Search

Γ. Κατρούγκαλος: » O ασφαλιστικός νόμος του 2016 περιλάμβανε πλήρη προστασία της προσωπικής διαφοράς, ωστόσο το ΔΝΤ έκανε εκβιασμό. Για τον κατώτατο μισθό, κυβερνητική επιδίωξη αποτελεί η αύξησή του σε συνάρτηση με τις αντοχές της οικονομίας»

786

                                                                                                                                              Αθήνα, 2018/08/23

O αναπληρωτής ΥΠ.ΕΞ. αρμόδιος για διεθνείς υποθέσεις, Γιώργος Κατρούγκαλος μίλησε στον Αθήνα 9.84 και στην εκπομπή “Η τρόικα του Αθήνα 9.84” με τον Νεκτάριο Νώτη.

Αναλυτικά :

Νεκτ. Νώτης: Επικρίνεστε από το σύνολο της αντιπολίτευσης για την έναρξη μιας προεκλογικής περιόδου με διχαστικό λόγο. Η απάντησή σας ως κυβέρνηση και ως κόμμα είναι ότι αυτό δεν ισχύει. Πως θα πορευτούμε από εδώ και στο εξής, μέχρι τις εκλογές; Το ρωτώ διότι μας ακούν απ έξω και το κλίμα αυτό επηρεάζει επενδυτές και αγορές.

Γ. Κατρούγκαλος: “Είναι προφανές ότι πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν και τη στάση των αγορών για τα θέματα οικονομίας. Ομως,οι εθνικές δημοκρατίες λειτουργούν για να δίνουν λύσεις για τους λαούς τους. Οσο είναι αληθινό ότι πρέπει να αναζητούνται συναινέσεις εκεί όπου μπορεί να υπάρχουν, άλλο τόσο αληθινό είναι ότι οι δημοκρατίες λειτουργούν στο πλαίσιο μιας αντιπαράθεσης ιδεών που προβάλλει διαφορετικά προγράμματα.Για το πως οργανώνεται μια κοινωνία, στις σχέσεις της με το Κράτος, με το εξωτερικό περιβάλλον και τις αγορές. Ακριβώς επειδή το διάγγελμα του Πρωθυπουργού έγινε τη στιγμή κατά την οποία κλείνει ένας κύκλος μνημονίων,νομίζω ότι ήταν σαφές ότι έπρεπε να τεθούν τα βασικά διλημματικά θέματα, που όχι μόνο θα προσδιορίσουν το εκλογικό τοπίο, αλλά νομίζω κυρίως,ποια Ελλάδα θέλουμε.

Τα μνημόνια, ο κύκλος των οποίων έκλεισε, ήρθαν ακριβώς επειδή δημιουργήθηκε μια πρωτόγνωρη κρίση, που αντανακλούσε μεγάλα ελλείμματα και δυσλειτουργίες του πολιτικού συστήματος και της οικονομίας, αυτό που ονομάζουμε διαπλοκή στο πολιτικό σύστημα, που αφορά στη δημιουργία ενός συστήματος εξουσίας των πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων, με ενδιάμεσους τα ΜΜΕ και τις Τράπεζες. Αυτό προσπαθήσαμε σε μεγάλο βαθμό να το αντιμετωπίσουμε. Οταν έπαψε να υπάρχει αυτός ο δεσμός μεταξύ ΜΜΕ και τραπεζών, με έναν υπέρογκο και μη δικαιολογούμενο δανεισμό, κατέρρευσαν αυτοί οι μεγάλοι εκδότες που έπαιζαν το ρόλο του διαμέσου ανάμεσα σε πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα.

Αν θέλουμε να έχουμε νέο ξεκίνημα, η στρέβλωση της δημοκρατίας μέσω της διαπλοκής και του οικονομικού μοντέλου με τα προαναναφερθέντα χαρακτηριστικά, πρέπει να αντιμετωπισθούν”

Νεκτ.Νώτης: Λόγω και του προηγούμενου χαρτοφυλακίου σας, αλλά και επειδή προσωπικά παρακολουθείτε τις εξελίξεις, μπορούμε να προχωρήσουμε στο ασφαλιστικό, χωρίς να εφαρμόσετε τη μείωση των συντάξεων;

Γ.Κατρούγκαλος: “Ούτε διαρθρωτικά, ούτε οικονομικά απαιτούνται νέες περικοπές για να σωθεί η βιωσιμότητα του συστήματος. Ο ασφαλιστικός νόμος, περιελάμβανε πλήρη προστασία της προσωπική διαφοράς στο άρθρο 14 και γιαυτό χαρακτηρίζω υποκριτικές τις ανησυχίες της ΝΔ για τις περικοπές,επειδή δεν είχε ψηφίσει το άρθρο.Ενα χρόνο μετά, το ΔΝΤ έκανε έναν εκβιασμό που βασιζόταν σε δύο ισχυρισμούς: ότι ο νέος ασφαλιστικός φορέας θα είναι ελλειμματικός και εξ αυτού θα μεταφερθούν κονδύλια από τον προυπολογισμό και δεν θα πιάσουμε τους δημοσιονομικούς στόχους. Αποδείχθηκαν όμως εσφαλμένοι διότι ο ΕΦΚΑ είχε ταμειακό πλεόνασμα και γιατί υπερκαλύφθηκαν οι δημοσιονομικοί στόχοι”

Νεκτ. Νώτης:Εκτιμάτε λοιπόν ότι είναι εύκολο να η κυβέρνηση να πείσει τους δανειστές για τη μη εφαρμογή των περικοπών;

Γ. Κατρούγκαλος: “Νομίζω ότι η ΕΕ- που δεν ήταν μέλος του εκβιασμού από το ΔΝΤ- θα αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στις αναλογιστικές μελέτες που υποστήριζαν το νόμο του 2016 και που αποδείκνυαν ότι δεν ήταν αναγκαίες νέες περικοπές.

Επανερχόμαστε στην ουσία της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης,που ήταν να ισορροπήσει το ασφαλιστικό σύστημα ώστε να μην χρειάζεται να επαναληφθούν αυτά που 12 φορές είχαν γίνει στο παρελθόν, με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.”

Νεκτ. Νώτης: Να πάμε τώρα στον κατώτατο μισθό και να ρωτήσω μέχρι ποιο ύψος μπορεί να φτάσει η παρέμβαση; Μέχρι που μπορεί να φτάσει η κυβερνητική παρέμβαση στις σχέσεις εργοδοτών – εργαζομένων;Ποιος είναι ο στόχος σας;

Γ. Κατρούγκαλος: “Σημαντικό ρόλο, πέραν του κατώτατου μισθού -παίζουν και εκείνοι που ορίζονται σε διάφορους τομείς της οικονομίας και ακριβώς λόγω της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων,που είναι η δυνατότητα επέκτασης της συλλογικής σύμβασης σε όλο τον κλάδο,αποτελεί ένα γεγονός που θα αρχίσει να φαίνεται στις αποδοχές των εργαζομένων στο εξής.

Για τον εθνικό κατώτατο μισθό είναι επιδίωξή μας να αυξηθεί και το ύψος της θα εξαρτηθεί και από τη διαβούλευση των κοινωνικών εταίρων όπως και από τις δυνατότητες της οικονομίας.”

Νεκτ. Νώτης: Ενδέχεται δηλαδή να φτάσουμε στα προ κρίσης επίπεδα;

Γ. Κατρούγκαλος: “Σταδιακά οπωσδήποτε, όμως δεν μπορεί να γίνει αυτόματα.”

Νεκτ. Νώτης: Περαιτέρω προσλήψεις αντέχει ο δημόσιος τομέας;

Γ. Κατρούγκαλος: “Φάνηκε σε αρκετούς τομείς και η Πυρόσβεση είναι ένας από αυτούς. Η μεγάλη αποψίλωση του πολιτικού προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης, των δημοσίων υπαλλήλων,δεν επιτρέπει σε αρκετές περιπτώσεις να εκπληρωθούν οι στόχοι. Ελλείψεις στελεχών και προσωπικού καταγράφονται και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς για πάταξη της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς.

Νεκτ. Νώτης: Και γιατί δεν το κάνατε τόσον καιρό; Τρία χρόνια κυβερνάτε.

Γ. Κατρούγκαλος: “Επειδή είχαμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τα μνημόνια. Για κάθε 5 συνταξιοδοτούμενους υπαλλήλους να παίρνουμε ένα, μετά κάθε 2 χρόνια έναν κλπ. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή πρέπει να γίνει με μεγάλη φειδώ λόγω των αντοχών της οικονομίας και εξαιτίας του ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο.”

«ΑΘΗΝΑ 9.84» – ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Print Friendly, PDF & Email

More from my site




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *