back to top
33.1 C
Athens
Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου, 2024

33.1 C
Athens
Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου, 2024

Γ. Κατσαρός: Ενίσχυση της εκπαίδευσης στα απομακρυσμένα σημεία της χώρας και της Ειδικής Αγωγής

Διαβάστε επίσης

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία από τις 11 Σεπτεμβρίου και επιστροφή των μαθητών στα  θρανία.

Η νέα σχολική χρονιά παρά τις προσλήψεις εκπαιδευτικών αρχίζει και πάλι με κενά και ένα διευρυμένο πλαίσιο αλλαγών στις οποίες περιλαμβάνονται ένα «μαθητικό point system» καθώς και διαφοροποιήσεις στο θέμα των απουσιών, αλλά και μέτρα για την ενίσχυση της εκπαίδευσης στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας. Όπως το Αγαθονήσι, η Γαύδος και οι Αρκιοί, που έχουν πολύ μικρό αριθμό μαθητών. Εκεί, όπως ανακοινώθηκε  από το Υπουργείο Παιδείας, θα πάνε τρείς δάσκαλοι και το μάθημα θα γίνεται με ψηφιακή υποστήριξη.

«Προχωρούμε στο βήμα των αυτόνομων τάξεων για τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις απομακρυσμένες περιοχές, ώστε να μην χρειαστεί να απομακρυνθούν από τον τόπο τους οι οικογένειες που έχουν επιλέξει να μείνουν εκεί και να μην μετακινηθούν τα παιδιά τους προκειμένου να πάνε στο σχολείο»  δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Κατσαρός.

Μιλώντας στον Αθήνα 984 και στην Έλενα Χατζηϊωάννου εξήγησε ότι  «Σημείο αναφοράς για τις αυτόνομες τάξεις είναι η σύνδεσή τους με ένα όμορο Γυμνάσιο. Εκεί έχουμε τρείς εκπαιδευτικούς (φιλόλογο, μαθηματικό και φυσικό ή δάσκαλο πληροφορικής) ώστε τα παιδιά να παρακολουθούν δια ζώσης την πλειονότητα των εκπαιδευτικών αντικειμένων. Για τα υπόλοιπα μαθήματα, θα υπάρχει πλήρης υποστήριξη μέσω προγράμματος εξ αποστάσεως διδασκαλίας.»

ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΥΔΟ

…«Στη Γαύδο πάντοτε υπήρχε δάσκαλος στο Δημοτικό. Για τη στελέχωση της εκεί αυτόνομης τάξης βρέθηκαν  εκπαιδευτικοί  από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης Χανίων, με σημείο αναφοράς το Γυμνάσιο της Χώρας Σφακίων. Για την εξασφάλιση στέγης στους δασκάλους και στους καθηγητές έχουν προχωρήσει οι συνεννοήσεις  με τη Δημοτική Αρχή, η οποία θα συμβάλλει σημαντικά σε αυτό το στόχο. Ακόμα,  έχουν εξασφαλιστεί ο χώρος όπου θα γίνονται τα μαθήματα, αλλά και ο απαραίτητος εξοπλισμός προκειμένου να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά».

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΚΙΟΥΣ

«Εκεί, θα υπάρξει ανάγκη στελέχωσης του σχολείου από του χρόνου, αφού ο μοναδικός μαθητής πηγαίνει τώρα στην έκτη Δημοτικού.. Θα είμαστε πανέτοιμοι».

ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

«Επενδύουμε με μεγάλη ένταση στην Ειδική Αγωγή. Εκεί κατευθύνονται οι περισσότεροι από τους 10 χιλιάδες διορισμούς που έγιναν, όπως και η πλειονότητα των αναπληρωτών  που φέτος έφτασαν στις 42 χιλιάδες…Περισσότεροι από 20 χιλιάδες από αυτούς θα στελεχώσουν την Παράλληλη Στήριξη γιατί δίνουμε έμφαση σε αυτόν το τομέα. Μεγάλος είναι και ο αριθμός των διορισμών που αφορά στο ειδικό βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό  ώστε να μπορέσουν να υποστηριχθούν όσοι μαθητές έχουν ανάγκη….

ΤΑ ΚΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

«Αν και γίνονται οι τοποθετήσεις  όπου χρειάζονται,  πάντοτε υπάρχει μια κινητικότητα λόγω θεμάτων υγείας,  ανατροφής παιδιών κλπ. Πρέπει όμως να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα, καθώς δημιουργείται ένα κενό που πρέπει να καλύψουμε. Είναι μια πολύ δυναμική άσκηση. Χρειάζεται διαρκής παρακολούθηση της εξέλιξης και με συνεχή επικαιροποίηση  των δεδομένων ώστε κάθε φορά να γίνονται οι κατάλληλες προσλήψεις.»  

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ –

«Η απαγόρευση του κινητού στο σχολείο δεν είναι κάτι νέο…Επειδή  ωστόσο, σε πολλά σχολεία παρατηρήθηκαν συμπτώματα μαθητών που την αγνοούσαν,  έπρεπε να συνδεθεί αυτή η απαγόρευση με ένα πλαίσιο συνεπειών για την εμφανή κατοχή ή χρήση κινητού τηλεφώνου. Σε αυτό το πλαίσιο θεσμοθετήθηκε  αυτή η σύνδεση  με τα μέτρα που έχουν ήδη γνωστοποιηθεί…..

Η πρόσβαση στο κινητό την ώρα του μαθήματος οδηγεί σε διάσπαση προσοχής και συνδέεται με χαμηλά επίπεδα φοίτησης και αποτελεσμάτων. Ακόμα και με χαμηλή ποιότητα λειτουργίας του σχολείου. Όλα αυτά τα έχει επισημάνει με αγωνία η ΟΥΝΕΣΚΟ προτείνοντας στις χώρες τη λήψη  μέτρων για την προστασία των παιδιών από την υπερέκθεση στη χρήση της τεχνολογίας. Οι ηλεκτρονικές συσκευές  αποτελούν μέρος των εργαλείων για τη βελτίωση της μαθησιακής  εμπειρίας στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα. Όμως, η προσήλωση στην οθόνη μιας έξυπνης συσκευής αποσπά την προσοχή σε περιεχόμενα άσχετα με το μάθημα και δεν βοηθά σε καμία περίπτωση ούτε τις επιδόσεις, ούτε την καλή λειτουργία του σχολείου..»   

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα