back to top
28.8 C
Athens
Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου, 2024

28.8 C
Athens
Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου, 2024

Δημιουργία σιδηροδρομικής αστυνομίας

Διαβάστε επίσης

Σε καινοτόμα μέτρα για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δρομολογίων προχωρά ο ΟΣΕ, με πιο χαρακτηριστικό την δημιουργία «Σιδηροδρομικής Αστυνομίας».

Στόχος της νέας διοίκησης είναι η «εμπέδωση των όρων ασφάλειας των δρομολογίων αλλά και των υποδομών του ΟΣΕ» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης ο οπόιος προανήγγειλε και την ίδρυση «Σιδηροδρομικής Αστυνομίας», στο πρότυπο σειράς άλλων ευρωπαϊκών κρατών, Εκπρόσωποι του νέου αυτού σώματος, όπως είπε, θα συμμετέχουν στο κέντρο επιχειρήσεων του ΟΣΕ πού λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως για την αντιμετώπιση κάθε έκτακτου περιστατικού.

Όπως τόνισε ο κ. Γραμματίδης, η νέα διοίκηση του ΟΣΕ ανέλαβε τον περασμένο Απρίλιο να αναδιατάξει τον ελληνικό σιδηρόδρομο μέσα από μια σειρά έργων ανάμεσα στα οποία και ο μετασχηματισμός του Οργανισμού σε έναν ενιαίο φορέα με την απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ και του τροχαίου υλικού μέχρι σήμερα διαχείρισης της ΓΑΙΑΟΣΕ». Ο νέος φορέας θα είναι έτοιμος για λειτουργία από τον Ιανουάριο 2025 με στόχο «να προκληθούν οικονομίες κλίμακας, να ορθολογιστεί η λειτουργία του Οργανισμού, να εξασφαλισθεί η ταχύτερη λήψη αποφάσεων και να υιοθετηθούν σύγχρονες αρχές εταιρικής διακυβέρνησης».

Πιο συγκεκριμένα, ο νέος φορέας αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής και θα είναι μόνος υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο, για τη διαχείριση του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων ιδιοκτησίας του. Τέλος, θα καταρτίσει σύγχρονο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο ενώ θα ευθύνεται για την απόδοσή του που θα παρακολουθείται από το αρμόδιο Υπουργείο βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων.

Σύμφωνα με τον κύριο Γραμματίδη, «η νέα διοίκηση ολοκλήρωσε έργα αποκατάστασης φωτισμού, πυρόσβεσης και παρακολούθησης με συστήματα συναγερμού και κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών, πλήρους λειτουργίας των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου και Θεσσαλονίκης και ολοκλήρωσης τού Κέντρου της Λάρισας και, τέλος, αποκατάστασης και ενίσχυσης της ραδιοεπικοινωνίας με VHF σε όλο το μήκος τού άξονα Κόρινθος-Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Στρυμώνας, Προμαχώνας.

Στόχος τού ΟΣΕ είναι επίσης η σύνδεση του δικτύου με τα λιμάνια της χώρας, τα εμπορευματικά κέντρα και τις βιομηχανικές περιοχές για την ενίσχυση της εμπορευματικής κίνησης, η ανάπτυξη προαστιακών συνδέσεων για την διευκόλυνση της επιβατικής κίνησης και η ανάπτυξη σύγχρονων διαλειτουργικών συνδέσεων με τους διευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες.

Κατά την διάρκεια της ΔΕΘ, ο ΟΣΕ με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας στον εκπαιδευτικό τομέα με σκοπό την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, την πληροφόρηση και την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών σε μεθόδους διδασκαλίας και μέσα (όπως οι προσομοιωτές). Ήδη ο ΟΣΕ έχει έτοιμο ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης μαθητών σχολείων και πληροφόρησης συλλόγων και κηδεμόνων σε θέματα ασφάλειας της σιδηροδρομικής κίνησης που στοχεύει να μειώσει ή τέλος να αποτρέψει σχετικά ατυχήματα που δυστυχώς είναι συνηθέστατα στη χώρα μας λόγω απροσεξίας οδηγών οχημάτων και πεζών όταν περνούν π.χ. από σιδηροδρομικές ισόπεδες διαβάσεις.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ προανήγγειλε τέλος την επέκταση του Οδοντωτού μέχρι την Μονή Αγίας Λαύρας και την επαναλειτουργία της γραμμής στη Μαγνησίας για το τρενάκι του Πηλίου.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα