Search
statigiki_anthektikotitas

Μπορεί ο πολιτισμός να συμβάλει στην Ανθεκτικότητα της Αθήνας;

218

Να παντρέψει τον πολιτισμό με την ανθεκτικότητα της πόλης επιχειρεί ο δήμος Αθηναίων συμπληρώνοντας την Στρατηγική Ανθεκτικότητας της Αθήνας με ορίζοντα το 2030, με την έκθεση «Athens City Resilience through Culture». Την έκθεση συνέταξε ο ειδικός εμπειρογνώμονας Robert Palmer με την υποστήριξη του Δικτύου των 100 Ανθεκτικών Πόλεων (100 Resilient Cities) και του British Council.

Πολιτισμός vs οικονομική κρίση

«Είμαστε η πρώτη πόλη που προσπαθεί να παντρέψει τον πολιτισμό με την ανθεκτικότητα» τονίζει στον Αθήνα 9.84 η Ελένη Μυριβήλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή. «Ο χώρος του πολιτισμού και της δημιουργικής βιομηχανίας στην Ελλάδα αποτελεί πολύ δυναμικό στοιχείο και θέλουμε να δούμε πως αυτή η δυναμική μπορεί να υποστηρίξει την ανθεκτικότητα της πόλης μας, με ένα μακροχρόνιο σχέδιο. Αυτή η έκθεση του Robert Palmer, λοιπόν, είναι για μας ένας πιλότος που θα μας δείξει τα πρώτα βασικά βήματα στο πως μπορούμε να συνδέσουμε μεταξύ τους, τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον πολιτισμό αλλά και να καταφέρουμε να τους υποστηρίξουμε οικονομικά. Είτε με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε με χρηματοδότηση από τον δήμο Αθηναίων. Επίσης, ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για μεγαλύτερους κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς, όπως είναι το συνΑθηνά ο ΟΠΑΝΔΑ και το Athens Culture Net».

statigiki_anthektikotitas

«O πολιτισμός είναι το κλειδί για την οικονομική ανάταση της Ελλάδας» τόνισε ο Robert Palmer, κατά την διάρκεια της παρουσίασης της έκθεσης «Αthens City Resilience thought Culture», που πραγματοποιήθηκε από το Γραφείο Ανθεκτικότητας και Βιωσιμότητας του δήμου Αθηναίων και το British Council Greece στο Innovathens.

statigiki_anthektikotitas

«Δεν έχουμε ακόμα μια ουσιαστική στρατηγική για τον πολιτισμό στην Αθήνα»

«Πρέπει να αξιοποιηθεί περαιτέρω ο τομέας του πολιτισμού» επισημαίνει η κυρία Μυριβήλη. «Δεν έχουμε ακόμα μια ουσιαστική στρατηγική για τον πολιτισμό στην Αθήνα. Κάνουμε κάποια πολύ σημαντικά επιμέρους πράγματα αλλά συχνά δεν βάζουμε συγκεκριμένους στόχους. Δεν συλλέγουμε τη γνώση που χρειάζεται, π.χ. την καταγραφή στατιστικών στοιχείων, ποιοι, πόσοι απασχολούνται και πού. Στον τομέα των δημιουργικών βιομηχανιών (γραφίστες media κλπ) γίνονται κάποια βήματα χαρτογράφησης από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ).  Γενικώς όμως ο δήμος Αθηναίων δεν έχει μια βαθύτερη γνώση για το πού μπορούμε να στηριχθούμε ή πως να υποστηρίξουμε αυτόν τον κόσμο έτσι ώστε να αναπτυχθεί η δυναμική του και να συνδέσουμε τον δημόσιο με τον ιδιωτικό τομέα».

statigiki_anthektikotitas

Στρατηγική Ανθεκτικότητας της Αθήνας

Να υπενθυμίσουμε ότι στη «Στρατηγική Ανθεκτικότητας της Αθήνας» με ορίζοντα το 2030, εντάσσονται μια σειρά από δράσεις που ενισχύουν τις πράσινες και μπλε υποδομές, δηλαδή υποδομές που προετοιμάζουν την πόλη να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, προστατεύουν τους πιο αδύναμους πληθυσμούς από αναμενόμενες κρίσεις, όπως ο σεισμός και οι καύσωνες, αλλά και χρόνιες πιέσεις όπως η οικονομική ύφεση και οι γερασμένες υποδομές. Η «Στρατηγική Ανθεκτικότητας της Αθήνας» στοχεύει στην δημιουργία μια πόλης που είναι προσιτή, πράσινη, προνοητική και ζωντανή μέσα από 65 δράσεις και 53 υπο-δράσεις.

Καλλιόπη Ασλανίδου

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *