back to top
21.8 C
Athens
Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου, 2024

21.8 C
Athens
Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου, 2024

4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών: Το νέο τοπίο στις αερομεταφορές

Διαβάστε επίσης

Το νέο τοπίο που διαμόρφωσε στις εγχώριες αερομεταφορές η πανδημία του Covid-19 ανέλυσαν οι ειδικοί στο σχετικό πάνελ στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Στο εν λόγω «τραπέζι» συμμετείχαν Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Γιώργος Δριτσάκος, ο Διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) Χρήστος Τσίτουρας, o Γενικός Διευθυντής Λειτουργιών της Fraport Greece Ηλίας Μαραγκάκης, η Γενική Διευθύντρια του Ομίλου Επιχειρήσεων IO GR, στον οποίο ανήκει η SKY express, Βασιλική Χριστίδη και ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας.

Στις ενέργειες της ΥΠΑ για την αντιμετώπιση της πανδημίας αναφέρθηκε ο διοικητής της Γιώργος Δριτσάκος, τονίζοντας ότι από τις 9 Μαρτίου 2020 η Υπηρεσία έχει εκδώσει 302 notams. Όπως υπογράμμισε ο κ. Δριτσάκος, «σκοπός της ΥΠΑ ήταν και είναι η προστασία της δημόσιας υγείας από τον COVID-19, η διασφάλιση και συνέχιση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών, η εγκυρότητα των πιστοποιητικών του εξοπλισμού και των αδειών του προσωπικού που παρέχουν αεροπορικές υπηρεσίες και η προετοιμασία για την επόμενη ημέρα».

Την εξεταζόμενη περίοδο, το έργο της ΥΠΑ επικεντρώθηκε σε τρεις κατευθύνσεις: Πρώτον, στα αεροδρόμια, όπου σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τις εκδοθείσες ΚΥΑ, εφαρμόστηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα περιορισμού της πανδημίας. Δεύτερον, στην αξιοπλοΐα, δηλαδή την εκμετάλλευση αεροσκαφών και τα πτυχία των πληρωμάτων, όπου σύμφωνα με τις οδηγίες της EASA δόθηκε παράταση ισχύος των πτυχίων και των αδειών του προσωπικού που ανήκει στην δικαιοδοσία της διεύθυνσης πτητικών προτύπων, καθώς και των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των αεροσκαφών. Τρίτον, στον πάροχο αεροπορικών υπηρεσιών, όπου, όπως υποστήριξε ο κ. Δριτσάκος «εξασφαλίσαμε ευελιξία στη διαχείριση του όλου του προσωπικού της Υπηρεσίας, καθώς και στο προσωπικό των ΕΕΚ, με στόχο την συνεχή και αδιάλειπτη στελέχωση των θέσεων εργασίας και την μέγιστη προστασία των εργαζομένων, ακόμα και στις περιόδους της μεγάλης έξαρσης της πανδημίας».

«Οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε οικονομικά ταξίδια»

«Η ανάκαμψη του κλάδου μετά την ύφεση της πανδημίας, θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματικότητα των μέτρων έκτακτης ανάγκης που έχουν ληφθεί, όπως, η τροποποίηση των ορίων χρήσης των χρονοθυρίδων για τις αεροπορικές εταιρείες, η καθιέρωση του πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού, αλλά και οι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και την παροχή δημόσιας υπηρεσίας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην τοποθέτησή του ο διοικητής της ΑΠΑ Χρήστος Τσίτουρας. Επιπροσθέτως, όπως ανέφερε, «θα απαιτηθεί τόσο κανονιστική στήριξη, όσο και παροχή σημαντικής δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδοτικής συνδρομής, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιχειρηματική δραστηριότητα και η απασχόληση».

Ο διοικητής της ΑΠΑ τόνισε ότι είναι σημαντικό «να προστατευτεί ο ανταγωνισμός στον τομέα των αερομεταφορών, ώστε οι καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε οικονομικά προσιτά ταξίδια και να εξασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού για τους αερομεταφορείς και τους εργαζόμενους, με συντονισμένα μέτρα και κοινά πρωτόκολλα σε επίπεδο ΕΕ για την επανεκκίνηση των ταξιδιών και του τουρισμού».

«Θα απαιτηθεί χρόνος για την ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης»

«Θα χρειαστεί αρκετός χρόνος, ίσως και έως 5 χρόνια, για την αποκατάσταση της αεροπορικής κίνησης», εκτίμησε ο Ηλίας Μαραγκάκης, Γενικός Διευθυντής Λειτουργιών της Fraport Greece, και σημείωσε ότι το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 30 εκατομμύρια επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και, ενώ το 2020 θα μπορούσε να αποτελέσει έτος – ορόσημο για το ύψος της επιβατικής κίνησης, καθώς η αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport Greece θα επέτρεπε την εξυπηρέτηση περισσότερων επιβατών (με πρόβλεψη τα 33 εκατ. επιβάτες), η πανδημία ανέτρεψε τα δεδομένα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μαραγκάκης, «την Κυριακή του Πάσχα του 2020 και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρετήθηκαν μόλις 92 επιβάτες»! Παρουσιάζοντας τα στατιστικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, σημείωσε ότι έχει ανακτηθεί μόλις το 22,2% της επιβατικής κίνησης και πρόσθεσε ότι «η αβεβαιότητα στην επιβατική κίνηση έχει επιφέρει και σημαντικές ανακατατάξεις στην κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών και χωρών που εξυπηρετούνται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια». Ωστόσο, παρ’ όλες τις προκλήσεις, όπως υποστήριξε ο κ. Μαραγκάκης, η Fraport Greece επένδυσε το τελευταίο διάστημα στην ποιότητα και ασφάλεια των αεροδρομίων.

Υποδομές και εκσυγχρονισμός τα «κλειδιά» για την ανάκτηση της αεροπορικής κίνησης

«Η βελτίωση των αεροδρομιακών υποδομών και ο εκσυγχρονισμός του αεροπορικού στόλου αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την ανάκτηση της αεροπορικής κίνησης», όπως ανέφερε η Γενική Διευθύντρια του Ομίλου Επιχειρήσεων IO GR, στον οποίο ανήκει η SKY express, Βασιλική Χριστίδη, επισημαίνοντας και τις επενδύσεις που πραγματοποίησε η SΚΥ express, παρά την πανδημία, με κυριότερη την προμήθεια των 6 νέων Airbus A320 neo, αλλά και των νέων ελικοφόρων αεροσκαφών ATR.

Σχετικά με την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης, υπογράμμισε ότι «δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε πως θα επιστρέψουμε εφέτος στην κίνηση του 2019, αλλά ίσως προσεγγίσουμε ή και ξεπεράσουμε το 50%», ενώ υπογράμμισε ότι «ο Έλληνας θέλει να ταξιδέψει, ο Ευρωπαίος θέλει να ταξιδέψει» και ότι «η Ελλάδα αποτελεί έναν φιλόξενο και ασφαλή προορισμό».

Καθ’ οδόν τα πρώτα τρία υδροπλάνα της Grecian Air Seaplanes

«Περίπου 12 εκατ. ευρώ έχουν εξασφαλιστεί για τα πρώτα τρία υδροπλάνα, με τα οποία θα ξεκινήσει πτήσεις στην Ελλάδα η Grecian Air Seaplanes», ανήγγειλε ο Πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Αναστάσιος Γκόβας και πρόσθεσε ότι «η Ελλάδα έχει ανάγκη την ανάπτυξη ενός συστήματος συνδεδεμένων μεταφορών, στο οποίο έχουν θέση και τα υδροπλάνα». «Τα υδροπλάνα θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα μεταφορικά μέσα (πλοία, αεροπλάνα) και θα ανοίξουν νέες αγορές, εστιάζοντας ειδικά στις συνέργειες με την κρουαζιέρα».

«Έως σήμερα», όπως ανέφερε ο επικεφαλής της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η εταιρεία «έχει αδειοδοτήσει τα πρώτα τρία υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ ολοκλήρωσε την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου σε Ρέθυμνο και Ίο, καθώς και την έγκριση του πρώτου υδάτινου πεδίου στην περιοχή της Κασσάνδρας Χαλκιδικής». Όσον αφορά στην εμπορική δραστηριότητα, μέσω της Grecian Air Seaplanes, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για να πάρει από την ΥΠΑ το πιστοποιητικό κοινοτικού αερομεταφορέα, ο προγραμματισμός είναι να ξεκινήσει πτήσεις από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, ενώ ώριμα προς αδειοδότηση είναι και μια σειρά υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα