back to top
31.2 C
Athens
Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου, 2024

31.2 C
Athens
Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου, 2024

Στο εδώλιο θα τοποθετήσει η ΑΔΕΔΥ το «πάγωμα» της μισθολογικής διετίας 2016-17

Διαβάστε επίσης

Στο… εδώλιο επιχειρεί να τοποθετήσει η ΑΔΕΔΥ το «πάγωμα» της μισθολογικής διετίας 2016-17, με στόχο την αποκατάσταση των εισοδηματικών απωλειών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχουν υποστεί οι συνολικά περίπου 500.000 δημόσιοι υπάλληλοι.

Η μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση των εργαζομένων στο Δημόσιο, κατέθεσε χθες, μέσω της νομικής συμβούλου της , αίτημα προς το Συμβούλιο της Επικρατείας για την διεξαγωγή πρότυπης δίκης, προκειμένου να κριθεί η συνταγματικότητα του μέτρου της αναστολής της μισθολογικής εξέλιξης όλων των δημοσίων υπαλλήλων για το διάστημα 2016-2017, που προβλέφθηκε με το άρθρο 26 Ν.4354/2015.

Η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, σχετικά με τη διεξαγωγή ή όχι πρότυπης δίκης, θα εκδοθεί το αργότερο μέσα σε ένα μήνα.

Με αυτά τα δεδομένα, η ΑΔΕΔΥ ενημερώνει τους εργαζομένους στο Δημόσιο ότι δεν χρειάζεται να προβούν σε οποιαδήποτε νομική ενέργεια πριν αποφανθεί το Συμβούλιο Επικρατείας επί της πρότυπης δίκης.

Περικοπή με παρελθόν και… μέλλον

Ντόμινο επιπτώσεων στο εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων επιφέρει το “πάγωμα” της μισθολογικής εξέλιξης, δεδομένου ότι α) μειώθηκαν αυτομάτως οι αποδοχές, β) η μείωση εξακολουθεί να ισχύει έως σήμερα και γ) μετατρέπεται σε… συνταξιοδοτική προίκα.

Αναλυτικότερα:

Με την παρ. 2 του ά. 26 του ν. 4354/2015 επιβλήθηκε αναστολή μισθολογικής εξέλιξης για όλους τους απασχολούμενους (είτε με σχέση δημοσίου δικαίου, είτε με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ΙΔΑΧ) στο Ελληνικό Δημόσιο, στα ΝΠΔΔ, στους Ο.Τ.Α. και εν γένει στους φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτοί εκάστοτε ορίζονται, για το χρονικό διάστημα από 01.01.2016 έως 31.12.2017. Με την παρ. 1 του ίδιου άρθρου είχε προβλεφθεί η μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων με βάση τα κριτήρια του ά. 9 του ίδιου ως άνω Νόμου.

Πρακτικά οι δύο ρυθμίσεις είχαν ως συνέπεια το «πάγωμα» της μισθολογικής εξέλιξης των εργαζόμενων στον δημόσιο τομέα για δύο χρόνια, δεδομένου ότι προβλέφθηκε αρχικά η κατάταξή τους σε μισθολογικό κλιμάκιο ανάλογα με τα κριτήρια που έθετε ο Νόμος και τα οποία συνέτρεχαν στο πρόσωπο κάθε υπαλλήλου έως την 31.12.2015 και η εν συνεχεία έναρξη του χρόνου που υπολογίζεται για την προώθηση του υπαλλήλου στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο όχι από την επόμενη της κατάταξης (1.1.2016), αλλά από την 1.1.2018, δηλαδή με καθυστέρηση δύο χρόνων.

Συνεπώς, εξαιτίας της συγκεκριμένης ρύθμισης, κάθε απασχολούμενος στον Δημόσιο τομέα υπέστη εισοδηματικές απώλειες, καθότι επιβραδύνθηκε ο ρυθμός αύξησης της μισθοδοσίας του και άρα προέκυψε για τον καθένα μία μισθολογική διαφορά μεταξύ του μισθού που θα λάμβανε αν δεν είχε προβλεφθεί η αναστολή και του μισθού που λαμβάνει εξαιτίας αυτής.

Μάλιστα, τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι συνεχιζόμενα, καθώς το «πάγωμα» της μισθολογικής εξέλιξης δεν αφορά μόνο την συγκεκριμένη διετία.

Οι μισθοί μετά την 1.1.2018 δεν επανήλθαν στο επίπεδο που θα ήταν αν δεν είχε μεσολαβήσει το «πάγωμα», αλλά εξελίχθηκαν χωρίς να υπολογίζεται αυτό το χρονικό διάστημα.

Συνεπώς, η διετία 2016 – 2017 από άποψης μισθολογικής εξέλιξης είναι για όλους τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα μια «χαμένη» διετία, η οποία θα επηρεάζει το ύψος του μισθού τους έως το τέλος του εργασιακού τους βίου, αλλά αναπόφευκτα θα επηρεάσει και το ύψος της σύνταξής τους.

Δημήτρης Κωστάκος

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα