Search

Black Friday αλά ελληνικά – Ο θεσμός που μετατράπηκε σε εβδομαδιαίος – Ξεπούλησαν δύο μεγάλες αλυσίδες

1211

Σε ρυθμούς Back Friday κινείται από την Κυριακή το βράδυ η αγορά, με τις διαφημίσεις εν όψει της ημέρας να έχουν κατακλύσει στάσεις λεωφορείων και μετρό, αλλά και τα ΜΜΕ. Μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας, δύο από τις μεγάλες αλυσίδες (Κωτσόβολος και Public) είχαν ήδη «ξεπουλήσει» το εμπόρευμά τους για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών της χώρας ξεκίνησε τους “εορτασμούς” της Μαύρης Παρασκευής από τις 8 το βράδυ της Κυριακής και είναι ουσιαστικά ο δεύτερος μεγάλος παίκτης, μετά τα Public που μπαίνει στον χορό.

Το τελευταίο διάστημα μέσω διαφημιστικών μηνυμάτων όλες οι μεγάλες αλυσίδες κρατούσαν σε εγρήγορση τους καταναλωτές και ουσιαστικά ετοιμάζονταν για την επίθεση.

Στα χαρτιά, η πρώτη εταιρεία που θα έμπαινε στην μάχη ήταν η Media Markt, η οποία με δελτίο Τύπου προανήγγειλε ότι, θα ξεκινήσει τις προσφορές της Black Friday από Δευτέρα 19 Νοεμβρίου.

Στην γωνία την πρόλαβαν Public και Κωτσόβολος, οι οποίες μπήκαν στο παιχνίδι μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Ανεβαίνει ο ανταγωνισμός

Η Μαύρη Παρασκευή έχει ανεβάσει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη των προσδοκιών.

Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι, αρκετές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε τηλεοπτικές διαφημίσεις έως και 15 ημέρες πριν την κανονική ημερομηνία της, με στόχο να ανεβάσουν περαιτέρω την αδρεναλίνη των καταναλωτών που την περιμένουν, ή να ενεργοποιήσουν αυτούς, που ενδεχομένως είχαν δεύτερες σκέψεις.

Η έγκαιρη διαφήμιση στόχευσε στην ετοιμότητα απέναντι σε μια απρόβλεπτη κίνηση κάποιου ανταγωνιστή.

Οι εταιρείες θέλουν να δηλώνουν παρούσες στο ενδεχόμενο (σ.σ. όπως έγινε και πέρυσι) κάποιου να ξεκινήσει τις προσφορές νωρίτερα.

Μέχρι στιγμής πάντως, οι μεγάλοι παίκτες κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά σε ό,τι αφορά στην τακτική που θα ακολουθήσουν στο συγκεκριμένο θέμα.

Ο λόγος που η Black Friday έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο γεγονός για τον συγκεκριμένο κλάδο έχει να κάνει με το υψηλό ενδιαφέρον των καταναλωτών που αντίστοιχα μεταφράζεται και σε αυξημένα έσοδα στο ταμείο.

Σύμφωνα με την εμπειρία των προηγούμενων ετών, την συγκεκριμένη ημέρα μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και το 10% του ετήσιου τζίρου μίας αλυσίδας.

Ο, εξ Αμερικής, εμπορικός θεσμός είναι προ των πυλών και η αγορά ετοιμάζεται και το ερώτημα είναι αν η επιτυχία του 2017 θα επαναληφθεί και φέτος με τους καταναλωτές να περιμένουν ήδη με αγωνία τις προσφορές των αγαπημένων τους καταστημάτων.

Η «γιορτή» καταναλωτών και καταστημάτων πραγματοποιείται την Παρασκευή στις 23 Νοεμβρίου – την επόμενη της Ημέρας των Ευχαριστιών.

Ο αμερικάνικος θεσμός με τις μεγαλύτερες εκπτώσεις του έτους, φαίνεται να προσαρμόζεται στα ελληνικά, καθώς πέραν από τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μπαράζ εκπτώσεων από αυτοκινητοβιομηχανίες, κομμωτήρια, φούρνους, αεροπορικές εταιρίες, θέατρα, μπαρ, εστιατόρια και σουπερ μάρκετ αλλά και ιδιωτικά κολέγια έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι εκπτώσεις θα ισχύσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, σε μια προσπάθεια να τονωθεί το εμπόριο μετά και την πτώση 7% που κατέγραψε ο τζίρος κατά την διάρκεια των φθινοπωρινών εκπτώσεων.

Ποια καταστήματα συμμετέχουν στο Black Friday 2018

Πληθαίνουν οι εταιρείες που θα λάβουν μέρος στο θεσμό, με προσφορές στους καταναλωτές.

Τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών σέρνουν και φέτος τον χορό των εκπτώσεων, ωστόσο και φέτος, αυτοκινητοβιομηχανίες, σούπερ μάρκετ, φούρνοι, κομμωτήρια, αεροπορικές εταιρίες, θέατρα, μπαρ, εστιατόρια αλλά και ιδιωτικά κολέγια αναμένεται να συμμετάσχουν στην Black Friday.

Μεταξύ των οργανωμένων αλυσίδων, που θα συμμετέχουν στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή» είναι οι Public, Media Markt, Γερμανός, Kotsovolos, e-shop.gr, Porcelana, Jusk, McArthur Glen, Smart Pack, Oysho, Prince Oliver, RiverWest, Athens Metro Mall, Πλαίσιο, GAP, Koolfly.gr, Intersport , Notos, Lidl, Bread Factory, Pegeuot, Citroen, Mark and Spencer, Lidl κ.α.

Διαζύγιο με έκπτωση 60%

Έρχεται η Black Friday και ισχύει από ότι φαίνεται, όχι μόνο για τα εμπορικά καταστήματα και για τις αγορές των ηλεκτρονικών ειδών, αλλά και για τα δικηγορικά γραφεία.

Αυτό τουλάχιστον ανακοίνωσε δικηγορικό γραφείο της Αμαλιάδας στην επίσημη σελίδα του στο facebook. Πρόκειται για το γραφείο του Μισέλ Α. Αμπού – Χάντμπα και Συνεργάτες που αναφέρει ότι τα διαζύγια μόνο για εκείνη την ημέρα θα έχουν έκπτωση… 60%. Η ανάρτηση έχει γίνει viral και έχει κάνει αρκετή αίσθηση στα social media από πολλούς που την σχολιάζουν χιουμοριστικά.

Οι συμβουλές που θα πρέπει να έχεις στον νου σου πριν κάνεις τα ψώνια σου

Επιλέξτε αξιόπιστες πλατφόρμες πληρωμών:

Το 20% των Ελλήνων έχει εγκαταλείψει το καλάθι αγορών, ενώ αγόραζς από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, έχοντας αμφιβολίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών ή οικονομικών δεδομένων του, σύμφωνα με σχετική έρευνα της GfK για την PayPal.

Όταν πραγματοποιείτε αγορές από το εξωτερικό, να ελέγχετε πάντοτε εάν παρέχουν τη δυνατότητα πληρωμής μέσω αξιόπιστων και ασφαλών συστημάτων.

Τσεκάρετε τις προσφορές σε διάφορα e-shops:

Οι Έλληνες ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα στο εξωτερικό κυρίως είδη ένδυσης (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (31%), καθώς και κοσμήματα και ρολόγια (17%).

Ωστόσο, οι γίγαντες του e-commerce, όπως η Amazon, δεν αποτελούν τους μοναδικούς προορισμούς, όπου μπορεί κάποιος να βρει τα εν λόγω προϊόντα.

Αφιερώστε λίγο χρόνο και περιηγηθείτε στο Internet, ώσπου να εντοπίσετε μικρότερα sites που προσφέρουν διάφορα προϊόντα σε ελκυστικές τιμές ή μη διαθέσιμα στην Ελλάδα.

Τι είναι και γιατί εορτάζεται η «Black Friday»;

Στις ΗΠΑ εορτάζεται η «Ημέρα των Ευχαριστιών», γνωστή ως «Thanks Giving».

Πρόκειται για μία ημέρα, κατά την οποία ο κόσμος γιορτάζει όλα όσα έφερε ο χρόνος που περνάει σιγά-σιγά και ετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτόν που έρχεται.

Αυτή η γιορτή πραγματοποιείται την 4η Πέμπτη κάθε Νοέμβρη και έτσι η Παρασκευή που ακολουθεί (Black Friday), θεωρείται η αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Τα έσοδα των καταστημάτων από τις πωλήσεις εκείνης της χρονικής περιόδου ήταν παραδοσιακά τα σημαντικότερα της χρονιάς.

Κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα καταστήματα να καταγράφουν κέρδη, με διαμορφωμένο «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους (το γνωστό «bottomline»), το οποίο αντιστοιχεί σε θετικό πρόσημο (αντίστοιχα, το κόκκινο δηλώνει τις ζημίες).

Έτσι, η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, και προέκυψε η ονομασία Black Friday.

Χριστιάννα Κούσιου

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *