back to top
23.4 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

23.4 C
Athens
Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Κ. Καραμανλής: Σε τροχιά υλοποίησης ο ΒΟΑΚ – Στο τέλος του ’22 θα στηθούν τα εργοτάξια

Διαβάστε επίσης

«Δεν είναι πλέον μια αφηρημένη σκέψη, αλλά ένα έργο με συγκεκριμένο περιεχόμενο» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αναφερόμενος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και πρόσθεσε ότι «έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση, μία ενιαία χάραξη και πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Κρήτη TV ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ο ΒΟΑΚ πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, και εκτίμησε ότι θα είναι έτοιμος στο σύνολό του το 2029 προσθέτοντας ότι «πρόκειται για ένα έργο που συζητείται για 25 χρόνια, αλλά τώρα, για πρώτη φορά δεν είναι μια αφηρημένη σκέψη, αλλά ένα έργο με συγκεκριμένο περιεχόμενο».

«Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Διότι έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουμε μία ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του δρόμου και το πιο σημαντικό, ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή, όχι λόγια στον αέρα, όπως στο παρελθόν»,  είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και υπενθύμισε ότι «η κυβέρνηση παρέλαβε μια μολυβιά στον χάρτη, χωρίς ουσιαστική και ενιαία χάραξη.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του άξονα ο υπουργός ανέφερε ότι, με την έκδοση των περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων, μέχρι το τέλος του έτους, η εκτίμηση είναι ότι στο τέλος του ’22 θα στηθούν εργοτάξια και έως τις αρχές του ’24 θα έχουν ανοίξει όλα τα «μέτωπα» στον ΒΟΑΚ. Κατόπιν το ΣΔΙΤ, δηλαδή το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη και τελευταίο το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης, που είναι σχεδόν 157 χιλιόμετρα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο.
Επίσης για πρώτη φορά μπαίνει μέσα και το κομμάτι Κίσσαμος – Χανιά που είναι 37,5 χιλιόμετρα και είναι προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης και προχωρά επίσης και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο.

Ο κ. Καραμανλής απαντώντας στις αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης περί «ακύρωσης των σχεδίων της προηγούμενης κυβέρνησης, μόνο και μόνο για να μπουν διόδια» είπε ότι «ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ επί της ουσίας είχε δεχτεί τα διόδια. Διότι δεν υπάρχει καμία σύμβαση παραχώρησης. Το μεγάλο κομμάτι Χανιά-Χερσόνησος είναι σύμβαση παραχώρησης, χωρίς να έχει διόδια. Οπότε όσα λέγονται δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα. Και νομίζω ότι τόσο οι πολίτες της Κρήτης όσο και οι πολίτες όλης της χώρας καταλαβαίνουν ότι αυτές είναι πολιτικές του Μαυρογιαλούρου…»

Κλείνοντας το θέμα των διοδίων, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι, όπως σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, υπάρχουν ειδικά εκπτωτικά πακέτα για τους μόνιμους κατοίκους, δηλαδή για αυτούς που χρησιμοποιούν τους δρόμους καθημερινά. «Επομένως, εδώ μιλάμε για λελογισμένη χρέωση διοδίων. Δεν μιλάμε για νούμερα τα οποία είναι απαγορευτικά».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το κόστος του έργου θα είναι 2 δισ., ενώ το πιο βασικό είναι ότι έχει εξασφαλιστεί η συντήρηση και η λειτουργία του δρόμου, ώστε να είναι ασφαλής. «Βελτιώσαμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου. Αυξήσαμε, όπου χρειάζεται, τα όρια ταχύτητας, βάλαμε ανισόπεδους κόμβους για να κάνουμε έναν δρόμο ασφαλή και σε απόλυτη συνεννόηση με την Περιφέρεια και τους τοπικούς φορείς λύνουμε όποια μικροπροβλήματα στη χάραξη για να προχωρήσει το έργο το συντομότερο».
Τέλος, ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος σε ορισμένες διαφωνίες που διατυπώνονται σε συγκεκριμένη περιοχή, σημείωσε ότι έχει γίνει ένας εκτεταμένος διάλογος με την Περιφέρεια Κρήτης για τη χάραξη, και διαβεβαίωσε ότι όπου υπάρχουν κάποιες ενστάσεις ή όπου μπορούν να γίνουν διορθώσεις θα γίνουν.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα