back to top
21.6 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024

21.6 C
Athens
Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024

Δύσκολες μέρες για το λιανεμπόριο

Διαβάστε επίσης

Στον… αναπνευστήρα μπαίνει το λιανεμπόριο εν μέσω πανδημίας και lockdown. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις χάθηκαν οριστικά καθώς κλειστά παρέμειναν τα εμπορικά καταστήματα, ενώ κλειστά θα παραμείνουν και για την black Friday. Ωστόσο οι επιχειρήσεις επιδίδονται σε ένα μπαράζ προσφορών που φθάνουν έως και το 70% μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Προσφορές που όπως όλα δείχνουν θα διατηρηθούν μέχρι και τα Χριστούγεννα σε μια προσπάθεια να τονωθεί ο τζίρος.

Παραδοσιακά τις τέσσερις εβδομάδες τελευταίες εβδομάδες του έτους αρχής γενομένης από την Black Friday τα εμπορικά πραγματοποιούν το 35-40% των ετήσιων εσόδων τους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο ηλεκτρονικός τζίρος της φετινής Black Friday αναμένεται να κινηθεί στα 280 εκατ. ευρώ, με την πλειονότητα ωστόσο των καταναλωτών να δηλώνει ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αγορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΚΛΑ), με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020, δηλαδή πριν από την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου, προκύπτει ότι η φετινή αγορά της Black Friday αφορά περιορισμένο κοινό, με την πλειονότητα των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω διαδικτύου και μέση δαπάνη τα 140 ευρώ.

Αναλυτικότερα, το 73% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι δεν σχεδιάζει να αγοράσει τη φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκοπεύει να κάνει τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειονότητα των οποίων είναι πλέον κλειστά. Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές, που εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.

Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Το 32% εκτιμά ότι θα κάνει αγορές μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ ένα 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι αναβάλλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.

Σε στάδια το άνοιγμα του λιανεμπορίου

Την τρέχουσα εβδομάδα αναμένεται να ληφθούν οι αποφάσεις για το πότε και το πώς θα επαναλειτουργήσει η αγορά με βάσει πάντα τα επιδημιολογικά στοιχεία. Σύμφωνα με πληροφορίες σε πρώτη φάση, ίσως στο τέλος του πρώτου δεκαημέρου του Δεκεμβρίου θα επαλειτουργήσουν τα καταστήματα με εποχικά είδη και τα παιχνιδάδικα για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών εν όψει και των Χριστουγέννων. Σε δεύτερη φάση, θα λειτουργήσει το υπόλοιπο λιανεμπόριο, με αυστηρούς κανόνες και πρωτόκολλα για καταναλωτές και εργαζόμενους. Ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν θα είναι τα ψώνια με τον τρόπο του click away, δηλαδή ο καταναλωτής θα κάνει την παραγγελία τηλεφωνικά ή μέσω διαδικτύου η παραγγελία θα ετοιμάζεται και στην συνέχεια θα προσέρχεται στο κατάστημα για την παραλαβή αφού πρώτα κλείνει ραντεβού με τον καταστηματάρχη.

Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο αν θα λειτουργήσουν τα εμπορικά κέντρα και τα πολυκαστήματα καθώς ο φόβος για συνωστισμό είναι μεγάλος και στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προσανατολίζονται στο να παραμείνουν κλειστά σε πρώτη φάση. Οριστικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν εντός της εβδομάδος

Ηλεκτρονικό κατάστημα από την Σκλαβενίτης

Σε νέα εποχή μπαίνει η Σκλαβενίτης καθώς εγκαινίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα εν μέσω πανδημίας και της μεγάλης ανάγκης για ψώνια χωρίς προσωπική επαφή.

Η σελίδα sklavenitis.gr βρίσκεται στον «αέρα» και ευελπιστεί στην βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ.

Χρ. Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα