back to top
34.9 C
Athens
Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

34.9 C
Athens
Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Εγκρίθηκε χρηματοδότηση για την ανακαίνιση 14 συρμών της γραμμής 1 του Μετρό

Διαβάστε επίσης

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για την ανακαίνιση 14 συρμών της γραμμής 1 του Μετρό, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η γραμμή 3 πάντως βρίσκεται κυριολεκτικά στα όριά της, λόγω του περιορισμένου στόλου που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αύξηση των σταθμών και της επιβατικής κίνησης ενώ την ίδια ώρα υπάρχουν και αιτήματα για νέο σταθμό στην γραμμή 1.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση για την ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό, που εκτείνεται από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά, με το συνολικό επιλέξιμο κόστος για το έργο να ανέρχεται σε 12,3 εκατ. ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», του Ταμείου Συνοχής.

«Πρόκειται για σημαντική επένδυση με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, στο πλαίσιο ενός καινοτόμου έργου κυκλικής οικονομίας, που συνδυάζει την ανανέωση των συρμών, με την παράλληλη ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών» σημειώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» και εξηγεί ότι «με το συγκεκριμένο έργο αναμένονται σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, εξοικονόμηση ενέργειας και πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες για τον πολίτη».

Εκτιμάται ότι ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια, ενώ η υψηλότερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία θα κάνουν τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες, κάτι που θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων. Η Αθήνα μπορεί να προσβλέπει σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα και την αναβάθμιση δύο υποσταθμών ανάκτησης ενέργειας, καθώς και χάρη στην εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα, τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.

Το υπουργείο σημειώνει επίσης «ότι με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανοίγει ο δρόμος για περαιτέρω επενδύσεις από την περίοδο χρηματοδότησης 2021-2027, γεγονός που σημαίνει ότι η συνολική επένδυση για αυτό το έργο θα ανέλθει σε περισσότερα από 94 εκατομμύρια ευρώ».

Την ίδια στιγμή πάντως έναν καθημερινό «γολγοθά» αντιμετωπίζει το επιβατικό κοινό στη γραμμή 3 μετά την επέκταση προς τον Πειραιά. Η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα, και καθώς η επέκταση δεν συνοδεύτηκε από την αγορά νέων συρμών και τη σημαντική ενίσχυση του εργατικού δυναμικού, οι συρμοί γεμίζουν ασφυκτικά, οι χρονοαποστάσεις έχουν αυξηθεί και οι επιβάτες συνωστίζονται στις αποβάθρες, μένοντας συχνά εκτός συρμού.

Τα προβλήματα μεγαλώνουν στα δρομολόγια προς και από το Αεροδρόμιο, τη στιγμή μάλιστα που οι αφίξεις τουριστών στο «Ελ. Βενιζέλος» αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Με την προσθήκη των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» χάθηκαν ήδη πέντε δρομολόγια προς και από το Αεροδρόμιο, καθώς εκτελούνται πλέον 30 αντί για 35 ανά κατεύθυνση. Κι αυτό γιατί οι σταθμοί δόθηκαν στην κυκλοφορία χωρίς η Ελληνικό Μετρό να έχει προμηθευτεί τους επτά ειδικούς διρευματικούς συρμούς που εξυπηρετούν το υπέργειο δίκτυο στο τμήμα μεταξύ Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο. Την ίδια στιγμή ο συνωστισμός είναι μεγαλύτερος καθώς η αναμονή για τα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο αυξήθηκε στα 35 από τα 30 λεπτά για πρώτη φορά μετά το 2004.

Λύση θα μπορούσε να δοθεί μόνο με την προμήθεια 15 νέων συρμών από την Ελληνικό Μετρό στις Γραμμές 2 και 3 του μετρό, κάτι το οποίο έχει εξαγγελθεί χωρίς να έχει υλοποιηθεί και ακόμα και αν υπογράφονταν σήμερα η σχετική σύμβαση θα χρειάζονταν τουλάχιστον 18-24 μήνες για να μπουν τα τρένα στις ράγες. Επιπλέον πρόκειται για διαγωνισμό που πρέπει να έχει το «πράσινο φως» και του ΟΣΕ, ο οποίος διαχειρίζεται το δίκτυο του αεροδρομίου, όμως ο οργανισμός βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση μετά τα όσα έχουν προηγηθεί στον σιδηροδρομικό χώρο.

Εναλλακτικά έχει «πέσει στο τραπέζι» το σενάριο να ξεκινούν οι συρμοί του αεροδρομίου από σταθμό που να λειτουργεί με μεσαία αποβάθρα (όπως π.χ. το Μοναστηράκι ή η Εθνική Άμυνα), ώστε να μειωθεί η απόσταση και να πυκνώσουν τα δρομολόγια, δηλαδή να «σπάει» η διαδρομή, ή να ενισχυθεί το μεταφορικό έργο στη διαδρομή «Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο», ώστε να αυξήσει τη συχνότητα σε αυτό το τμήμα.

Και μέσα σε όλα αυτά, αίτημα για νέο σταθμό Μετρό στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού στου Ρέντη έχει δεχθεί η ΣΤΑΣΥ. Η δημιουργία του εμπορικού πάρκου στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού έφερε την ανάγκη δημιουργίας ενός σταθμού στη γραμμή 1 μεταξύ των σταθμών Μοσχάτο και Φάληρο προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβαση των επισκεπτών. Μάλιστα ο σταθμός αυτός δεν θα δίνει μόνο εύκολη πρόσβαση στους επισκέπτες του εμπορικού πάρκου, αλλά θα δώσει πρόσβαση και στο διπλανό εμπορικό πάρκο όπου είναι συγκεντρωμένες μεγάλες αλυσίδες, αλλά και στους κατοίκους του Ρέντη και του Νέου Φαλήρου.

Να σημειωθεί ότι πριν από περίπου 20 χρόνια είχε ανακοινωθεί η δημιουργία δύο νέων σταθμών στην γραμμή 1 του Μετρό. Ο πρώτος ήταν ακριβώς στο σημείο που προτείνουν οι Δήμοι Πειραιά και Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη και ο δεύτερος στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας, εξαγγελίες ωστόσο που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα