back to top
29 C
Athens
Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

29 C
Athens
Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Σ. Αναγνωστόπουλος: Ορατή στα ράφια η μείωση τιμών σε σειρά προϊόντων

Διαβάστε επίσης

Τα 4 διαρθρωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την αντιμετώπιση της κερδοσκοπίας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και τα οποία τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Μαρτίου ευελπιστώντας ότι θα επενεργήσουν προς όφελος του καταναλωτή, περιέγραψε στον Αθήνα 9.84, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Συνομιλώντας με την Αθηνά Κορλίρα και τον Γιάννη Παπαγεωργίου, τόνισε ότι τα εν λόγω μέτρα στοχεύουν στη διόρθωση δομικών στρεβλώσεων στην αγορά, σημειώνοντας παράλληλα ότι παρατηρείται ήδη αποκλιμάκωση των τιμών σε κατηγορίες προϊόντων όπως είναι το βρεφικό γάλα όπου- όπως είπε- διαπιστώθηκε μείωση της τιμή του στο ράφι κατά 15%.

Παράλληλα, εκτίμησε ότι και η ρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing) θα οδηγήσει σε μείωση τιμών η οποία θα αποτυπωθεί στην τσέπη του καταναλωτή.

 

Εξειδίκευση των μέτρων

«Το πρώτο μέτρο αφορά στην απαγόρευση των προωθητικών ενεργειών όταν έχει προηγηθεί αύξηση της τιμής του προϊόντος.

Το δεύτερο, σχετίζεται με τα προϊόντα καθαρισμού, προσωπικής υγιεινής και τις βρεφικές πάνες όπου είχε επιβληθεί μείωση τιμής λόγω της μείωσης των παροχών εκπτώσεων και πιστώσεων από προμηθευτές προς λιανοπωλητές κατά 30%. Εκεί, παρατηρείται μια μεσοσταθμική υποχώρηση της τιμής περίπου κατά 15%.

Επίσης, η παρέμβαση για το βρεφικό γάλα προβλέπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, κάτι που έχει οδηγήσει σε μείωση τιμών μεσοσταθμικά γύρω στο 15%, επίσης.

Το τελευταίο μέτρο έχει να κάνει με τις καθαρές τιμές στα νωπά προϊόντα που έχει ως στόχο να περιοριστούν τα φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας στην αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι. Σε αυτό το κομμάτι , θα υπάρχουν καθαρές τιμές, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει συν τω χρόνω σε μείωση των τιμών των προϊόντων».

Μείωση τιμών στο ράφι

«Ήδη, σε ότι αφορά στα καθαριστικά , τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τις βρεφικές πάνες, παρατηρείται μείωση των τιμών από την 1η Μαρτίου και μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα είναι ορατή παντού, στις απλές κατηγορίες προϊόντων. Σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα, πέρα από το πλαφόν για την αθέμιτη κερδοφορία που ισχύει ούτως ή άλλως, θα αρχίσουμε να βλέπουμε αποκλιμάκωση των τιμών τους επόμενους μήνες».

Πρακτικές πλασματικών εκπτώσεων

«Συχνά, προτείνονται στους καταναλωτές προσφορές που παραείναι καλές για να είναι αληθινές. Αυτές οι πρακτικές πλασματικών εκπτώσεων βοηθούν ορισμένους προμηθευτές να διατηρήσουν πολύ υψηλά μερίδια αγοράς και να αυξάνουν τις τιμές, χωρίς ο καταναλωτής να αισθάνεται ότι το εν λόγω προϊόν δεν αποτελεί ευκαιρία. Αυτό συμβαίνει διότι μπορεί να έχει αυξηθεί η τιμή του , αλλά βλέποντας ο καταναλωτής ένα μεγάλο ποσοστό έκπτωσης, θεωρεί ότι πρόκειται για ευκαιρία. Επομένως, δεν αντιλαμβάνεται την ανατίμηση, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες εταιρείες και να αυξάνουν τις τιμές τους και να διατηρούν τα μερίδια αγοράς τους, κάτι που είναι αντίστροφο στην οικονομική λογική και στην επιλογή των καταναλωτών».

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα