back to top
24.5 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

24.5 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Μ. Κιούσης: Η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, μοναδική λύση για τη συγκράτηση των τιμών

Διαβάστε επίσης

 

Στο εκρηκτικό ράλι τιμών στην αγορά υγρών καυσίμων και στην ανάγκη μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) Μιχάλης Κιούσης.

Μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984 και στους Γιάννη Λαυράνο και Νίκο Καρούτζο, εκτίμησε ότι θα υπάρξει 20% μείωση στην κατανάλωση καυσίμων εν μέσω ενεργειακής κρίσης και καταγραφής ιστορικών υψηλών διεθνώς, παρά την αύξηση σε μετακινήσεις και τουρισμό, λόγω καλοκαιριού.

«Μόνο την τελευταία εβδομάδα είδαμε αύξηση 07,5 λεπτά του ευρώ στην τιμή της βενζίνης. Δυστυχώς, η συγκυρία δεν είναι καλή …πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση και θεωρώ ότι θα υπάρξει 20% πτώση στην κατανάλωση. Ο κόσμος βρίσκεται στα κάγκελα με μέση τιμή βενζίνης 2,40 ευρώ».

Για τον στόχο αποκλιμάκωσης των τιμών στο αργό πετρέλαιο μέσα από την εντατικοποίηση της ημερήσιας παραγωγής του ΟΠΕΚ με επιπλέον 660 χιλιάδες βαρέλια, παρατήρησε πως ουδέν απέδωσε, αλλά αντιθέτως εκτοξεύθηκαν, καθώς οι κερδοσκόποι έσπευσαν να κλείσουν συμβόλαια.

«Να αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι προκειμένου να πέσουν οι τιμές στα καύσιμα. Είτε με προμήθειες από άλλες αγορές, είτε μειώνοντας τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Άλλη λύση δεν υπάρχει» ήταν η σύσταση του επικεφαλής της ΟΒΕ.

Όπως υπογράμμισε  «από τα 2 ευρώ της τιμής της βενζίνης- όταν ήταν ακόμη σε αυτά τα επίπεδα– τα 1,15 είναι φόροι. Το μόνο που αλλάζει είναι οι φόροι… Στα 1.000 λίτρα βενζίνης 700 ευρώ είναι μόνον ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης».

Προέκρινε δε ως μοναδική μηδενικού κόστους λύση,  «την επιδότηση στην τιμή διυλιστηρίου και την παρέμβαση στον συντελεστή ΦΠΑ. Με τη βενζίνη στα 2,40 ευρώ το λίτρο, το Κράτος εισπράττει 25 λεπτά ΦΠΑ. Μετά τη μείωση εξοικονομούνται 12 με 13 λεπτά». 

Συνεχίζοντας, πρόσθεσε πως εφόσον συνεχιστεί αυτή κατάσταση «τα πράγματα θα δυσκολέψουν περισσότερο με νέες, αλυσιδωτές αυξήσεις σε όλα τα προϊόντα. Ακόμα κι αν μειωθούν οι τιμές των υγρών καυσίμων, μήπως πρόκειται να ξαναπέσουν οι ήδη αυξημένες τιμές σε όλα τα άλλα αγαθά;»

Ο κ. Κιούσης σχολίασε και το φαινόμενο που καταγράφεται στη Βόρεια Ελλάδα με πολίτες να μεταβαίνουν για να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ τους σε ΠΓΔΜ Αλβανία, Βουλγαρία και Τουρκία, όπου η βενζίνη είναι φθηνότερη. «Μόνο από τις Καστανιές Έβρου μπαίνουν καθημερινά χίλια αυτοκίνητα στην Τουρκία … Για κάθε λίτρο βενζίνης που μπαίνει εκτός συνόρων, το Δημόσιο χάνει 1,20 ευρώ σε φόρους και δασμούς» σημείωσε.

Τέλος, για το fuel pass τόνισε ότι «δούλεψε στα ηλεκτρονικά πορτοφόλια και στην κάρτα, αλλά όχι όταν μπήκε σε λογαριασμούς τραπεζών. Πολλοί κυρίως βορειοελλαδίτες πήραν τα χρήματα και πήγαν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ σε γειτονικές χώρες».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα