back to top
25.2 C
Athens
Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024

25.2 C
Athens
Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024

Σ. Αναγνωστόπουλος: Το καλάθι του νοικοκυριού δημιουργεί έναν μικρό, αλλά αποτελεσματικό χώρο για περιορισμένες ανατιμήσεις

Διαβάστε επίσης

27-10-25

Στον Aθήνα 984 και στον Γιάννη Παπαγεωργίου μίλησε ο Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αναφορικά με το «καλάθι του νοικοκυριού».

Δηλαδή, για τα 50 προϊόντα των σούπερ μάρκετ, που θα επιδιωχθεί- σε εθελοντική βάση από τις επιχειρήσεις και στη βάση του ανταγωνισμού- να μην γίνουν ανατιμήσεις ή να συγκρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα, δεδομένου ότι τα περιθώρια δράσης είναι ασφυκτικά, λόγω της ενεργειακής κρίσης που απλώνεται σε ολόκληρο το φάσμα της οικονομίας και σε κάθε είδους προϊόν, το οποίο φτάνει στο ψυγείο του καταναλωτή. Ο κ Αναγνωστόπουλος ανέφερε συγκεκριμένα ότι οι ανατιμήσεις σε όλα τα προϊόντα οφείλονται κυρίως στην αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς.

«Με το καλάθι του νοικοκυριού δημιουργούμε έναν πολύ μικρό, αλλά αποτελεσματικό χώρο, όπου αυτές οι ανατιμήσεις θα είναι περιορισμένες, με τη στήριξη των εμπλεκομένων επιχειρήσεων. Η συγκράτηση των τιμών θα επιτευχθεί μέσω της χρήσης των αποθεμάτων και των συμφωνιών που υπάρχουν. Με την ελπίδα να μην υπάρξουν άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις τους επόμενους μήνες» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το τι καλούνται να κάνουν οι επιχειρήσεις, είπε πως κυρίως πρέπει να εξετάσουν τα αποθέματά τους. Να δουν τι μπορούν να συμφωνήσουν με τους προμηθευτές τους σε επίπεδο μετακύλισης των αποθεμάτων από τις αποθήκες προς την κατανάλωση, προκειμένου οι ανατιμήσεις να περάσουν σταδιακά στα ράφια.

«Αυτό που αλλάζει με το μέτρο για καλάθι του νοικοκυριού, είναι ότι οι επιχειρήσεις θα επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους πρωτίστως στα απολύτως απαραίτητα προϊόντα για τον κόσμο…Σε αυτόν τον δύσκολο χειμώνα προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα υπόστεγο για τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται περισσότερο. Να πηγαίνουν δηλαδή στα σούπερ μάρκετ και να βρίσκουν μια συγκεκριμένη λίστα προϊόντων χωρίς τόσο μεγάλες αυξήσεις όσο στα άλλα. Κάθε παραγωγός θα προσπαθεί να δίνει την καλύτερη -κατά το δυνατόν- τιμή σε αυτόν τον κατάλογο προϊόντων».

Αναφερόμενος στη λογική πάνω στην οποία στηρίζεται η συγκεκριμένη ρύθμιση, εξήγησε πως επειδή κάθε καταναλωτής δεν μπορεί να γίνεται λογιστής προκειμένου να συγκρίνει τις διαφορές τιμών στα σούπερ μάρκετ, το κράτος συνεπικουρούμενο από τα ρεπορτάζ των ΜΜΕ, θα παρακολουθεί την εικόνα της πορείας τους ώστε να διασφαλιστεί η – κατά το δυνατόν- μικρότερη επιβάρυνση για τον κόσμο.

Δηλαδή «το κράτος κάνει την έρευνα αγοράς για λογαριασμό των καταναλωτών. Οφείλουμε να προσπαθούμε να είμαστε βέβαιοι ότι το καλάθι του νοικοκυριού θα λειτουργήσει σωστά για ένα χρονικό διάστημα 5 μηνών, όπως προβλέπει η σχετική διάταξη».

Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για μέτρο περιορισμένης ισχύος, με δεδομένο ότι αν συνεχιστεί σε βάθος χρόνου η ενεργειακή κρίση, ούτε αυτό θα μπορέσει να καταστεί αποτελεσματικό στην πράξη.

«Η λογική λέει ότι ο κύκλος του πληθωρισμού θα φτάσει στην κορύφωσή του έως την άνοιξη οπότε αναμένεται να αρχίσει να γίνεται ορατή μια σχετική αποκλιμάκωση. Πάντοτε όμως, υπό την αίρεση ότι δεν θα βρεθούμε μπροστά σε κάποιο άλλο ατύχημα..»

Σύμφωνα πάντως με όσα έχουν ήδη διευκρινιστεί η λίστα του καταναλωτή θα είναι δυναμική με αλλαγές  ανά 15νθήμερο και οι προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν θα καλύπτουν όλα τα προϊόντα στο καλάθι, αλλά μερικά από αυτά, καθώς λείπουν τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία όμως διατίθενται φθηνότερα στις λαϊκές και οι καταναλωτές είναι καλό να ψωνίζουν   από εκεί.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα