back to top
28.1 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

28.1 C
Athens
Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2024

ΕΕΚΕ: «Κράτος εν κράτει» οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις

Διαβάστε επίσης

Στην επισήμανση ότι οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (funds), λειτουργούν ως “κράτος εν κράτει”, προέβη η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, με αφορμή την επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 790.000€ σε τρεις εταιρείες από το υπουργείο Ανάπτυξης για παραβίαση της νομοθεσίας.

Η Ένωση, ζητά την άμεση λήψη μέτρων για την προστασία των δανειοληπτών, υπογραμμίζοντας ότι η Πολιτεία διαπίστωσε με πολύμηνη καθυστέρηση πως “οι εταιρείες αυτές λειτουργούν ανεξέλεγκτα, χωρίς κανένα ουσιαστικό πλαίσιο, χωρίς καμία κοινωνική ευαισθησία και χωρίς να τηρούν στοιχειώδεις κανόνές που διέπουν τη διαδικασία διευθέτησης μίας οφειλής, κατά παράβαση κάθε Κώδικα Δεοντολογίας”.

Η προβληματική πρακτική των funds -σύμφωνα με την ΕΕΚΕ- περιλαμβάνει:

-Επικοινωνίες μόνο τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών, όπου διατίθενται, και δυσκολία δια ζώσης επικοινωνίας με εκπροσώπους στα γραφεία τους
-Απαιτήσεις κυρίως, ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ρύθμισης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τους δανειολήπτες, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εξαιτίας του ψηφιακού αναλφαβητισμού που αντιμετωπίζουν
-Ανυπαρξία σταθερών εκπροσώπων ανά εξεταζόμενη υπόθεση
-Συνειδητή ανυπαρξία κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων για τις περιπτώσεις αποδεδειγμένα σοβαρών ασθενειών
-Λύσεις μόνο βάσει αλγοριθμικών οδηγιών και περιουσιακής κατάστασης των δανειοληπτών
=Δυσκολίες στις ρυθμίσεις με παρουσίαση μόνο δύο λύσεων: είτε με εφάπαξ εξόφληση είτε με μηνιαίες δόσεις σε περιορισμένο χρονικό ορίζοντα (συνήθως 8-10 έτη)
-Απαιτήσεις υψηλών προκαταβολών βάσει εμπορικών αξιών για τη ρύθμιση στεγαστικών δανείων, ανεξαρτήτως δυνατοτήτων δανειοληπτών
– Ταχεία διαδικασία εισπράξεων οφειλών μέσω πλειστηριασμών σε σύντομο χρονικό διάστημα
– Αποφυγή ρυθμίσεων από αρκετές ΑΕΔΑΔΠ με έγγραφα, πέρα από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και απλών κωδικών πληρωμής RF για χρήση σε ταμεία τραπεζών ή ebanking
-Χρονοβόρα διαδικασία εξέτασης αιτημάτων ρυθμίσεων αλλά και παραλαβής εξοφλητικών αποδείξεων αποπληρωμής
-Χρονοβόρα διαδικασία εκτίμησης εγγράφων δανειοληπτών
-Γραφειοκρατική αντιμετώπιση, με απαιτήσεις πληθώρας εγγράφων από οφειλέτες
-Ενδοεταιρική ασυνεννοησία και ευθυνοφοβία των τμημάτων
-Μετά την έκδοση πρακτικού συμφωνίας ρύθμισης με μηνιαίες δόσεις, άρνηση μείωσης των τόκων από τους servicers, εφόσον ο δανειολήπτης μελλοντικά αποκτήσει την δυνατότητα εφάπαξ καταβολής
-Μη συνεκτίμηση των οφειλών των δανειοληπτών σε ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ ή άλλων υποχρεώσεων και δανείων
-Καμία ευελιξία σε μικρές αποκλίσεις των δανειοληπτών στις ημερομηνίες καταβολής των οφειλών
-Ελλιπή ενημέρωση προς ενήμερους δανειολήπτες για τις μεταβολές επιτοκίων ή την αλλαγή τραπεζικών λογαριασμών
-Μη παροχή πρακτικών οδηγιών για τη συνέχιση ενήμερων καταβολών δανειοληπτών, όταν τα δάνεια μεταβιβάζονται στην δευτερογενή αγορά από τράπεζες σε servicers ή αντίστροφα

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, καλεί τους πολίτες που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν μαζί της, με κάποιον από τους παρακάτω τρόπους::

· Online φόρμα υποβολής αιτήματος: https://eeke.gr/activities-of-e-e-k-e-2/rithmisi-ofilon/

· e-mail: [email protected]

· Τel :210-8817730

· Web: www.eeke.gr

fb: http://www.facebook.com/enosikatanaloton/

Δημήτρης Κωστάκος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα