back to top
25.2 C
Athens
Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024

25.2 C
Athens
Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024

Grace Gin: Ελληνικό gin με βότανα και δημιουργούς τρεις σύγχρονες χάριτες – Αφήνει τη δική του υπογραφή στην αγορά του ποτού

Διαβάστε επίσης

Έχει ιδιαίτερη γεύση. Αποτελεί μια από τις κυριότερες βάσεις για την παρασκευή εντυπωσιακών κοκτέιλ. Κατέχει ένα σημαντικό ποσοστό στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών. Ο λόγος για το τζιν, ένα ποτό με ρίζες από τη Δυτική Ευρώπη και μακρά παράδοση ήδη από τον Μεσαίωνα όταν το χρησιμοποιούσαν ως φάρμακο.

Και παρά το γεγονός ότι η αγορά του τζιν είναι πλημμυρισμένη με εξαιρετικές ετικέτες, τρεις τολμηρές γυναίκες, σαν άλλες τρεις χάριτες, δεν δίστασαν να διεκδικήσουν μερίδιο στην αγορά αυτή παράγοντας και παρουσιάζοντας το δικό τους ξεχωριστό ελληνικό τζιν με βότανα από την ελληνική γη, το Grace Gin.

To Grace Gin είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας δυο εταιριών, της ποτοποιίας Άβαντες και της LKC premium drinks. Δυο οικογενειακές επιχειρήσεις που μοιράζονται τις ίδιες αξίες και το ίδιο πάθος και μεράκι για δημιουργία καινοτόμων ελληνικών προϊόντων. Δυο αδερφές δεύτερη γενιά ποτοποιών η Κατερίνα και η Χαρά Κατσού και δυο επιχειρηματίες η Λίλα Δημοπούλου και ο John Cowden με διεθνή εμπειρία στον χώρο των αλκοολούχων και τεράστια αγάπη για την Ελλάδα και τα προϊόντα της και φυσικά με πολύ διάθεση να επενδύσουν στην δημιουργία καινοτόμων /διαφορετικών ποτών.

Aπό αριστερά: Χαρά Κατσού, Λίλα Δημοπούλου & Κατερίνα Κατσού

Πενήντα διαφορετικά βότανα μπήκαν στο τραπέζι και μετά από μήνες δοκιμών κατέληξαν στην μαγική συνταγή που αποτελείται από 13 βοτανικά στοιχεία με άρχοντα τον κρίταμο που δένει μοναδικά με το juniper ή αλλιώς τον άρκευθο στα ελληνικά που είναι το βασικό συστατικό του τζιν.

Το Grace Gin είναι ένα κλασσικό London Dry με πολύπλοκα αρώματα της Ελληνικής γης και πολύ έντονη, ευχάριστη επίγευση που το καθιστούν από τα λίγα τζιν που μπορούν να καταναλωθούν και σκέτα.

Το λανσάρισμα του Grace Gin στην αγορά έγινε τον Μάρτιο του 2017, ένα χρόνο μετά την γέννηση της αρχικής ιδέας και παρ’ ότι μετρά μόνο λίγους μήνες ζωής έχει τύχει ενθουσιώδους υποδοχής από το καταναλωτικό κοινό που αρχίζει και το ζητάει πλέον επώνυμα. Ωστόσο, η προσπάθεια για την εδραίωσή του στην αγορά ως ένα ποτό με καθαρά ελληνική ταυτότητα είναι αδιάκοπη.

«Στόχος μας είναι να εδραιωθεί η αρχική επιτυχία του Grace, να εξαπλωθεί, να γίνει κομμάτι της Ελλάδας μας, της κουλτούρας μας γιατί είναι ένα ελληνικό προϊόν με ελληνική ταυτότητα. Θέλουμε να είναι η μαμά των Grace για μια οικογένεια προϊόντων που θα ακολουθήσουν» δηλώνει στον Αθήνα 9.84 η Λίλα Δημοπούλου. «Έχουμε πάρα πολλά σχέδια. Αλλά δεν βιαζόμαστε. Αυτό το δείξαμε και με το Grace. Kάναμε ένα χρόνο υπομονή κι έρευνα που εκτιμούμε ότι βγάλαμε κάτι καλό. Η δέσμευσή μας, ωστόσο, είναι ότι θα παράγουμε, θα προωθούμε και θα επικεντρωνόμαστε σε ποιοτικά προϊόντα» συμπληρώνει η κ. Δημοπούλου.

Ακούστε την συνέντευξη που παραχώρησε η Λίλα Δημοπούλου στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» και το ένθετο «Η Ώρα της Καινοτομίας».

Διαβάστε το σύνολο της συνέντευξης:

Νάντια Σκεπετάρη: Ποια είναι η ιστορία πίσω από το Grace Gin; Πως καταλήξατε στην τελική συνταγή;

Λίλα Δημοπούλου: To Grace είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας δυο εταιριών, της ποτοποιίας Άβαντες και της LKC premium drinks. Δυο οικογενειακές επιχειρήσεις που μοιράζονται τις ίδιες αξίες και το ίδιο πάθος και μεράκι για δημιουργία καινοτόμων ελληνικών προϊόντων. Δυο αδερφές δεύτερη γενιά ποτοποιών η Κατερίνα και η Χαρά και δυο επιχειρηματίες η Λίλα και ο John με διεθνή εμπειρία στον χώρο των αλκοολούχων και τεράστια αγάπη για την Ελλάδα και τα προϊόντα της και φυσικά με πολύ διάθεση να επενδύσουν στην δημιουργία καινοτόμων, διαφορετικών ποτών.

Τον Φεβρουάριο του 2016 στα πλαίσια μίας εμπορική έκθεσης δοκιμάσαμε με τον John τα αποστάγματα της ποτοποιίας Άβαντες και ειλικρινά εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητα της δουλειάς. Πιστέψτε με, έχουμε επισκεφτεί πάρα πολλά αποστακτήρια στο εξωτερικό!! Το ούζο τους, το τσίπουρο, τα λικέρ είναι πραγματικά ξεχωριστά. Άρα η επιλογή να τους εμπιστευτούμε για την δημιουργία ενός τζιν ήταν πολύ εύκολη όπως καταλαβαίνετε….

Πολύ γρήγορα εγώ, η Χαρά και η Κατερίνα (οι τρεις χάριτες όπως μας λέει χαϊδευτικά ο John) διαπιστώσαμε ότι μπορούμε να συνεργαστούμε και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες μας, συμπληρώνοντας πολύ καλά η μια την άλλη. Δέσαμε και σαν παρέα και στην συνεργασία κι αυτό κάνει τα πράγματα λίγο πιο εύκολα. Κι οι δύο εταιρείες είχαμε την επιθυμία να φτιάξουμε ένα ελληνικό τζιν. Αυτό, ωστόσο, που μας βασάνισε αρκετά ήταν το πως θα φτιάχναμε κάτι το οποίο θα είχε πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα. Γιατί ξέρετε η αγορά του τζιν αυτή τη στιγμή είναι πλημμυρισμένη. Ειδικά σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν πάρα πολλές αξιόλογες ετικέτες. Άρα θέλαμε να κάνουμε κάτι με ταυτότητα και χαρακτήρα.

Η ιδέα δημιουργίας ενός ελληνικού τζιν έπεσε στο τραπέζι τον Φεβρουάριο του 2016. Το τζιν είναι ένα ποτό ιδιαίτερα γευστικό που διακρίνεται για τα αρώματα του. Ξεκινήσαμε λοιπόν, την αναζήτηση των ελληνικών στοιχείων που θα έδιναν ιδιαίτερο χαρακτήρα και θα δημιουργούσαν μια νέα γευστική ταυτότητα στο τζιν.

Η Χαρά Κατσού που είναι και ο αποσταγματοποιός μας , πειραματίστηκε με 50 διαφορετικά βοτανικά στοιχεία – τα περισσότερα ελληνικά. Ευτυχώς η Ελλάδα είναι ένας τόπος πάρα πολύ πλούσιος σε βοτανικά στοιχεία. Αυτό που λέει η Χαρούλα είναι ότι η φύση μας, στην Ελλάδα είναι ένα τεράστιο βιοχημικό εργαστήριο, με πάρα πολλές επιλογές, μία απίστευτη παλέτα. Για μήνες δοκιμάζαμε, απορρίπταμε, συζητούσαμε πιθανούς συνδυασμούς, μέχρι που η Χαρά πρότεινε το μαγικό συστατικό: Κρίταμος, ένα βότανο που έχει εγκλωβίσει όλη την αλμύρα και τη νοστιμιά της ελληνικής θάλασσας! Δεν σας κρύβω ότι ο κρίταμος ήταν ένα βότανο που εγώ προσωπικά δεν ήμουν πολύ εξοικειωμένη, δεν μπορούσα καν να ανακαλέσω τη μυρωδιά του και τα στοιχεία του. Ωστόσο, όταν αρχίσαμε να το δοκιμάζουμε και να το εκχυλίζουμε ήταν εξαιρετικό. Ίσως μας βοήθησε κι η συγκεκριμένη παρτίδα που ήταν από την Κρήτη, η οποία ήταν καταπληκτική. Και σε αυτό το σημείο θα κάνω μία παρένθεση να πω ότι για μας ο άγριος κρίταμος και το φυσικό βότανο είναι και επιλογή.

Η μεγαλύτερη έκπληξη ωστόσο ήταν πως ο κρίταμος «έδεσε» με το κυρίαρχο συστατικό του τζιν που είναι το juniper, ο άρκευθος. Μετά από αυτό η τελειοποίηση της συνταγής ήταν μια σχετικά εύκολη διαδικασία, ειδικά εάν το project το έχει αναλάβει μια τόσο ταλαντούχα ποτοποιός όπως η Χαρά!

Ν.Σ.: Μιλήστε μας για τη διαδικασία της παραγωγής του; Ποια μέθοδο απόσταξης εφαρμόζετε; Ποια τα μυστικά της επιτυχημένης σας συνταγής; Που έγκειται η μοναδικότητα του Grace Gin;

Λ.Δ.: Κατ’αρχήν να επισημάνουμε ότι το Grace είναι ένα «γενναιόδωρο» προϊόν. Δεν τσιγκουνευτήκαμε τίποτα, δεν έγινε κανένας συμβιβασμός στην ποιότητα ή στην διαδικασία της παραγωγής προκειμένου να περιορίσουμε το κόστος ή να εξοικονομήσουμε περισσότερα χρήματα.

Καταλήξαμε σε 13 βοτανικά στοιχεία όπως ο άρκευθος, κάρδαμο, κρίταμος, σχοίνος, το κόλιανδρο, η κάσια, η μυρτιά (το σύμβολο από τις τρεις χάριτες), ροζ πιπέρι, άνθη πορτοκαλιάς και εδώ εφαρμόσαμε και μία ιδιαίτερη τεχνική, εσπεριδοειδή που είναι άφθονα στην ελληνική φύση, ρίζες αγγελικής και ίριδας. Κάποια από αυτά είναι κατ’ εξοχην ελληνικά στοιχεία του Grace που του δίνουν και τη ταυτότητα. Για το καθένα από αυτά έχει γίνει διαφορετική διαχείριση, εμβάπτιση, απόσταξη, εκχύλιση.

Επιπλέον εφαρμόστηκε η τεχνική της υδροατμοαπόσταξης, μια τεχνική που χρησιμοποιείται ευρέως στην αρωματοποιία, και είναι ένας από τους λόγους που τα αρώματα του grace έχουν αυτή την ένταση και αυτή τη διάρκεια.

Με λίγα λόγια: Διπλή απόσταξη, φυσικές πρώτες ύλες, υδροατμοαπόσταξη, σεβασμός και προσοχή στη διαχείριση αυτών των υλών, προκειμένου να τις αξιοποιήσουμε σωστά και να πάρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, σωστή διαχείριση στους χρόνους παραγωγής, προσεκτικός διαχωρισμός του προϊόντος έτσι ώστε να εμφιαλωθεί μόνο η καρδιά. Κι αυτό που λέω είναι πολύ σημαντικό γιατί στη διαδικασία της απόσταξης πετάξαμε τα κεφάλια και τις ουρές που είναι το πρώτο και το τελευταίο απόσταγμα που δεν είναι και τόσο καλό. Όλα αυτά και πολλά άλλα μικρά τεχνικά διαφοροποιούν το προϊόν αισθητά…

Ν.Σ.: Πως θα το χαρακτηρίζατε γευστικά;

Λ.Δ.: Είναι ένα κλασσικό London Dry με πολύπλοκα αρώματα της ελληνικής γης, πολύ έντονη ευχάριστη επίγευση, από τα λίγα τζιν που μπορούν να καταναλωθούν και σκέτα κατά την προσωπική μου εκτίμηση και από το feedback που έχω πάρει από πολλούς συνεργάτες. Παρότι οι αλκοολικοί του βαθμοί είναι στους 45,7… Ένα πολύ καλός συνεργάτης και φίλος που θεωρείται και guru στο τζιν ο Σπύρος Πατσιαλός το έχει χαρακτηρίσει London dry στο τετράγωνο, αλλά με παρά πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα γιατί ο αρχικός μας στόχος να δημιουργήσουμε ένα τζιν που θα είναι τζιν αλλά θα έχει εντελώς δικό του χαρακτήρα, επετεύχθη!! Δεν υπάρχει περίπτωση να πιεις Grace και να το μπερδέψεις με κάποιο άλλο! Αυτό το είδαμε ξεκάθαρα στα πρώτα στάδια και πριν λανσαριστεί το προϊόν όπου πραγματοποιήσαμε μια σειρά από τυφλές γευσιγνωσίες με ανθρώπους του χώρου (bartenders και ειδικούς) βάζοντας το Grace δίπλα σε πολλά επώνυμα κι αξιόλογα τζιν και αυτό σταθερά σκοράριζε πρώτο!!! Ούτε εμείς δεν το πιστεύαμε. Αυτό για εμάς ήταν η μεγαλύτερη ενθάρρυνση να προσχωρήσουμε και να λανσάρουμε το προϊόν.

Ν.Σ.: Πότε λανσαρίστηκε στην αγορά; Πόσο εύκολο ήταν να εισάγετε στην ελληνική αγορά, αλλά και τη διεθνή, ένα ποτό με μακρά ιστορία και ρίζες από την Αγγλία; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε στη διαδρομή σας;

Λ.Δ.: Το λανσάρισμα έγινε την 1η Μαρτίου 2017 , ένα χρόνο μετά την αρχική ιδέα. Η υποδοχή ήταν ενθουσιώδης και πέρα από τις προσδοκίες μας. Νομίζω ότι το Grace είναι η απόδειξη ότι η τίμια – ποιοτική δουλειά που κρύβει από πίσω τόσο μεράκι, ταλέντο κι αγάπη επιβραβεύεται. Βέβαια όσες είναι οι επιτυχίες μέχρι τώρα άλλες τόσες είναι και οι δυσκολίες. Από την γραφειοκρατία, την υπερφορολόγηση και την έλλειψη υποστήριξης από το κράτος (συνθήκες που πάνω κάτω όλες οι μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν) μέχρι την καχυποψία –όχι τόσο του καταναλωτή – αλλά του επαγγελματία του χώρου για την αυθεντικότητα και αξία του προϊόντος ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα ποτό που έχει τις ρίζες του και την παράδοση του στην Αγγλία.

Ωστόσο, για εμάς το μεγαλύτερο στοίχημα και δυσκολία ήταν και είναι η αλλαγή νοοτροπίας στον Έλληνα καταναλωτή σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζει το ποτό γενικότερα. Παρά το γεγονός ότι έχουμε μια πολύ εξελιγμένη και αξιοζήλευτη κουλτούρα στον χώρο της γαστρονομίας, σε ότι αφορά το ποτό δεν είμαστε ιδιαίτερα επιλεκτικοί. Η λογική της οικοτεχνίας και του χύμα ήταν και είναι η πρώτη επιλογή του καταναλωτή. Και χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε καθόλου την λογική της οικοτεχνίας, είναι ωστόσο ένας χώρος που δεν ελέγχεται, ούτε πιστοποιείτε από πουθενά. Ο καταναλωτής – σε ότι αφορά το ποτό – δεν αναρωτιέται ούτε για την προέλευση ούτε για την διαδικασία παραγωγής, ούτε για τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται, ούτε καν για την συνταγή.

Η μεγαλύτερη αποθάρρυνση είναι η έλλειψη κουλτούρας στην αναζήτηση ποιοτικού ποτού και αντίστοιχα νίκη κι επιτυχία για εμάς είναι η καταξίωση στα μάτια του καταναλωτή και η συνειδητοποίηση ότι και στο ποτό υπάρχουν ποιότητες και κατηγορίες που κάνουν τη διαφορά. Στόχος μας είναι το να καταλάβουμε ότι και στην Ελλάδα γίνονται πολύ καλές δουλειές. Δεν είναι το εισαγόμενο γιατί κατά κύριο λόγο καταναλώνουμε εισαγόμενα ποτά, δεν καταναλώνουμε ελληνικά προϊόντα.

Ν.Σ.: Που θα βρούμε το Grace Gin σε Ελλάδα και εξωτερικό;

Λ.Δ.: Η προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει έχει μία πραγματικά πολύ μεγάλη και καλή ροή κι έχουμε γνωρίσει μεγάλη επιτυχία που ούτε εμείς την περιμέναμε. Έχουμε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ελλάδα. Σε επιλεγμένες κάβες και Bar σχεδόν σε όλη την Ελλάδα. Καθημερινά έχουμε τηλέφωνα από καινούριες κάβες, καινούριους πελάτες, ανοίγουμε καινούρια χημεία. Και αυτό γιατί ο κόσμος αρχίζει σιγά σιγά και ζητάει επώνυμα το Grace. Αποκτά ταυτότητα και προσωπικότητα κι αυτό μας βοηθάει να εξαπλωθούμε πολύ γρήγορα. Στο εξωτερικό έχουμε ξεκινήσει εξαγωγές σε Αγγλία –μάλιστα είχαμε και ένα εξαιρετικό αφιέρωμα σε Αγγλικό περιοδικό-, Γερμανία, Κύπρο και τώρα συζητάμε και Βέλγιο.

Ν.Σ.: Σχέδια για το μέλλον; Επόμενα βήματα;

Λ.Δ.: Πολλά! Ο πρώτος στόχος είναι να εδραιωθεί η αρχική επιτυχία του grace, να εξαπλωθεί, να γίνει κομμάτι της Ελλάδας μας, της κουλτούρας μας γιατί είναι ένα ελληνικό προϊόν με ελληνική ταυτότητα. Θέλουμε να είναι η μαμά των Graec για μια οικογένεια προϊόντων που θα ακολουθήσουν. Και σε διεθνές επίπεδο να βρει το δρόμο του στα ράφια ανάμεσα σε πολλά επώνυμα και αξιόλογα προϊόντα. Έχουμε πάρα πολλά σχέδια. Αλλά σιγά σιγά δεν βιαζόμαστε. Αυτό το δείξαμε και με το Grace. Κάναμε ένα χρόνο υπομονή και έρευνα και εκτιμούμε βγάλαμε κάτι καλό. Η δέσμευσή μας, ωστόσο, είναι ότι θα παράγουμε, θα προωθούμε και θα επικεντρωνόμαστε σε ποιοτικά προϊόντα.

Λίγα λόγια για τις τρεις δημιουργούς…

Λίλα Δημοπούλου (συνιδιοκτήτρια της LKC Premium Drinks)

H Λίλα Δημοπούλου έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Αθήνα . Με σπουδές οικονομικών και πολυετή εμπειρία ως στέλεχος σε μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις για περισσότερα από 20 χρόνια ,αποφασίζει να αξιοποιήσει την εμπειρία της στην δημιουργία μιας οικογενειακής επιχείρησης. Από το 2013 έχει ιδρύσει μαζί με τον σύζυγο της JohnCowden την LKC και ασχολούνται με την αγορά του premium ποτού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι υπεύθυνη για τοmarketing , τις πωλήσεις και την διοίκηση της εταιρίας. Τον Μάρτιο του 2017 σε συνεργασία με την ποτοποιία Άβαντες λανσάρουν το premiumΕλληνικό Τζιν Grace.

Κατερίνα Κατσού (Υπεύθυνη Marketing-Πωλήσεων Ποτοποιίας Avantes)

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Χαλκίδα. Είναι πτυχιούχος Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάστηκε ως στέλεχος στον ιδιωτικό τομέα αποκτώντας εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, διοίκησης και ανάπτυξης ανθρωπίνου δυναμικού. Εχει παρακολουθήσει συνέδρια και σεμινάρια επενδύσεων, marketing, ανάπτυξης καινοτομίας και διαχείρισης συστημάτων ποιότητας, έχοντας λάβει πιστοποιήσεις.Το 2015 εγκατέλειψε τη θέση της στην εταιρεία που εργαζόταν και επέλεξε «το ταξιδι» της Ποτοποιιας Αvantes δίπλα στην αδελφή της Χαρά, αναλαμβάνοντας τη διοίκηση της εταιρείας.

Xαρά Κατσού (Αποσταγματοποιός Ποτοποιίας Avantes)

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Χαλκίδα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Οινολογίας του ΤΕΙ Αθηνών. Ξεκίνησε τα βήματά της στο χώρο των κρασιών έχοντας ως οινολόγος την επιμέλεια παραγωγής σε οινοποιεία. Το 2005 αποφάσισε να αφοσιωθεί σε αυτό που αγαπάει. Τα αποστάγματα βρίσκονται κυριολεκτικά στο DNA της αφού η ενασχόλησή της με τα ποτά ξεκίνησε από μικρή λόγω του ποτοποιείου Avantes που διατηρεί η οικογένειά της από το 1963. Έχοντας ως μότο «Δημιουργία όχι απλά παραγωγή» αναλαμβάνει και εκσυγχρονίζει πλήρως το ποτοποιείο προσανατολίζοντας τη φιλοσοφία της εταιρείας στη δημιουργία καινοτόμων σταθερά ποιοτικών ελληνικών
αποσταγμάτων.

Info: Grace Gin / LKC Drinks / LKC Drinks στο facebook / Ποτοποιία Avantes / Ποτοποιία Avantes στο Facebook

Νάντια Σκεπετάρη

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα