back to top
21 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

21 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Σουέζ: Αφαιρούν φορτίο από το Ever Given για την αποκόλλησή του – «Εγκλωβισμένα» 16 ελληνικά πλοία

Διαβάστε επίσης

Δύο επιπλέον ρυμουλκά φτάνουν στην Ερυθρά Θάλασσα της Αιγύπτου για να βοηθήσουν στην αποκόλληση του φορτηγού πλοίου «Ever Given», που με την προσάραξή του στο 151ο χιλιόμετρο της παλαιάς Διώρυγας έχει μπλοκάρει τη διέλευση για έκτη συνεχή ημέρα.

Πρόκειται για το ολλανδικής σημαίας «Alp Guard» και το ιταλικό «Carlo Magno», που θα συμβάλουν στο έργο αποκόλλησης που ήδη επιχειρούν 14 άλλα ρυμουλκά, χωρίς όπως μέχρι τώρα να έχει υπάρξει αποτέλεσμα.

Προς το παρόν συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης με παράλληλη αφαίρεση άμμου από το σημείο, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η μετακίνηση του τεράστιου φορτηγού πλοίου μήκους 400 μέτρων.

Εντολές αιγυπτίου προέδρου για αφαίρεση φορτίου 

Εντολές για την αφαίρεση των εμπορευματοκιβωτίων του τεράστιου φορτηγού πλοίου «Ever Given» για να μπορέσει να επιτευχθεί η διαδικασία της αποκόλλησής του από τη Διώρυγα του Σουέζ, έδωσε ο αιγύπτιος πρόεδρος ‘Αμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, όπως μεταδίδει το «Αλ Αραμπίγια» επικαλούμενο δηλώσεις του προέδρου της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ραμπία.

Όπως αναφέρει και η «Αλ Αχράμ» και τονίζουν οι ειδικοί, η εκφόρτωση του πλοίου είναι η τρίτη αλλά δυσκολότερη επιλογή, με άλλα λόγια το πιο κακό σενάριο για την αποκόλλησή του, διότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο.

Η πρώτη επιλογή που ακολουθείται μέχρι τώρα είναι η μετακίνηση του πλοίου και από τις δύο πλευρές του με ρυμουλκά, ενώ η δεύτερη είναι το σκάψιμο και η αφαίρεση άμμου στο σημείο αυτό που έχει προσαράξει το πλοίο, πρακτική χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, ο αιγύπτιος πρόεδρος κάλεσε να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες για την τρίτη επιλογή της εκφόρτωσης φορτίου του πλοίου για να επιτευχθεί η αποκόλλησή του, σε περίπτωση που αποτύχουν οι δύο πρώτες δύο επιλογές.

Το πλοίο βρίσκεται προσαραγμένο από την Τρίτη 23 Μαρτίου και για έκτη μέρα στο 151ο χιλιόμετρο της Διώρυγας του Σουέζ, έχοντας παραλύσει τη θαλάσσια δίοδο και αφήνοντας 321 πλοία εγκλωβισμένα.

369 υπολογίζονται τα πλοία που παραμένουν εγκλωβισμένα

Έως και 369 υπολογίζονται τα πλοία που παραμένουν εγκλωβισμένα στη Διώρυγα του Σουέζ, περιμένοντας την αποκόλληση του μεγάλου φορτηγού πλοίου «Ever Given», που έχει προσαράξει για έκτη μέρα στο 151ο χιλιόμετρα της νότιας πλευράς της διώρυγας.

Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπία. Όπως ο ίδιος τονίζει, 25 από αυτά τα πλοία είναι πετρελαιοφόρα. Μέχρι τώρα, παρά τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν οι αιγυπτιακές αρχές, με τη συμβολή 14 ρυμουλκών πλοίων και με εκσκαφή άμμου από το σημείο, δεν έχει επιτευχθεί η αποκόλληση του τεράστιου πλοίου, μήκους 400 μέτρων και πλάτους 59 μέτρων που έχει κόψει στα δύο τη θαλάσσια αρτηρία.

