Search

Κάθε μήνα εξυπηρετούνται 150.000 αιτήματα στα ΚΕΠ του Δήμου Αθηναίων

264

Χιλιάδες πολίτες καταφεύγουν καθημερινά στα ΚΕΠ του Δήμου Αθηναίων , με πλειάδα αιτημάτων , προκειμένου να αποφύγουν τις μετακινήσεις και την γραφειοκρατία των υπηρεσιών.

Συνολικά εκτιμάται ότι περίπου 150.000 αιτήματα υποβάλλονται κάθε μήνα και τα ΚΕΠ πασχίζουν να τα διαχειριστούν με ελλείψεις στο προσωπικό. Το πλαίσιο άλλωστε των αρμοδιοτήτων είναι τεράστιο και περιλαμβάνει, θεωρητικά, 3.250 διαφορετικά θέματα.

«Τα ΚΕΠ συστάθηκαν με την ονομασία αυτή  το 2002 και σκοπό την μείωση της γραφειοκρατίας και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών σε ότι αφορά τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο» λέει στο «Αθήνα 9.84» ο κ. Δημήτρης Αυγερινός Διευθυντής στην Διεύθυνση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Αθηναίων.

Όπως ανέφερε στην εκπομπή «Έν Δήμω»  (Σάββατο 2/11) το όραμα και ο ρόλος είναι να δημιουργηθούν καταστήματα του Δημοσίου που να παρέχουν υπηρεσίες μίας στάσης. Δηλαδή να υπάρχει η ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη σε ότι αφορά το Δημόσιο.

«Ο Δήμος Αθηναίων έχει εννέα ΚΕΕ,  ένα σε κάθε Δημοτική κοινότητα ενώ από δύο υπάρχουν στην 1η Κοινότητα (σε Σύνταγμα και οδό Ακαδημίας) όπως και στην 6η κοινότητα: ένα στην πλ.Βικτωρίας και ένα στην Φ. Νέγρη , στην πλατεία Κυψέλης.

Καθημερινά τα δύο κεντρικά σε  Σύνταγμα και Ακαδημίας ανταποκρίνονται σε πάνω από 1.000 αιτήματα ενώ σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα εξυπηρετούνται γύρω στα 600-700 αιτήματα πολιτών»

Με τα δεδομένα αυτά μια αριθμητική προσέγγιση ανέρχεται σε 150.000 περίπου αιτήματα κάθε μήνα, από πολίτες που προσφεύγουν στα ΚΕΠ για να αποφύγουν την γραφειοκρατία.

«Δυστυχώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό ειδικά με την κινητικότητα. Με την τελευταία κινητικότητα πολλοί υπάλληλοι πήγαν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου με αποτέλεσμα τα ΚΕΠ, αυτή την στιγμή, από άποψη προσωπικού, να υπολειτουργούν και οι υπάλληλοι να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες» εξηγεί ο κ. Δ.Αυγερινός στην εκπομπή.

«Τα αιτήματα αφορούν περισσότερο θέματα Δημοτολογίου, πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, ληξιαρχικές πράξεις γάμου, γεννήσεως κλπ , όπως και το γνήσιο της υπογραφής που είναι και αυτό ένα πάρα πολύ μεγάλο θέμα»

Ευρύ φάσμα θεμάτων

Εκτός από τα συνήθη αιτήματα όμως υπό την σκέπη των ΚΕΠ συγκαταλέγεται ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων , όπως εξηγεί ο κ. Δ. Αυγερινός.

«Τα αιτήματα που μπορούν να εξυπηρετηθούν σε ΚΕΠ ανέρχονται σε 3.250 διαφορετικά θέματα.  Αριθμός τεράστιος , αν το φανταστείτε,  όπως και οι γνώσεις που πρέπει να έχουν οι υπάλληλοι για να ανταποκριθούν. Βέβαια τα αιτήματα δεν γίνονται όλα στην Αθήνα. Για παράδειγμα θέματα για τα βοσκοτόπια δεν ζητήθηκαν ποτέ στην Αθήνα.

Στον Δήμο Αθηναίων απο μια στατιστική καταγραφή που κάναμε έχουν γίνει 300 περίπου διαφορετικές κατηγορίες αιτημάτων.  Συνήθη θέματα αφορούν την στρατολογία,  τα ασφαλιστικά ταμεία, θέματα κτηματολογίου»

Όπως αναφέρει ο κ. Αυγερινός συνήθως τα αιτήματα τα οποία δεν απευθύνονται στον δήμο Αθηναίων τα διαβιβάζουμε στον ανάλογο δήμο η ανάλογο φορέα.

«Αναμένουμε να μας απαντήσει και υπάρχει κάποια καθυστέρηση, δεν είναι όμως κάτι στο οποίο δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε.

Τα τελευταία χρόνια το Ελληνικό Δημόσιο μπαίνει στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση και σε αυτόν τον τομέα προσπαθούμε να συνεργαστούμε με όλες τις υπηρεσίες Η Στρατολογία  πχ έχει ένα πάρα πολύ καλό σύστημα μηχανοργάνωσης και έχουμε καλή συνεργασία.

Ηλεκτρονική γραφειοκρατία και έλλειψη προσωπικού

«Υπάρχει ηλεκτρονική γραφειοκρατία και νόμοι οι οποίοι δεν βοηθούν την άμεση εξυπηρέτηση όπως πχ είναι το ληξιαρχείο όπου οι πράξεις δεν μπορούν να δοθούν μέσω ενός ενιαίου συστήματος» λέει ο κ. Αυγερινός

«Για να πάρουμε ληξιαρχική πράξη , πρέπει να υποβάλλουμε αίτημα στο αρμόδιο ληξιαρχείο ακόμα και σε αυτό του Δήμου Αθηναίων. Δεν έχουμε άμεση πρόσβαση και θα απαντήσουν με φαξ και λέμε στον πολίτη να έρθει σε 1-2 ημέρες να πάρει αυτό που  ζήτησε.

Όπως και στο μητρώο πολιτών του  υπ.Εσωτερικών όπου δίνουμε βεβαίωση , αλλά δεν  δίνουμε πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι με την έλλειψη προσωπικού γεγονός που δημιουργεί, ουρές αναμονής. Θέλουμε  να έχουμε καταστήματα μίας στάσης και ο πολίτης να παραλαμβάνει αυτό που ζητά την ίδια στιγμή, αλλά  δεν έχουμε φτάσει ακόμα σε αυτό τ ο σημείο. Θεωρώ όμως ότι σε γενικές γραμμές έχουμε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό την εξυπηρέτηση των πολιτών»

 

Γιώργος Αποστολίδης

 

Print Friendly, PDF & Email

TAG


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *