back to top
22.1 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

22.1 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Λ. Γυφτοκώστα: Τα smartphone, πέρα από τις εντολές που εκτελούν μπορεί να κάνουν – από λάθος – και άλλες κινήσεις

Διαβάστε επίσης

Όλο και συχνότερα μονοπωλεί τις συζητήσεις στις παρέες, η κουβέντα για το αν μας ακούει το smartphone μας.   Αφορμή, οι διαφημίσεις που κατακλύζουν τα κοινωνικά δίκτυα τα οποία χρησιμοποιούμε, απαντώντας σε όσα λέμε για διακοπές, ταξίδια, ιατρικές εξετάσεις ή άλλα θέματα πριν καν προλάβουμε να τα αναζητήσουμε στο ίντερνετ.  Σε ποιόν κάτοχο κινητού δεν έχει άραγε συμβεί να μιλά για μία επιθυμία ή ανάγκη του και μετά από λίγο, η Google να του εμφανίσει αντίστοιχη διαφήμιση ή banner, κάνοντάς τον να αισθάνεται stalked.

Η Google όντως παρακολουθεί τις συνομιλίες των χρηστών ώστε να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις, ακόμη και για πράγματα που δεν έχουν γίνει  ενδεχομένως αναζητήσεις online;

Θεωρία συνομωσίας για τον big brother  ή πραγματικότητα, η Λαμπρινή Γυφτοκώστα, Διευθύντρια Τενχητής Νοημοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της ΜΚΟ Homus Digitalis μιλώντας στον Αθήνα 984 καλεσμένη της Μαργαρίτας Μυτιληναίου, τα αποκλείει αμφότερα ως ενδεχόμενα και επικαλούμενη σχετικές έρευνες, υποστηρίζει ότι αυτό οφείλεται σε δικό μας λάθος. Με βάση, τα έως τώρα δεδομένα.

«Έχει αποδειχθεί ότι το κινητό μας εκτός από το να εκτελεί εντολές, μπορεί να κάνει κατά λάθος και κάτι άλλο. Είτε επειδή κατεβάσαμε κάποια εφαρμογή που επιτρέπει την πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα μέσω του μικροφώνου, είτε επειδή χρησιμοποιούμε αυτή που έχει να κάνει με την χρήση του προσωπικού βοηθού Αlexa ή κάποιου άλλου, είτε μιλάμε μέσω watch up» είπε χαρακτηριστικά.

Σε τι συνίσταται όμως αυτό το …άλλο; Η απάντηση βρίσκεται στην ιχνηλάτηση των προσωπικών μας αναζητήσεων στα social media, στο διαδίκτυο μέσω google και με τη συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης.

Κατά την κυρία Γυφτοκώστα, «κάθε κίνησή μας σε ηλεκτρονικό περιβάλλον καταγράφεται κι αφήνει ίχνη.  Οτιδήποτε κάνουμε, ψάχνοντας πχ κατάλυμα για τις διακοπές μας ενώ ταυτόχρονα κάνουμε like στο facebook σε ένα μέρος όπου ένας φίλος πέρασε τις δικές του διακοπές, ή βλέποντας ένα βίντεο στο Tik Tok , όλα αυτά αποτελούν πληροφορίες για τις κινήσεις μας. Είναι στοιχεία που συγκεντρώνονται μέσω cookies και αφού συνδυαστούν, δημιουργούν ένα προφίλ για εμάς τους γνωστούς ή τους φίλους μας, ώστε να προβάλλονται στη συνέχεια διαφημίσεις οι οποίες εκτιμάται ότι μας ενδιαφέρουν (behavioral advertising) αποφέροντας τεράστια  έσοδα στη διαφήμιση, από 2019 και μετά. Ακόμα ίσως και για πράγματα που ουδέποτε έχουμε αναζητήσει online.  Έτσι, ανοίγει η συζήτηση για τους αλγορίθμους, τη δύναμη των δεδομένων (data) και την επεξεργασία τους στις σύγχρονες τεχνολογίες.»

Συμπερασματικά,  η κατανόηση του νέου περιβάλλοντος δεν εύκολη και μια λύση σε αυτή την κατεύθυνση είναι να μελετάμε προσεκτικά τους όρους χρήσης των νέων κινητών  ώστε να έχουμε επίγνωση των συνεπειών από τα ναι και τα όχι μας.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα