Search

Τα προβλήματα «πνίγουν» τον Πειραιά

362

Πληθαίνουν και γιγαντώνονται τα προβλήματα στον Πειραιά με κυριότερα την έλλειψη χιλιάδων θέσεων στάθμευσης και τη μη μεταφορά του δικαστικού μεγάρου της πόλης σε νέο κτίριο.

Μία πόλη, όπου δεν υπάρχει σχεδιασμός για θέσεις πάρκινγκ είναι το επίνειο της πρωτεύουσας, αφού το ήδη έντονο πρόβλημα των προηγούμενων χρόνων εντάθηκε ακόμη περισσότερο με την κατάργηση 4.310 θέσεων νόμιμης στάθμευσης για να περάσουν οι γραμμές του Τραμ.

Με σκεπτικό ότι το Τραμ θα εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες καθημερινά, αλλά χωρίς μελέτη για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη, αφού οι κάτοικοι, αλλά και όσοι δραστηριοποιούνται ή επισκέπτονται την πόλη δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους, σχεδιάστηκε η νέα γραμμή που κατάργησε χιλιάδες θέσεις πάρκινγκ. Την ίδια ώρα η Δημοτική Αρχή της πόλης δεν προέβλεψε για την εξεύρεση νέων χώρων, όπου θα
μπορούσαν να δημιουργηθούν επίγεια ή και υπόγεια σημεία στάθμευσης.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι από το 2002 -όταν ακόμη δεν ήταν στον ορίζοντα το έργο διέλευσης του Τραμ μέσα από την πόλη- υπάρχει μελέτη με τίτλο «Οργάνωση Στάθμευσης Κέντρου Πειραιά», που προέβλεπε ότι για να ανακουφιστεί ο κυκλοφοριακά επιβαρυμένος Πειραιάς απαιτούνταν τουλάχιστον 16 χώροι στάθμευσης επίγειοι
και υπόγειοι, αλλά και ένας υπέργειος.

Η συγκεκριμένη μελέτη αγνοήθηκε επιδεικτικά από τους σχεδιαστές της γραμμής του Τραμ, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς -ιδιαίτερα στο Β’ Διαμέρισμα- ήδη να αποτελεί βραχνά για τους οδηγούς, κατοίκους ή επιχειρηματίες.
Την ίδια ώρα στάσιμη παραμένει η μεταφορά των Δικαστηρίων της πόλης σε νέο κτίριο και συγκεκριμένα στο γιαπί της πρώην Ραλλείου Σχολής, απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Τέσσερα χρόνια μετά τις εξαγγελίες του Δημάρχου, Γιάννη Μώραλη, και τρεις 10ετίες μετά τη διαπίστωση ότι τα Δικαστήρια πρέπει να αλλάξουν στέγη τα προβλήματα μετακίνησης, όχι μόνο παραμένουν, αλλά φαντάζουν και δισεπίλυτα.

Η χρηματοδότηση για το έργο δεν γίνεται αποδεκτή με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διαιωνίζεται, καθώς προκύπτουν νέα νομικά κωλύματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Νομικό Συμβούλιο του υπουργείου Δικαιοσύνης απαίτησε από τη Δημοτική Αρχή μια σειρά ενεργειών, που απαιτούν τουλάχιστον 2 με 3 χρόνια για να υλοποιηθούν, γεγονός που μεταφράζεται σε 6 με 7 χρόνια καθυστερήσεων, αφού το έργο χρειάζεται τουλάχιστον 3 με 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί με προϋπολογισμό κοντά στα 20 εκατ. ευρώ.

Ακόμη όμως και αν οι διαδικασίες επιταχυνθούν και τα εμπόδια ξεπεραστούν προκύπτει μέγα ζήτημα για το πως θα μπορούν να εξυπηρετηθούν δικαστικοί υπάλληλοι, δικαστές, δικηγόροι και διάδικοι, αφού στο κέντρο του Πειραιά δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης ούτε για δείγμα.
Αν και το γιαπί της Ραλλείου διαθέτει δύο υπόγειους χώρους στάθμευσης δεν μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες ενός δικαστικού μεγάρου. Νομικοί κύκλοι ευελπιστούν, ότι όταν ολοκληρωθεί το νέο μέγαρο και αρχίσει η λειτουργία των δικαστηρίων οι περισσότεροι θα χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για την προσέλευσή τους στα δικαστήρια.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *