια ακόμα μέσα στις άλλες, να είμαστε η μόνη χώρα που αφήνει να κυκλοφορούν στους δρόμους της ανασφάλιστα αυτοκίνητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη φοροδιαφυγή, τους συνεπείς πολίτες και την κουλτούρα καταστρατήγησης της νομοθεσίας.

«Διερωτώμαι για ποιο λόγο δεν λειτουργεί επί μια δεκαετία, ένας ψηφισμένος νόμος. Είμαστε η μόνη χώρα που έχει ακόμα 500 χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα. Θέλω επίσης να διατυπώσω το ερώτημα  γιατί χρειάστηκε να περάσουν 10 χρόνια προκειμένου να  διασταυρωθούν τα στοιχεία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, δηλαδή της ΑΑΔΕ με αυτά του Επικουρικού Ταμείου, τα οποία είναι ασφαλισμένα.. Είναι αδιανόητο και αδικεί τους νομοταγείς πολίτες, οι οποίοι σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, επιβαρύνονται με την πληρωμή της ζημιάς, ως μη όφειλαν».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