back to top
17.3 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

17.3 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Ο κορονοϊός πλήττει και το ηλεκτρονικό εμπόριο

Διαβάστε επίσης

Ενώ υπάρχει αύξηση παραγγελιών σε ηλεκτρονικά καταστήματα όπως super market, φαρμακείου κ.α, ταυτόχρονα άλλες κατηγορίες σημειώνουν μεγάλη κάμψη, που ξεπερνά ακόμη και 80%.

Έρευνα  GR.EC.A.

Οι κλάδοι που φαίνεται να πλήττονται περισσότερο είναι αυτοί των: Ειδών ένδυσης, υπόδησης, κοσμημάτων, ειδών σπιτιού, λευκών συσκευών, τουριστικών υπηρεσιών και  φιλοξενίας ενώ αύξηση παραγγελιών παρατηρείται σε ηλεκτρονικά καταστήματα όπως super market, φαρμακείο, βιβλίων, παιχνιδιών, βρεφικών ειδών, υπηρεσιών διασκέδασης στο σπίτι, ηλεκτρονικών συσκευών & laptops, οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, χαρτικών, ηλεκτρονικών συνδρομών σε ψηφιακό περιεχόμενο.  Παράλληλα μεγάλη είναι και η αύξηση των διαδικτυακών αγορών εξοπλισμού και μηχανημάτων εκγύμνασης στο σπίτι.

Το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα λαμβάνει λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν ενώ αύξηση των παραγγελιών είδε το 15% των καταστημάτων, το διάστημα από 18/03/ έως 21/03/2020 σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A.

Τα προβλήματα με τα οποία έρχονται, κατά κύριο λόγο, αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου από το ξέσπασμα της πανδημίας είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%)

Εκτός συνόρων

Στο μεταξύ, σχεδόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας απαντά ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πώληση των προϊόντων της εκτός συνόρων, με τα προβλήματα να εντοπίζονται, κυρίως, σε ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα σε αυτές της Ιταλίας και της Κύπρου.

Επίσης, 48% των εταιρειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην παραλαβή προϊόντων με επίκεντρο αυτά που έρχονται, κυρίως, από την Ιταλία και την Κίνα.

Συμβουλές προς τους καταναλωτές

Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, μέσω διαδικτύου, προϊόντων με μεγάλη ζήτηση λόγω κορονοϊού, όταν:

• Η γλώσσα ή οι εικόνες που χρησιμοποιούνται, δηλώνουν ξεκάθαρα  ή υπονοούν ότι  ένα προϊόν αποτρέπει ή  θεραπεύει τη μόλυνση από το νέο κορονοϊό.

• Χρησιμοποιούνται  φράσεις  σχετικά με τη σπανιότητα, όπως «διαθέσιμο μόνο σήμερα», ή «περιορισμένα αποθέματα», ή οτιδήποτε παρόμοιο, που σε αναγκάζει να κάνεις την αγορά άμεσα.

• Χρησιμοποιούνται φράσεις όπως η «χαμηλότερη τιμή στην αγορά», «το μόνο προϊόν που μπορεί να θεραπεύσει τις λοιμώξεις COVID-19» ή κάτι παρόμοιο.

· Εμφανίζονται άτομα ως γιατροί, επαγγελματίες υγείας, εμπειρογνώμονες, που υποστηρίζουν ότι, το προϊόν είναι ικανό να προλάβει ή να θεραπεύσει την μόλυνση του νέου ιού.

• Οι τιμές των προϊόντων είναι αρκετά υψηλότερες από την κανονική τιμή για παρόμοια προϊόντα, επειδή υποτίθεται ότι προλαμβάνουν ή θεραπεύουν την λοίμωξη από τον νέο κορονοϊό.

Καλλιόπη Ασλανίδου

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα