Search
Νίκη Κεραμέως

Νίκη Κεραμέως: «Αρμαγεδδώνας για την Παιδεία το νομοσχέδιο Γαβρόγλου»

581

Την πλήρη αντίθεση της ΝΔ στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου για την Παιδεία εξέφρασε η αρμόδια τομεάρχης Νίκη Κεραμέως επαναλαμβάνονας τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί απόσυρσής του.

Η κ. Κεραμέως κατηγόρησε τον υπουργό ότι, ασκεί μπούλινγκ σε όποιον διαφωνεί μαζί του και χαρακτήρισε «προϊόν πολιτικού εκβιασμού την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη».

Επανέλαβε δε ότι, η ΝΔ καταγγέλλει το νομοσχέδιο «και επί της διαδικασίας και επί της ουσίας» και πρόσθεσε, «θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας –χωρίς να αιφνιδιάσουμε κανέναν– για να αποκαταστήσουμε την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει αυτή η Κυβέρνηση συνολικά στο εκπαιδευτικό σύστημα».

Η κ. Κεραμέως ανέπτυξε στην εισήγησή της τους λόγους για τους οποίους το νομοσχέδιο Γαβρόγλου πρέπει να αποσυρθεί, προαναγγέλλοντας ότι η ΝΔ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη που είναι η ημέρα της ψηφοφορίας.

«Αυτή η Κυβέρνηση έχει διοχετεύσει και στον τομέα της παιδείας την ιδεοληψία της. Τι πρεσβεύει; Ποινικοποίηση της αριστείας, εξίσωση όλων προς τα κάτω. Από το πρώτο της νομοθέτημα έως σήμερα μεθοδικά εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Με το παρόν νομοσχέδιο, δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε ό,τι είχε αφήσει όρθιο», είπε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

Παράλληλα, έκανε λόγο για «απαξιωτική συμπεριφορά» του υπουργού, «προς τους φορείς με τους οποίους διαφωνούσε. Έφτασε να πει στον Πρύτανη του ΕΜΠ ότι «δεν ξέρει αριθμητική». Ο Υπουργός που ευαγγελίζεται τις συναινέσεις, όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του δεν διστάζει να τον απαξιώνει προκλητικά και να του ασκεί πιέσεις στα όρια του bullying».

Οι βασικές επισημάνσεις της Τομεάρχη της ΝΔ

Για το Περιεχόμενο

Πλήρης κατάργηση των ΤΕΙ της χώρας και συγχώνευσή τους με ΑΕΙ
– Η εν λόγω διαδικασία καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, δεν ακολουθεί προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, δεν ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν εκθέσεις αξιολόγησης, δεν εξασφαλίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Μοναδικό κριτήριο της Κυβέρνησης: η ψηφοθηρία. Αποδείχθηκε περίτρανα ότι η διαδικασία αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αποτελεί προϊόν ευκαιριακών συνεννοήσεων, «παζαρέματος» και συναλλαγής που φτάνει στα όρια του πολιτικού εκβιασμού.
– Δημοσιεύματα ανέφεραν ότι ο Υπουργός άσκησε πιέσεις σε Πρυτανικές Αρχές προκειμένου να δεχθούν το νομοσχέδιο ως έχει. Για παράδειγμα, φέρεται να είπε στην Πρυτανεία του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ότι ή θα δεχτεί την απορρόφηση και του ΤΕΙ Πελοποννήσου και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας ή δεν θα πάρει κανένα. Τις καταγγελίες αυτές επιβεβαίωσε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
– Η 4η Νομική Σχολή στην Πάτρα φέρεται να αποτέλεσε μέρος αυτού το «παζαρέματος», κατά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Εμείς δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα με την πόλη, αν θα είναι δηλαδή στην Πάτρα, στο Ηράκλειο ή στην Κέρκυρα. Το πρόβλημά μας είναι ότι δεν έχουμε πειστεί για την αναγκαιότητα ίδρυσης μιας 4ης Νομικής Σχολής, τη στιγμή που χιλιάδες δικηγόροι αντιμετωπίζουν το σκληρό πρόσωπο της ανεργίας. Και δεν είναι μόνο η Νομική, αλλά και η Γεωπονική. Βάσει ποιων στοιχείων καταλήξαμε ότι χρειάζεται η χώρα μας ακόμα μία Γεωπονική Σχολή;
– Εμείς θεωρούμε ότι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη πρέπει να προχωρά σε κοινό βηματισμό με τις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.

2. Ρυθμίσεις για την “πολυτεχνειοποίηση” των τμημάτων σχολών Μηχανικών. Το ΥΠΕΘ προχωρά στην «πολυτεχνειοποίηση» των τμημάτων σχολών Μηχανικών, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές, εν ολίγοις με μια Υπουργική Απόφαση. Με αυτό τον τρόπο, πολλαπλασιάζει υπέρμετρα τον αριθμό των πανεπιστημιακών τμημάτων Μηχανικών και συνακόλουθα τον αριθμό των αποφοίτων. Η εν λόγω διαδικασία επιχειρείται χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, χωρίς καμία πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Έτσι οδηγούνται σε μια πρωτοφανή εξίσωση προς τα κάτω οι πολυτεχνικές σπουδές εν γένει.

3. Ρυθμίσεις για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη Γ’ Λυκείου:
Χρειάστηκαν να περάσουν σχεδόν 2 χρόνια αντικρουόμενων δηλώσεων από τον Πρωθυπουργό και λοιπά κυβερνητικά στελέχη περί κατάργησης ή μη των Πανελλαδικών εξετάσεων, βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου, για να φτάσουμε στο παρόν σχέδιο με το οποίο, επί της ουσίας, επιστρέφουμε στο παλιό σύστημα εισαγωγής με τις 4 δέσμες -πλέον “ομάδες προσανατολισμού”- στολισμένο βεβαίως με την ιδεοληψία της Κυβέρνησης. Ως προς την αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου, με το παρόν επιτυγχάνεται ακριβώς το αντίθετο, και τούτο το επιβεβαίωσαν και οι εκπρόσωποι των Καθηγητών που παρέστησαν χθες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Ενδεικτικά αναφέρονται ως ιδιαιτέρως προβληματικά:
– τον διαχωρισμό σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης και σε σχολές “κατόπιν εξετάσεων”, με τον οποίο στην ουσία θεσμοθετείται η “κατηγοριοποίηση” των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως.
– το ότι το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων, καθώς, χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία αντιτίθεται ιδεολογικά η Κυβέρνηση, δεν θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων. Σημειώνεται ότι από την επόμενη χρονιά ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται στα μόρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
– το ότι τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφοδρά εκ νέου, με την κατάργηση της Λατινικής Γλώσσας και Γραμματείας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

3. Ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, σύμφωνα με τις οποίες, επί της ουσίας, επέρχεται η πλήρης ισοπέδωση των σχολείων αυτών, που αποτελούν νησίδες αριστείας και καινοτομίας. Εν ολίγοις, τους αφαιρεί την ελευθερία και αυτονομία που αποτελούσαν το κεντρικό χαρακτηριστικό αυτών των σχολείων και μεταφέρει αρμοδιότητες στο Υπουργείο, σε μια τάση υπερσυγκεντρωτισμού.

4. Ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση. Το ΥΠΕΘ προχωρά στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, και μάλιστα εν μέσω χρονιάς, σε παραβίαση του ενωσιακού δικαίου. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας κατά τρόπο σύννομο προς το ενωσιακό δίκαιο.

Newsroom Αθήνα 9.84

 

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *