back to top
19.6 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

19.6 C
Athens
Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου, 2024

Ψηφιακό πελατολόγιο: Από τον Οκτώβριο η εφαρμογή του για επιχειρήσεις Ι.Χ και διοργάνωσης εκδηλώσεων

Διαβάστε επίσης

Ψηφιακό πελατολόγιο θα πρέπει να τηρούν, σε πρώτη φάση, υποχρεωτικά από τον Οκτώβριο οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών σε οχήματα και διοργάνωσης εκδηλώσεων και εκδρομών οι οποίες περιλαμβάνονταν έως το 2012 στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούσαν τα γνωστά χειρόγραφα βιβλία πελατών τα οποία καταργήθηκαν την περίοδο των Μνημονίων από την εφορία.

Η υποχρέωση τήρησης ψηφιακών πελατολογίων θα αφορά αρχικά σε:

α) Συνεργεία οχημάτων, βουλκανιζατέρ,ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, φανοποιεία,πάρκινγκ Ι.Χ, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

2. Εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κλπ) και εκδρομών, έως εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης.

Στόχος της επαναφοράς από την ΑΑΔΕ των παλιών πελατολογίων και της ενεργοποίησης τους σε ψηφιακή, αυτή τη φορά, μορφή για αρκετές επαγγελματικές ομάδες είναι ο εντοπισμός της εκτεταμένης φοροδιαφυγής που συντελείται σε αυτούς τους κλάδους, καθώς θα πρόκειται για ηλεκτρονικά λογισμικά προγράμματα που θα είναι ανοιχτά κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης, θα είναι διασυνδεδεμένα με το taxis, θα ελέγχονται σε πραγματικό χρόνο από τα ελεγκτικά φορολογικά κέντρα εάν και σε πόσους πελάτες εκδίδουν αποδείξεις παροχής υπηρεσιών ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταύρωσης και σύγκρισης με ομοειδείς επιχειρήσεις όσον αφορά τον αριθμό των πελατών τους.

Tο ψηφιακό πελατολόγιο, θα διασυνδέεται με το MyDATA στο οποίο οι υπόχρεοι θα πρέπει να αναρτούν σε πραγματικό χρόνο τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδουν για κάθε πελάτη, έτσι ώστε ο έλεγχος να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή ο οποίος, μέσω διασταυρώσεων, θα ενημερώνεται εάν και πότε για παράδειγμα κάποιος πελάτης πήγε στο γυμναστήριό του ή στο γιατρό του.

Στην περίπτωση που εμφανίζεται χαμηλός αριθμός πελατών θα χτυπάει “συναγερμός” για επιτόπιο έλεγχο από την εφορία. Με τον τρόπο αυτό η εφορία θα γνωρίζει επίσης εάν τα δηλούμενα ετήσια εισοδήματα ενός επαγγελματία ανταποκρίνονται στο πελατολόγιό του και κατ επέκταση στις εισπράξεις του. Μετά τις επιχειρήσεις οχημάτων και διοργάνωσης εκδηλώσεων υποχρέωσης τήρησης ψηφιακών πελατολογίων θα έχουν επιχειρήσεις camping, τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, γυμναστήρια, φυσικοθεραπευτές, οίκοι ευγηρίας, ιδιωτικές κλινικές, θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, ηλεκτρολόγοι, γιατροί, δικηγόροι, μεσίτες κλπ.

Τέλος από το φθινόπωρο επαγγελματίες και επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια και δελτία αποστολής ηλεκτρονικά και μέσω του κινητού τους, ενώ οι φορολογούμενοι θα μπορούν να αποθηκεύουν στη συσκευή τους κάθε είδους χρήσιμα πιστοποιητικά που ζητούνται σε συναλλαγές τους από φορείς και οργανισμούς.

Θάνος Πασχάλης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα