back to top
32.5 C
Athens
Παρασκευή, 26 Ιουλίου, 2024

32.5 C
Athens
Παρασκευή, 26 Ιουλίου, 2024

ΕΣΑ: Συγκρατημένη αισιοδοξία για αύξηση των πωλήσεων

Διαβάστε επίσης

Συγκρατημένη αισιοδοξία αποτυπώνεται στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών με αφορμή την λήξη των χειμερινών εκπτώσεων. Η πλειοψηφία των εμπόρων επισήμανε πως μπορεί τα ταμεία να είναι καλύτερα από το 2022, αλλά εάν αφαιρεθεί ο πληθωρισμός και εάν προστεθεί η αύξηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων λόγω της ενέργειας και του κόστους δανεισμού, δεν περισσεύουν τα χαμόγελα στον εμπορικό κόσμο.

Αξιοσημείωτη είναι η παρατήρηση των ερωτηθέντων ότι ο Ιανουάριος κατέγραψε πωλήσεις πολύ μεγαλύτερες του Φεβρουαρίου.

Συμπερασματικά, σχεδόν 7 στους 10 μπορεί να δήλωσαν καλύτερο ή ίδιο τζίρο με το 2022, όμως το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 31,4 % κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα.

Η πλειοψηφία των καταστημάτων του δείγματος 6 στα 10, ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση – Υπόδηση – Αξεσουάρ που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.

Περισσότερα από 6 στα 10 σημεία πώλησης του δείγματος, λειτουργούν στα όρια του Δ. Αθηναίων.

Η ελπίδα για αλλαγή του κλίματος και η επιστροφή στην ανάπτυξη, καταγράφεται από την προσδοκία περισσότερων από 6 στους 10 ερωτηθέντων, ότι οι πωλήσεις τους θα αυξηθούν το επόμενο εξάμηνο.

Φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η αβεβαιότητα των επερχόμενων εκλογών και η δύσκολα προβλέψιμη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού το επόμενο τρίμηνο, έχει αναδείξει ως σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει τη λειτουργία των εμπορικών επιχειρήσεων την πολιτική σταθερότητα. Ακολουθεί το διαχρονικό πρόβλημα της χρηματοδότησης/ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που ταλανίζει τον εμπορικό κόσμο την τελευταία δεκαετία.

Στο σημείο αυτό, πρέπει να σημειώσουμε ότι η μείωση του κόστους ενέργειας που ήταν σε πρώτο πλάνο για αρκετό χρονικό διάστημα, δεν θεωρείται πλέον ο σημαντικότερος παράγοντας και επηρεάζει λιγότερους από 2 στους 10 εμπόρους και συγκεκριμένα τις μεγαλύτερες και πιο ενεργοβόρες μονάδες.

Η ασφάλεια έναντι της παραβατικότητας, παρατηρείται έντονα μόνο στα καταστήματα που λειτουργούν στις επιβαρυμένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές γύρω από την Ομόνοια, τα Εξάρχεια και την εμπορική περιοχή στον άξονα των οδών Πατησίων και Αχαρνών καθώς και στην τουριστική περιοχή γύρω από την Ακρόπολη.

Τέλος, η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή, φαίνεται ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα των εμπορικών επιχειρήσεων και αυτό είναι θέμα που πρέπει να απασχολήσει την κεντρική διοίκηση και τους επαγγελματικούς φορείς του κλάδου, γιατί η ανάπτυξη του εμπορίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψηφιακή αναβάθμιση των επιχειρήσεων.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα