Search
Ένα πρόγραμμα για χαρισματικά παιδιά

Ένα πρόγραμμα για χαρισματικά παιδιά από όλη την Ελλάδα στο Μαρούσι

449

Mε τη συμμετοχή 400 μαθητών τρίτης Δημοτικού έως και Β´ Λυκείου πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα θερινά προγράμματα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά / Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια, ενός μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού.

Από τις 25 Ιουνίου και τις 13 Ιουλίου, τα παιδιά παρακολουθούν για τρεις εβδομάδες 23 διαφορετικά μαθήματα θεωρητικών και θετικών επιστημών, ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες νοητικές και ακαδημαϊκές τους δυνατότητες. Ειδικά στην Αθήνα. στο ΟΤΕ Academy στο Μαρούσι, φιλοξενούνται καθημερινά για πέντε έως και επτά ώρες, 92 παιδιά Δημοτικού και -για πρώτη φορά- 48 μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου, που επιλέγουν ένα από τα μαθήματα: Μαθηματικά Μοντέλα, Ο Κόσμος των Οικονομικών και της Επιχειρηματικότητας, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς.

Το Κέντρο λειτουργεί από το 2013, δημιουργήθηκε με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.

Σύμβουλός του είναι το διεθνούς φήμης Πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ. Το Κέντρο προσφέρει εξωσχολικά εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά με εξαιρετικές ακαδημαϊκές ικανότητες και μεγάλη αγάπη για τη μάθηση μέσα από καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας.

Τα προγράμματα είναι διαδικτυακά (online) μαθήματα, διήμερα προγράμματα και θερινά προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων. Τα θερινά προγράμματα υποστηρίζονται από σημαντικό αριθμό υποτροφιών, που αντιστοιχούν περίπου στο ήμισυ των μαθητών.

Σκοπός του CTY Greece είναι να ανακαλύπτει και να εκπαιδεύει παιδιά της Β’ Δημοτικού έως και της Α’ Λυκείου που διαθέτουν ιδιαίτερα ταλέντα ή χαρίσματα, που διακρίνονται με τις επιδόσεις τους ή με τις ιδιαίτερες ικανότητές τους και που ξεχωρίζουν για την αγάπη τους στη μάθηση πέρα από τα στενά όρια του σχολικού προγράμματος. Σε αυτούς, το CTY Greece προσφέρει, εδώ και 4 χρόνια, καλοκαιρινά μαθήματα στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη, ξεκινώντας από το καλοκαίρι του 2014. Μάλιστα, το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» χρηματοδοτεί τη φοίτηση μεγάλου αριθμού μαθητών με υποτροφία στα καλοκαιρινά προγράμματα για τα πρώτα 3 χρόνια λειτουργίας του κέντρου. Στο μέλλον θα προστεθούν και ολιγοήμερα προγράμματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς και μαθήματα μέσω του διαδικτύου (online courses).

Με την ευκαιρία της πραγματοποίησης στην Αθήνα του 3ου Θερινού Προγράμματος και στη Θεσσαλονίκη του 5ου αντίστοιχου προγράμματος, το Κολλέγιο Ανατόλια διοργάνωσε μια συνάντηση-ενημέρωση για τα μέσα ενημέρωσης, όπου παρουσιάστηκε η εξέλιξη του προγράμματος και η διάχυση των καινοτόμων διδακτικών πρακτικών του σε εκπαιδευτικούς δημοσίων σχολείων μέσω ειδικών επιμορφώσεων που οργανώνει το CTY Greece.

«Παρότι τα παιδιά είναι 3ης Δημοτικού, αντιλαμβάνονται το μάθημα σαν να πήγαιναν δυο και τρεις τάξεις παραπάνω και γι’αυτό, συχνά νιώθουν πλήξη, απογοήτευση και έχουν μια αίσθηση ότι τα ξέρουν όλα», λέει στον ΑΘΗΝΑ 9,84 η Δρ Χάιδω Σαμαρά, Διευθύντρια του προγράμματος CTY Greece στην Αθήνα. «Είναι μια συμπληρωματική, εξωσχολική διαδικασία, που σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά το σχολείο», εξηγεί.

«Εμείς δημιουργούμε συνθήκες και μαθήματα πέραν όσων διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο. Οι μαθήτριες και μαθητές πειραματίζονται, παίζουν, μαθαίνουν και κατανοούν έννοιες που θα συναντούσαν στο Λύκειο ή και στο πρώτο έτος του Πανεπιστημίου, καλύπτοντας σε τρεις εβδομάδες την ύλη τριών μηνών στο σχολείο και ακολουθώντας διαφορετικούς δρόμους μάθησης», συνεχίζει.

Ένα ζήτημα που εξακολουθεί να υφίσταται είναι η αντιμετώπιση των παιδιών αυτών από τους συμμαθητές τους, στο πλαίσιο της σχολικής τάξης: «Συχνά, τα χαρισματικά παιδιά που βιώνουν την περιθωριοποίηση ή παρενοχλούνται λόγω πρόωρης ωρίμανσης, ξέρουν ότι θα νιώσουν καλύτερα και θα βελτιωθεί η ψυχολογία τους εάν έχουν καλές επιδόσεις και παράλληλα βλέπουν πως υπάρχουν και άλλα τέτοια παιδιά. Τα μαθήματα γίνονται όλα στα αγγλικά, χωρίς τεστ, εξετάσεις και συγκρίσεις. Δημιουργείται έτσι μια κοινότητα παιδιών.»

Γιώργος Κυριακίδης

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *