back to top
24.2 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

24.2 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Περικοπές στις δαπάνες εκπαίδευσης για το 86% των χαμηλόμισθων – Τι καταγγέλλει η ΕΕΚΕ/ΓΣΕΕ

Διαβάστε επίσης

Σε περικοπή των δαπανών εκπαίδευσης έχει αναγκαστεί το 86% των εργαζομένων με μηνιαίο εισόδημα έως 1.000 ευρώ εξαιτίας της ακρίβειας, ενώ η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ (ΕΕΚΕ/ ΓΣΕΕ) χαρακτηρίζει ελλιπές και παραπλανητικό το “Καλάθι του μαθητή”.

Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ:

– Το 86% των εργαζομένων με μηνιαίο εισόδημα ως 1000 ευρώ το μήνα έχει περικόψει τις εκπαιδευτικές δαπάνες της οικογένειας λόγω ακρίβειας (43% πολύ και 43% λίγο).
– 1 στα δύο νοικοκυριά με γονείς μισθωτούς εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα πληρώνει πάνω από 500 ευρώ το μήνα για εκπαιδευτικές δαπάνες (δίδακτρα ξένων γλωσσών, μουσική – αθλητικές δραστηριότητες, φροντιστήρια κα )

Παράλληλα, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών, χαρακτηρίζει “διαφημιστικό τρικ” το Καλάθι του μαθητή, επισημαίνοντας ότι:

– Ο σχεδιασμός του μέτρου ωθεί τους καταναλωτές στα μεγάλα εμπορικά καταστήματα και αλυσίδες με αποτέλεσμα την απουσία οποιασδήποτε στήριξης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (βιβλιοπωλεία) τα οποία αποτελούν σημαντικό κορμό της ελληνικής οικονομίας

– Στο καλάθι του μαθητή δεν έχουν συμπεριληφθεί σημαντικά προϊόντα άμεσα αναγκαία για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών όπως γραφική ύλη για το μάθημα των εικαστικών-καλλιτεχνικών (κανσόν, χαρτόνια, νερομπογιές, τέμπερες, πινέλα, κηρομπογιές, ψαλίδια, μπλοκ ζωγραφικής, ακουαρέλα, κόλλες κα), φακέλους με κουμπί, ντοσιέ, ξυλάκια ρύθμισης, μαρκαδόρους πίνακα, άτλαντα, φαγητοδοχεία, παγουρίνο κα

-Παρατηρούνται ήδη παραπλανητικές προσφορές με μεγάλες αλυσίδες που συμμετέχουν στο καλάθι του μαθητή να διαφημίζουν ψευδείς και εικονικές μειώσεις κόστους στα προϊόντα που διαθέτουν σε σχέση με το περσινό καλάθι (2023)

-Η πλειοψηφία των καταστημάτων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία δεν έχουν και τα 11 προϊόντα που ορίζει η Υπουργική Απόφαση (ενδεικτικά μεγάλες αλυσίδες διαθέτουν μόλις 2 από τις 11 κατηγορίες προϊόντων ενώ κάποιες δεν διαθέτουν καμία)

-Με βάση έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε η ΕΕΚΕ κανένα οικονομικό όφελος δεν έχει ο γονέας από το μέτρο του καλαθιού του μαθητή καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων που διατίθενται στο καλάθι δεν έχει καμία οικονομική διαφορά με όμοια προϊόντα συνοικιακών και ηλεκτρονικών καταστήματα που δεν συμμετέχουν στο μέτρο.

Δημήτρης Κωστάκος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα