back to top
20.8 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

20.8 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

«Ναι μεν αλλά» για το master plan του ΟΛΠ

Διαβάστε επίσης

Σε κατ’ αρχήν έγκριση του master plan του ΟΛΠ προχώρησε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η οποία παράλληλα έθεσε και πάλι αρκετούς όρους και προϋποθέσεις για την υλοποίηση των επενδύσεων, ενώ ζήτησε από την Cosco να επανυποβάλλει το master plan για έγκριση μετά τις εκλογές, αφού ενσωματώσει τις αλλαγές, που έχουν ζητηθεί.

Την ίδια στιγμή υπαναχώρησε για επενδύσεις που είχαν απορριφθεί όπως το logistics center και η ανέγερση ξενοδοχείων.

Κατά την μαραθώνια συζήτηση αποφασίσθηκαν:

Η απόρριψη του εμπορικού κέντρου (mall) στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρα, καθώς η κατασκευή του δεν συμβαδίζει με τις λιμενικές χρήσεις, ενώ δημιουργεί πρόβλημα ελέγχου στον χώρο κρουαζιέρας. Σημειώνεται, ότι η κατασκευή εμπορικού κέντρου στο λιμάνι ήταν
«κόκκινο πανί» για τους επαγγελματικούς φορείς του Πειραιά. Μάλιστα ο ΟΛΠ αποδέχθηκε να μην προχωρήσει και σε υπόμνημα αναφέρεται, ότι ο Πειραιάς δεν είναι ακόμη ώριμος για τέτοια επένδυση.

Εγκρίνεται η δημιουργία logistic center σε μικρότερο όμως μέγεθος, ώστε να διασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία και κυκλοφορία στην  περιοχή.

Εγκρίνεται η δημιουργία και των 4 ξενοδοχείων υπό όρους και προϋποθέσεις, αν και υπάρχουν ενστάσεις για την αναγκαιότητα ύπαρξης τόσων ξενοδοχείων μέσα στο λιμάνι.

Δημιουργείται μουσείο ναυτικής τεχνολογίας σε μία αποθήκη μέσα στο λιμάνι.

Εγκρίνεται η κατασκευή των δυο κτηρίων παρκινγκ υπό προϋποθέσεις.

Απορρίπτεται τέλος η δημιουργία ναυπηγείου, μέσα στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Σημειώνεται, ότι η νέα απόφαση της Επιτροπής έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας ανάμεσα σε κυβέρνηση και Cosco προ 3μήνου μετά την απόφαση του ΚΑΣ να κηρυχθεί μέρος του λιμανιού αρχαιολογικός χώρος.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για τη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ «Στην 79 η Συνεδρίασή της η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) είχε μοναδικό θέμα συζήτησης την Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) της Οργανισμός Λιμένα Πειραιά Α.Ε.

Δεδομένου ότι δεν υπήρξε νεώτερη υποβολή Master Plan εκ μέρους της ΟΛΠ ΑΕ, η συζήτηση εστιάστηκε στο περιεχόμενο του Υπομνήματος Απαντήσεων και Διευκρινήσεων που είχε υποβάλει η ΟΛΠ ΑΕ μετά την 78 η Συνεδρίαση και στο περιεχόμενο της Υπουργικής Απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με το Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ. (ΑΔΑ 789Φ4653Π4-81Η)

Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. – κατά την 78η Συνεδρίαση της τον Φεβρουάριο 2019 – είχε εγκρίνει όλες τις Υποχρεωτικές Επενδύσεις που προβλέπονται στην Σύμβαση Παραχώρησης (ΣΠ2016) μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ. Η δημοσίευση δε της σχετικής Απόφασης στο ΦΕΚ αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.

Στην 79 η Συνεδρίασή της, η Ε.Σ.Α.Λ. απεφάσισε ότι αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:

1. Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,

2. Κατασκευή Πενταώροφου Κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2, εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση

3. Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων,

4. Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας

5. Αναδιαμόρφωση κτιρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,

6. Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,

7. Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,

8. δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1, καθώς και την χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.

Στην συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης
Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επί μέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).

Τέλος, η Ε.Σ.Α.Λ. έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα
με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. και τις υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ».

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα