back to top
16.3 C
Athens
Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024

16.3 C
Athens
Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024

Διαγωνισμός PISA 2018: «Πάτωσαν» ξανά οι Έλληνες μαθητές

Διαβάστε επίσης

«Κάθε πέρυσι και καλύτερα» για τους Έλληνες μαθητές όσον αφορά το διαγωνισμό του προγράμματος PISA (Programme for International Student Assessment) του ΟΟΣΑ. Στα στοιχεία για το 2018 φαίνεται ότι οι μαθητές της χώρας μας παραμένουν σε πολύ χαμηλές θέσεις ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ με τις επιδόσεις τους να είναι συνεχώς μειούμενες από το 2009.

Ο διαγωνισμός PISA πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια. Στα αποτελέσματα για το 2018 φαίνεται ότι η βαθμολογία της Ελλάδας στις τρεις δεξιότητες (κατανόηση κειμένου, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες) που πρέπει να έχουν οι μαθητές ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση, δηλαδή έως τα 16, υποχώρησε σε σχέση με το διαγωνισμό του 2015. Διεθνώς πάντως, οι μαθητές από τις μεγάλες περιοχές της Κίνας βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις, ενώ από την Ευρώπη ξεχώρισε η Εσθονία.

Με βάση τα αποτελέσματα, για την Ελλάδα προκύπτουν τα ακόλουθα σε σύνολο 78 χωρών (μέλη του ΟΟΣΑ και μη):

– Στην κατανόηση κειμένου, δεξιότητα στην οποία εστίασε ο διαγωνισμός του 2018, οι Έλληνες μαθητές συγκέντρωσαν 457 μονάδες, ενώ στο διαγωνισμό του 2015 είχαν συγκεντρώσει 467 μονάδες. Το 2018 η Ελλάδα κατετάγη 42η σε 77 χώρες (στα αποτελέσματα για την κατανόηση κειμένου απουσιάζει η Ισπανία, για την οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία), ενώ το 2015 41η. Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 487 βαθμοί.

– Στα μαθηματικά η Ελλάδα συγκέντρωσε 451 βαθμούς όπως και η Κύπρος, και μοιράστηκαν την 43η θέση σε 78 χώρες. Το 2015 η Ελλάδα συγκέντρωσε 454 βαθμούς και κατετάγη επίσης 43η. Ο φετινός μέσος όρος του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά είναι 489 βαθμοί.

– Στις φυσικές επιστήμες η Ελλάδα στο διαγωνισμό του 2018 συγκέντρωσε 452 βαθμούς και βρέθηκε στην 44η θέση σε 78 χώρες. Στο διαγωνισμό του 2015, οι Έλληνες βαθμολογήθηκαν με 455 βαθμούς, οι οποίοι έφεραν την χώρα μας στην 43η θέση. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στο διαγωνισμό του 2018 ήταν 489 βαθμοί.

Για την ποιοτική αξιολόγηση των στοιχείων του διαγωνισμού, ο PISA έχει ορίσει έξι επίπεδα εγγραμματισμού για τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι μαθητές στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Το πρώτο επίπεδο είναι το χαμηλότερο και το έκτο το υψηλότερο. Σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία του διαγωνισμού, το 2018 το 69% των Ελλήνων μαθητών βρίσκεται από το επίπεδο 2 και πάνω, ενώ το 2015 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72,7%. Αρα καταγράφεται μία ποιοτική υποχώρηση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών.

Διεθνώς, στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν:

– Στην κατανόηση κειμένου, η Κίνα (Πεκίνο, Σαγκάη, Γιανκσού, Ζεϊάνγκ), η Σιγκαπούρη, το Μακάο της Κίνας, το Χονγκ Κονγκ και η Εσθονία,

– Στα μαθηματικά, η Κίνα, η Σιγκαπούρη, το Μακάο, το Χονγκ-Κονγκ και η Ταϊπέι.

– Στις φυσικές επιστήμες, η Κίνα, η Σιγκαπούρη, το Μακάο, η Εσθονία και η Ιαπωνία.

Ισίδωρος Ρούσσος

Αποτελέσματα PISA 2018

[su_document url=”https://www.athina984.gr/wp-content/uploads/2019/12/PISA-2018-3.12.2019-Παρουσίαση-Αποτελεσμάτων.pdf”]

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα