Search

KYMA Festival: Ένα κύμα που θα παρασύρει

367

«Τα γαλανόστηθα κύματα στον πόλεμο τον αναμάρτητο με τ’ άστρα»

 Νίκος Καρούζος – Θάλασσα: η αρχαιότητα της γεωγραφίας

Το πρώτο κύμα ήρθε από ένα τσούρμο παιδιά με τζιν και πολύχρωμα πουκάμισα που διέργαψαν σαν ιόντα μια τροχιά επάνω στη σκηνή. Ακολούθησε ένα δίπολο αντίθετων δυνάμεων που αλληλοσυμπληρώνονταν, και πάλευαν με τα όρια. Και τέλος μια κρουστή ομάδα που έκανε τη σκηνή να πάλλεται.

Οι ομάδες των χορευτών- κυμάτων αποτελούνταν από άτομα με κινητικές και νοητικές αναπηρίες, κωφούς και αρτιμελείς. Αυτό κανονικά θα έπρεπε να έχει λίγη ή και καθόλου σημασία. Και ίσως μια μέρα να μην έχει. Σήμερα όμως είναι πολύ σημαντικό και αξιομνημόνευτο να υπάρχουν φεστιβάλ όπως το KYMA Festival, ένα καθολικά προσβάσιμο φεστιβάλ αφιερωμένο στον συμπεριληπτικό χορό που διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά στο θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.

Μου έμοιασε με ένα κύμα που παρασύρει μαζί του τα στερεότυπα για το ωραίο, το χορό, την παραστατικη τέχνη, το εύκολο και το δύσκολο. Που παρασύρει τα πρότυπα της τελειοτητας και της κανονικότητας. Και αναδεικνύει πως στη σκηνή δεν έχει σημασία μόνο ένα ρωμαλέο σώμα που εκτελεί τέλεια, αλλά μια οντότητα- ύπαρξη- προσωπικότητα που εκφράζεται μέσα από τον συγκερασμό εκδοχών της ανθρώπινης κίνησης.

KYMA Festival και KYMA project

Το KYMA Festival ήταν μια άρτια διοργάνωση με παραστατικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε στις 9 και 10 Μαΐου. Η Αγγελική Μητροπούλου, καλλιτεχνική διευθύντρια του KYMA Festival και υπεύθυνη της  πλατφόρμας συμπεριληπτικού χορού «Kyma Project-Inclusive Dance» δήλωσε στον Αθήνα 9.84

«Μια από τις βασικές μας δράσεις έχει να κάνει με το χορό και την συμπερίληψη στις τέχνες και στην καλλιτεχνική δημιουργία γενικότερα. Όμως αυτό δεν γίνεται να υπάρξει χωρίς την προσβασιμότητα στα κτίρια και αυτό είναι ένα βασικό μας πρόβλημα. Ενώ θέλουμε να κάνουμε πάρα πολλές δράσεις και σεμινάρια καλλιτεχνικά για όλο τον κόσμο όταν οι χώροι που είναι προσβασιμοι ειναι ελάχιστοι, και ειδικά όταν μιλάμε για προσβάσιμες αίθουσες χορού είναι ελάχιστες. Πρέπει να λυθεί πρώτα το πρόβλημα της προσβασιμότητας για να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι που έχει περιεχόμενο. Το KYMA project σαφεστατα έχει ως χαρακτηριστικό και ως ταυτότητα τον χορό και την καλλιτεχνική δημιουργία, όμως σίγουρα παλεύουμε και για την βελτίωση της προσβασιμότητας των κτιρίων. Γιατί δεν γίνεται να υπάρξουμε αλλιως. Ναι έχουμε μια διττή δράση»

Οι τρεις ομάδες που παρουσίασαν την δουλειά τους, εργάζονται προς την κατεύθυνση της συμπεριληπτικής επαγγελματικής τέχνης του χορού και του θεάτρου. Και μπορώ να πω με σιγουριά ότι είχαν μεγάλο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον.

Οι παραστάσεις και οι ομάδες

Mazive σε χορογραφία της Κατερίνας Γεβετζή

Mazive- από την ομάδα κινητικού αυτοσχαδιασμού Very Special Arts Hellas

Η ομάδα κινητικού αυτοσχαδιασμού Very Special Arts Hellas  παρουσίασε το έργο Mazive σε χορογραφία της Κατερίνας Γεβετζή. «To εν προστίθεται στο όλον και το όλον χωρίζεται σε εν. Σου αρέσει η προσθετική ή η επιμεριστική ιδιότητα;»
 Αυτή η ομάδα ατόμων, συμπαγής και ενωμένη, προχωρεί στην σκηνή (και τη ζωή) σεβόμενη τη μοναδικότητα του κάθε μέλους της. Όλοι κάτι προσφέρουν και όλοι κάτι κερδίζουν. Γίνονται μονάδες, ντουέτα και πάλι ομάδα. Στέκονται απέναντι στο πλήθος και γίνονται πάλι μέρος αυτού. Γιατί κανείς δεν μπορεί να υπάρξει μόνος αλλά κανείς δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη μοναξιά του.

Το ταξίδι – Μια χορογραφία της Ντέμης Παπαθανασίου

Το ταξίδι – Μια χορογραφία της Ντέμης Παπαθανασίου

Η Ντέμη Παπαθανασίουτο πρώτο στην Ελλάδα άτομο με αναπηρία που σπούδασε επαγγελματικά χορό– εμπνευσμένη από το βιβλίο του Χαρούκι Μουρακάμι Άνδρες χωρίς Γυναίκες, παρουσίασε μια μελέτη στα όρια, τις επιλογές, τις συναντήσεις και το ταξίδι της ζωής. Χορογράφησε το ντουέτο των αρτιμελών χορευτών Ana Sanchez Colberg και Κωνσταντίνο Αναστασιαδη και δήλωσε στον Αθήνα 9.84:
«Η χορογραφία αναταποκρίνεται σε δύο ιστορίες που έχουν διαβάσει οι δύο χορευτές και δημιουργήσαμε το κινητικό υλικό με αυτό που τους «έβγαλε» η κάθε ιστορία και μπλέξαμε τις δύο ιστορίες. Στην αρχή είναι ο άντρας μέσα στην ιστορία της γυναίκας , και μετά η γυναίκα μέσα στην ιστορία του άντρα, χρησιμοποιώντας ένα σκηνικό που δηλώνει τα όρια που βάζουμε οι άνθρωποι στη σχέση μας, στη ζωή μας, στο πως βλέπουμε τον εαυτό μας και στα όρια που βάζουμε σε σχέση με τους άλλους ανθρώπους γενικά»

Entropia – Μια χορογραφία της Στέλλας Σπύρου

Entropia – Μια χορογραφία της Στέλλας Σπύρου που αποδομεί τον αφρικανικό χορό

Entropia – Μια χορογραφία της Στέλλας Σπύρου που αποδομεί τον αφρικανικό χορό και βασίζεται στην έννοια της εντροπίας, ή αλλιώς το μέτρο της αταξίας ενός απομονωμένου συστήματος. Η χορογραφία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του 3ου κύκλου του εκπαιδευτικού προγράμματος «Liminal Sundays» του πολιτιστικού οργανισμού Liminal.
To κτήριο ήταν πλήρως προσβάσιμο σε αμαξίδια.
Οι παραστάσεις συνοδεύονταν από ακουστική περιγραφή για μη βλέποντες και διερμηνεία στη Ελληνική νοηματική γλώσσα. Ενω το πρόγραμμα ήταν διαθέσιμο σε γραφή Braille.
Βάσια Μπακετέα
Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *