Search

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αθήνας: Μαθητές… ξανά!

1930

Δεν είναι μυστικό ότι κατά τη διάρκεια των μαθητικών μας χρόνων «γεννήθηκαν» τόσο έντονα συναισθήματα, που όσο και αν τα χρόνια περνάνε, εκείνα παραμένουν ίδια, υπενθυμίζοντάς μας τα χρόνια της… αθωότητας και της ανεμελιάς.

Για κάποια άτομα, όμως, τα χρόνια εκείνα δεν ήταν καθόλου εύκολα, καθώς οι συνθήκες, είτε οικονομικές είτε οικογενειακές είτε και προσωπικές, κυριάρχησαν σε τέτοιο βαθμό, που δεν τους επετράπη να εκπληρώσουν την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο, όσοι ενήλικες ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, πλέον μπορούν να… γυρίσουν το χρόνο πίσω και να καθίσουν για δύο χρόνια στα θρανία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Αθήνας -στην οδό Μοναστηρίου 43-45 και Πύλου, στην Ακαδημία Πλάτωνος, στο ίδιο κτήριο με το 27ο Γενικό Ενιαίο Λύκειο- προκειμένου να λάβουν τίτλο ισότιμο του Γυμνασίου.

Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα σπουδών είναι 25ωρο. Οι 20 ώρες θα αφιερώνονται στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Πληροφορικής, των Αγγλικών, της Κοινωνικής Εκπαίδευσης, των Φυσικών Επιστημών, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Πολιτισμικής – Αισθητικής αγωγής, ενώ τις υπόλοιπες 5 ώρες οι μαθητές θα συμμετέχουν σε projects και σε συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Οι εγγραφές έχουν ήδη ξεκινήσει –πραγματοποιούνται καθημερινά από τις 17:00 μέχρι τις 20:40- και μέχρι στιγμής τα πρώτα 25 άτομα αναμένουν την επίσημη έναρξη των μαθημάτων τους.

Ανάμεσα σε αυτά τα 25 άτομα, βρίσκεται ο Κώστας (30 χρονών), ο Κοσμάς (33 χρονών), η Ρένα (30 χρονών), ο Θικιρέτ (35 χρονών) και ο Σελτζούκ (33 χρονών). Κανείς τους δεν κατάφερε να εκπληρώσει την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κυρίως λόγω οικονομικών προβλημάτων και δήλωσαν στον Αθήνα 984 ότι είναι ενθουσιασμένοι με την ευκαιρία που τους έχει δοθεί.

Άλλωστε, όπως τόνισαν, ήθελαν για καιρό να πάνε σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, και ενημερώθηκαν είτε στο διαδίκτυο, είτε από αφίσα στο δρόμο. Ποιοι είναι, όμως, οι στόχοι τους;

Ο Θικιρέτ, ο οποίος κάνει, παράλληλα δύο δουλειές, για την ώρα στοχεύει να τελειώσει το γυμνάσιο, ο Σελτζούκ θέλει να πάρει, μετά το απολυτήριο Γυμνασίου, και το απολυτήριο Λυκείου, το ίδιο και η Ρένα, η οποία χαρακτηριστικά τόνισε ότι στοχεύει «σε ένα καλύτερο μέλλον και για’ μένα και για τα παιδιά μου». Ο Κώστας στάθηκε, επίσης, στο γεγονός ότι αποσκοπεί μέσω του απολυτηρίου του Γυμνασίου σε ένα καλύτερο μέλλον, ενώ ο Κοσμάς επιθυμεί να βρει μια καλύτερη δουλειά.

Γνώση η κινητήριος δύναμη
Πάντως, όλοι τους συμφώνησαν ότι, εκτός από το διακαή πόθο για τη λήψη του απολυτηρίου, η γνώση είναι η κινητήριος τους δύναμη για να καθίσουν μετά από πολλά χρόνια στα μαθητικά θρανία, και δεν παρέλειψαν να ευχαριστήσουν όλους όσοι συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί αυτό το σχολείο.

Ο υποδιευθυντής του σχολείου, Χαράλαμπος Καραντώνης,  μιλώντας με τη σειρά του στον Αθήνα 984, στάθηκε στο γεγονός ότι το όλο εγχείρημα έχει αγκαλιαστεί τόσο από την Ακαδημία Πλάτωνος, όσο και από άλλες περιοχές της Αθήνας.

Στην Ακαδημία Πλάτωνος, όπως επεσήμανε, υπάρχει μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έτσι, η επιλογή της τοποθεσίας δεν έγινε τυχαία.

Ευχαρίστησε, παράλληλα, την Αντιδήμαρχο Αθηναίων για το παιδί, Μαρία Ηλιοπούλου, καθώς και το υπουργείο Παιδείας που ενέκρινε την πρόταση «και μας έδωσαν την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα σχολείο, να φωτίσουμε τη γειτονιά και να φωτίσουμε και τις καρδιές των ανθρώπων που μένουν στη γύρω περιοχή», ενώ ειδική αναφορά έκανε για τη διευθύντρια του 27ου Γενικού Ενιαίου Λυκείου, κ. Δεληγιάννη, η οποία παρέχει σημαντική βοήθεια προκειμένου να λειτουργήσει ομαλά το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

Με τη σειρά της, η φιλόλογος και εκπαιδεύτρια του Ελληνικού Γραμματισμού στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου, τόνισε ότι οι εντυπώσεις της είναι πολύ θετικές, μέχρι στιγμής, για το εγχείρημα, ενώ στοχεύει στο να επαναφέρει ομαλά τους μαθητές «στη μαθησιακή διαδικασία, γιατί έχουν φύγει από τα θρανία πολλά χρόνια, υπάρχουν άνθρωποι για παράδειγμα, που είναι 50 χρονών και θα φοιτήσουν στο σχολείο μας, επομένως γι’ αυτούς είναι αρκετά δύσκολο αυτό και περιμένω με χαρά να ξεκινήσω».

Τέλος, ο μαθηματικός, Ευστράτιος Κουζελέας, χαρακτήρισε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ως κάτι μη τετριμμένο, ευφάνταστο και πολύ πρωτότυπο. «Υπάρχει πολύ συναίσθημα, και από τους καθηγητές, και από τους μαθητές», είπε χαρακτηριστικά.

Βίκτωρας Αντωνόπουλος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *