Ξεκίνησε η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες, καθώς ο ΕΟΠΥΥ ενεργοποίησε, για πρώτη φορά, τη σχετική υπηρεσία σε πραγματικές συνθήκες, δίνοντας άμεση λύση σε ένα επείγον περιστατικό.
Όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μια 85χρονη γυναίκα από τα Άνω Λιόσια, η οποία διαγνώστηκε θετική στον κορονοϊό, επικοινώνησε με τις αρμόδιες υπηρεσίες αναζητώντας βοήθεια. Ο γιατρός της, όπως προβλέπεται, της συνέστησε τη χορήγηση του αντιιικού φαρμάκου Paxlovid, το οποίο χορηγείται σε ευπαθείς ασθενείς άμεσα, εντός λίγων ωρών από τη διάγνωση.
Ωστόσο, καθώς ήταν Σάββατο, κανένα φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ δεν λειτουργούσε, με αποτέλεσμα η ασθενής να πρέπει να μεταβεί η ίδια σε νοσοκομείο για να παραλάβει το φάρμακο – κάτι αδύνατο λόγω της ηλικίας της και της κατάστασής της.
Σε μια πρώτη “δοκιμαστική” αλλά απόλυτα λειτουργική ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας, δόθηκε εντολή για άμεση εφαρμογή του μηχανισμού κατ’ οίκον διανομής φαρμάκων. Έτσι, χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατία, το φάρμακο παραδόθηκε δωρεάν στο σπίτι της ηλικιωμένης, εξασφαλίζοντας ότι ξεκίνησε έγκαιρα τη θεραπεία της, χωρίς ταλαιπωρία ή οικονομική επιβάρυνση.
Η συγκεκριμένη κίνηση αποτέλεσε την πρώτη επίσημη ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας, η οποία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο των ψηφιακών και κοινωνικών μεταρρυθμίσεων στον τομέα της υγείας, με στόχο τη διευκόλυνση ευάλωτων πολιτών και την αποσυμφόρηση των νοσοκομείων και των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ.
Σταδιακή επέκταση σε όλη τη χώρα
Όπως έγινε γνωστό από τις αρμόδιες αρχές, η νέα υπηρεσία θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη τη χώρα. Οι πολίτες που πληρούν τα κριτήρια (π.χ. σοβαρές χρόνιες παθήσεις, αδυναμία μετακίνησης, ηλικία) μπορούν πλέον να αιτηθούν τη δωρεάν κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων μέσω:18181 ή
210 8110500
Η πρώτη επιτυχής εφαρμογή της κατ’ οίκον διανομής σηματοδοτεί όχι μόνο την έναρξη ενός νέου τρόπου εξυπηρέτησης, αλλά και την κατεύθυνση προς ένα πιο ανθρώπινο και εξατομικευμένο σύστημα υγείας. Ειδικά για άτομα μεγάλης ηλικίας ή με κινητικά προβλήματα, η νέα δυνατότητα μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια, σημείωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Η αίτηση
Υπενθυμίζεται πως, η διαδικασία αίτησης γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/)ενώ παρέχεται πλήρης υποστήριξη μέσω helpdesk στα φαρμακεία και στα σημεία εξυπηρέτησης του Οργανισμού καθώς και μέσω του νέου τηλεφωνικού κέντρου, Call Center στο 1 81 81. Το μόνο που χρειάζεται ο ασθενής είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση, όπου απαιτείται.
Με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας υπηρεσίας εξυπηρέτησης των ασθενών η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι γιατί ως ένας σύγχρονος και αποτελεσματικός οργανισμός εστιάζουμε μεθοδικά, σταθερά και αποφασιστικά πάντα στη βέλτιστη εξυπηρέτησή του. Η πρωτιά στην Ευρώπη της «Κατ’ Οίκον» αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους στους ασθενείς μας κάνει περήφανους και συνάμα μεγαλώνει ακόμη περισσότερο τις ευθύνες μας αλλά και τις προσδοκίες. Κάθε μέρα, προασπιζόμαστε το δημόσιο συμφέρον, ενισχύουμε τον ασθενή, δημιουργούμε κοινωνικές υπεραξίες για το σύστημα υγείας της χώρας μας».
‘Ελενα Μπρέγιαννη