Πλακιωτάκης: Δεκαέξι ελληνικά πλοία είναι στην αναμονή 

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών προσέφερε από την πρώτη στιγμή βοήθεια στη φίλη χώρα Αίγυπτο και σε συνεργασία με την Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, όπως δήλωσε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης αναφερόμενος στην προσπάθεια αποκόλλησης του προσαραγμένου πλοίου Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ.

Θέλαμε να τονίσουμε με αυτό τον τρόπο ότι είμαστε διαθέσιμοι και έτοιμοι να προσφέρουμε βοήθεια και σε επίπεδο ρυμούλκησης αλλά και βυθοκόρησης, σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης κάνοντας λόγο για «τεράστιο πρόβλημα». «Πάνω από 10% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η Ελλάδα είναι έτοιμη και με μέσα και προσωπικό να προσφέρει τη βοήθειά της, ενώ δυστυχώς έχουμε 16 ελληνικά πλοία που περιμένουν να διέλθουν της διώρυγας. Πιστεύουμε σύντομα να καταστεί δυνατή η ασφαλή διέλευση από τη διώρυγα» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Για το μεταφορικό ισοδύναμο ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι υπεγράφη η ΚΥΑ για την εφαρμογή του για τις επιχειρήσεις της Κρήτης για το 2021, μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και την αξιολόγηση της δράσης του και σε συνεργασία με τα τέσσερα επιμελητήρια και την Περιφέρεια Κρήτης. Όπως διευκρίνισε ο αριθμός των ωφελούμενων επιχειρήσεων διευρύνεται και από 2.144 ανέρχεται σε 5.544 επιχειρήσεις, ενώ μέσα σε αυτές εντάσσεται και ο αγροτικός τομέας, καθώς δικαιούχοι του μεταφορικού ισοδυνάμου των επιχειρήσεων, είναι, όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Αγροτικό Μητρώο και στο Μητρώο Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων. «Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για την Κρήτη και τις επιχειρήσεις, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα τους» συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης ο οποίος αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του κονδυλίου για τις άγονες γραμμές.

«Έχουμε ενισχύσει το κονδύλιο των άγονων γραμμών από 90 εκατ. που ήταν το 2019 στα 138 εκατ. για φέτος. Ενισχύουμε με 24 νέες ακτοπλοϊκές γραμμές τη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες μας, ενώ με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίσαμε πριν από ενάμιση μήνα, δρομολογούμε τις πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. μιλάμε για συμβάσεις 10-12 ετών, προκειμένου να είναι βιώσιμες οι άγονες γραμμές και αυτό να συνδεθεί με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου» είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας «βρισκόμαστε ήδη στο πρώτο στάδιο ολοκλήρωσης των διαγωνισμών όπου υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και μη επενδυτές», συμπληρώνοντας ότι παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας επιτήρησης», μέσω του οποίου θα υπάρχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο επί 24ωρου βάσης, του Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιονίου.

Σε ό,τι αφορά τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενόψει της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τον ΕΟΔΥ ώστε να αναθεωρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλά με τρόπο στοχευμένο.

«Εκτός από την εμπειρία που έχουμε από το 2020, είναι σε εξέλιξη και το πρόγραμμα εμβολιασμού, οπότε οι παρεμβάσεις μας θα είναι απόλυτα στοχευμένες. Μάλιστα προωθούμε την ηλεκτρονική αίτηση του εντύπου πληροφορίων, πριν εισέλθει ο επιβάτης στο πλοίο» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος πρόσθεσε ότι τόσο η κρουαζιέρα όσο κυρίως ο θαλάσσιος τουρισμός (yachting) εμφανίζει τεράστιο ενδιαφέρον.

«Για τον θαλάσσιο τουρισμό του yachting ήδη επεξεργαζόμαστε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας για να δώσουμε περισσότερα κίνητρα και να έρθουν σκάφη αναψυχής στη χώρα μας. Σύνθημά μας είναι «Ανοιχτές θάλασσες για όλους, με βάση τους όρους του Ευρωπαϊκού και Διεθνή ανταγωνισμού» όπως συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα