back to top
21.5 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

21.5 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

Μ. Πλειώνης: Τι ισχύει για τις ανησυχίες αναφορικά με τις νέες ταυτότητες- Πως απειλεί τη Δημοκρατία η συνωμοσιολογία

Διαβάστε επίσης

Φρενίτιδα έχει προκαλέσει η έλευση των νέου τύπου ταυτοτήτων, από τον Σεπτέμβριο. Πολίτες εφοδιασμένοι με τάπερ, καρέκλες ακόμα και με στρώματα θαλάσσης, κάνουν ολονυκτίες σε ουρές αναμονής έξω από αστυνομικά τμήματα, για να προλάβουν να ανανεώσουν τις υπάρχουσες.

Ενδεικτικά της έκτασης του φαινομένου, είναι τα προγραμματισμένα συλλαλητήρια σε πόλεις της περιφέρειας και στην Αθήνα.

Οι αντιδράσεις στις νέες ταυτότητες έχουν να κάνουν κυρίως με το μικροτσίπ και τα βιομετρικά στοιχεία που θα περιέχουν, ανακαλώντας μνήμες του πρόσφατου παρελθόντος και δημιουργώντας προβληματισμό σχετικά με την εύκολη υιοθέτηση θεωριών συνωμοσίας οι οποίες διακινούνται στο διαδίκτυο. Επίσης, ρίχνονται στο τραπέζι καταγγελίες για «ηλεκτρονικό φακέλωμα» και γεωεντοπισμό με την «παρακολούθηση του κατόχου της ταυτότητας».

Απαντήσεις σε αυτή την περίπλοκη κατάσταση δίνει ένας συλλογικός τόμος με τον εύγλωττο τίτλο “Ψευδοεπιστήμες και Θεωρίες Συνωμοσίας”. Κυκλοφορεί από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης και συμμετέχουν έγκριτοι επιστήμονες, με επικεφαλής τον καθηγητή και διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Μανώλη Πλειώνη.

«Είναι μια αναμενόμενη αντίδραση από πλευράς μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας που δεν εμπιστεύονται ούτε την πολιτεία, ούτε την επιστήμη και δίνουν άκριτα βάση σε αφηγήματα του διαδικτύου» είπε στην εισαγωγική του τοποθέτηση στο ραδιόφωνο του Αθήνα 984, καλεσμένος σε μια συζήτηση με την Τασούλα Επτακοίλη.

Ποιο είναι όμως το διακύβευμα, σύμφωνα με αυτούς τους ανθρώπους; Τι φοβούνται στα αλήθεια τόσο πολύ με τις νέες ταυτότητες;

Το θέμα εντοπίζεται, όπως λέει ο καθηγητής, στην αγωνία για τον έλεγχο και την παρακολούθησή τους από -δήθεν- αόρατους, κρυφούς μηχανισμούς.

«Ακόμα κι από το ίδιο το κράτος» τονίζει για να συμπληρώσει ότι πήρε έκταση στην περίοδο της πανδημίας με το αντιεβολιαστικό κίνημα.

Μόνη άμυνα για να μην υποκύψουμε σε αυτές τις καταστάσεις, είναι ο ορθολογισμός.

«Να βάλουμε την λογική μας να δουλέψει. Να εμπιστευτούμε δηλαδή
την ικανότητά μας να συνδιαλεγόμαστε ως κοινωνία. Βάλλεται η ικανότητα μας να συνθέτουμε ακολουθώντας την αλληλουχία αιτίου- αυτιατού… Διότι, αν κάποιος θέλει  να μας παρακολουθήσει έχει τη δυνατότητα να το κάνει πανεύκολα εδώ και χρόνια, μέσω των κινητών τηλεφώνων και της μπαταρίας τους η οποία αποτελεί έναν εντοπίσιμο πομπό για όποιον ενδιαφερόμενο δέκτη. Άλλωστε, αυτό κάνουν τα GPS, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα παρακολούθησης των συνομιλιών, μέσω άλλων συστημάτων ακόμα και με κλειστό το κινητό… Δώρον άδωρο λοιπόν η ταλαιπωρία και οι διαμαρτυρίες από τους συμπολίτες μας» αναφέρει ο κ Πλειώνης.

Επιπρόσθετα, κάνει λόγο για συνειδητή προσπάθεια κάποιων κύκλων αν όχι να πλήξουν άμεσα τη Δημοκρατία, οπωσδήποτε να κερδοφορήσουν με τη δημιουργία συγκεκριμένου κοινού, ευεπίφορου σε συνωμοσιολογικές προσεγγίσεις.

Όπως εξηγεί «Η Δημοκρατία βάλλεται όταν απομειωθεί η δυνατότητα ελέγχου των πραγματικών διακυβευμάτων της κοινωνίας. Με άλλα λόγια, θεμάτων μείζονος σημασίας που συνδέονται με αξίες,  για την επίλυση των οποίων απαιτείται συζήτηση και συνεννόηση σε μια ορθολογική, κοινή βάση, με στόχο να εξαχθούν συμπεράσματα ώστε να προχωρήσουμε ως κοινωνία.»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα