back to top
21.8 C
Athens
Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

21.8 C
Athens
Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Ν. Μηταράκης: Ευθύνες και στην ΕΕ για την αμφίσημη πολιτική της στο μεταναστευτικό

Διαβάστε επίσης

«Η προστασία της ανθρώπινης ζωής ήταν, είναι και θα είναι η πρώτη προτεραιότητα του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής και όσων πλέουν στη θάλασσα. Όταν ένα πλοίο χρειάζεται βοήθεια πρέπει να διασώζεται» δήλωσε στον Αθήνα 984 με αφορμή το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο, ο Νότης Μητράκης υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία στη Χίο και πρώην υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

Πρόσθεσε πως το πρόβλημα έγκειται στην εκμετάλλευση ανθρώπων από παράνομα κυκλώματα διακινητών που τους στιβάζουν μέσα σε καρυδότσουφλα και βγάζουν εκατομμύρια με την ανοχή κάποιων, ενώ καταλόγισε ευθύνες και στην ΕΕ για την αμφίσημη πολιτική της στο μεταναστευτικό.

«Κάποιοι στηρίζουν αυτά τα δίκτυα, κάποιοι τα επιβραβεύουν με αποτέλεσμα να ξεκινούν χιλιάδες κάθε εβδομάδα από τη Λιβύη, την Τυνησία, την Τουρκία και από την Σενεγάλη για να φτάσουν στην Ευρώπη. Και είναι αλήθεια πως η Ευρωπαϊκή πολιτική δεν είναι ξεκάθαρη. Αφενός λέμε πως καταδικάζουμε την παράνομη μετανάστευση, αλλά αφετέρου -όπως δείχνει η πραγματικότητα- όποιος φτάνει παράνομα βγαίνει κερδισμένος, συγκριτικά με συγγενείς τους, οι οποίοι παρέμειναν στην χώρα κοινής προέλευσης» σημείωσε ο κ Μηταράκης

Κληθείς να εξηγήσει τι ακριβώς εννοεί σε σχέση με την έννοια του κέρδους που αποκομίζουν οι παράνομοι μετανάστες προσεγγίζοντας την Ευρώπη,  ανέφερε ενδεικτικά ότι «Σε κάθε 100 αφίξεις, το 1/3 παίρνει άσυλο και άλλο 1/3 δεν επιστρέφει στη χώρα από την οποία προέρχεται. Όποιος λοιπόν ζήσει στην ΕΕ προφανώς θα έχει ένα επίπεδο ζωής και απολαβών, πολύ καλύτερο από ό,τι ήξερε. Η σκληρή πραγματικότητα είναι πως το ευρωπαϊκό μοντέλο στο μεταναστευτικό είναι καταφανώς περισσότερο επιτυχημένο σε σύγκριση με εκείνα που  εφάρμοσαν άλλες χώρες. Ο μέσος ευρωπαίος είναι πολύ πιο πλούσιος, απ ότι οι πολίτες άλλων ηπείρων.»

Στην παρατήρηση ότι ενδεχομένως να χρήζει αναθεώρησης η ευρωπαϊκή πολιτική στο μεταναστευτικό σε μια λογική θέσπισης νόμιμων οδών μετακίνησης και με διαφορετικές διαδικασίες, παρέπεμψε στο ελληνικό πρότυπο.

«Η Ελλάδα, είναι πρωτοπόρα ως προς αυτό. Διότι έχει υπογράψει περισσότερες συμφωνίες νόμιμης μετανάστευσης απ ότι άλλες χώρες» είπε υπενθυμίζοντας ότι με την κατάρρευση του καθεστώτος στο Αφγανιστάν χορηγήθηκαν 900 ανθρωπιστικές άδειες για την υποδοχή στη χώρα μας γυναικών σε θέσεις ευθύνης των οποίων η ζωή κινδύνευε από τους Ταλιμπάν. Εμείς, επικροτούμε τις νόμιμες διόδους, αλλά δεν γίνεται να έχουμε ταυτόχρονα νόμιμες και παράνομες διόδους. Πολλοί δε κάνουν λόγο για αδιέξοδο, επικαλούμενοι στοιχεία για 55 χιλιάδες αφίξεις στην Ιταλία από τη Λιβύη,  μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2023…» 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ Μηταράκης συνηγόρησε υπέρ της ύπαρξης ζητήματος που ζητά επιτακτικά λύση. Επικαλέστηκε δε πληροφορίες από καταγραφές της Frontex που λένε ότι το σκάφος της τραγωδίας στην Πύλο, είχε κάνει συστηματικά αυτή τη διαδρομή εκτελώντας 18 δρομολόγια προτού ναυαγήσει.

Επιπρόσθετα σημείωσε, πως βάσει του νόμου 656/2014 επιτρέπεται η παροχή βοήθειας μόνον κατόπιν ρητής άδειας από τη χώρα της σημαίας του σκάφους.

«Η συμφωνία για το Δίκαιο Θαλάσσης που ισχύει από το 1994 καθορίζει αναλυτικά σε ποιες θαλάσσιες ζώνες έχει δικαίωμα ελέγχου το Λιμενικό,  ενώ  ως προς τον χώρο έρευνας και διάσωσης η Ελλάδα έχει την ευθύνη για την αντιμετώπιση περιστατικών μόνον εφόσον εκπέμψει σήμα κινδύνου  το όποιο σκάφος» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ Μηταράκης υποστήριξε πως η Ελλάδα δεν αποτελεί αυτή τη στιγμή βασική πύλη εισόδου μεταναστευτικών ροών, αλλά τόνισε πως στα ανατολικά παράλια και στη βόρεια Αφρική  συνωθούνται εκατομμύρια δυνητικοί μετανάστες  περιμένοντας την ευκαιρία να περάσουν τα σύνορα, στην αναζήτηση καλύτερης ζωής.

Για τον Καναδά, τις  ΗΠΑ και την Αυστραλία  ξεκαθάρισε  πως αποτελούν χώρες υποδοχής μεταναστών, αλλά έχουν αυστηρή πολιτική και νομοθεσία έναντι της παράτυπης μετανάστευσης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα